hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Pris på fjording
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Pris på fjording
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 18/11/2005 :  16:25:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvilken pris kan jeg forvente at det blir på en fjording som kan hoppe 90-100cm bane? Har litt lyst på fjording, med tanke på NM. Hvilken pris klasse blir det?

Kajsa

» VIP

Skrevet - 19/11/2005 :  17:54:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Hvis du vil starte NM så må hesten gå minimum LB (junior) samt være en god kjørehest. Det hjelper ikke at den "bare" kan hoppe. I min verden koster en slik hest som er sunn og frisk og i sin beste alder rundt 30 000,-

Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 20/11/2005 :  15:34:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
oki. Så på norsk fjordhestlag, og der stod det at klassene var LC, LB og LA sprang + 80cm, 90cm og 100cm sprang Gå til toppen av siden

Oxhovd Victoria=o)

» VIP

Norway

Skrevet - 20/11/2005 :  16:54:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOxhovd Victoria=o)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOxhovd Victoria=o)  Svar med kopi av melding
Ja, MINST 30 000,- etter mine meiningar. Eg synast ikkje berre selgar, men også kjøpar burde hjelpe litt til med å presse prisane oppover...
Ann Lajla

www.annlajlabrungot.piczo.com :)

Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 20/11/2005 :  21:42:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
oki. Så på norsk fjordhestlag, og der stod det at klassene var LC, LB og LA sprang + 80cm, 90cm og 100cm sprang

Opprinnelig postet av Mulan og Rumbero

Pluss kjøreklassene.

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 20/11/2005 :  22:02:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
NM Junior er LB dressur, middels presisjonskøyring og 90 sprang. NM Senior er LA dressur, middels maratonkøyring og 90 cm sprang. Man må være kvalifisert i alle delane.

Man har også Junior og Senior lag.

I tillegg blir det arrangert Grenmester i dressur (LA dressur 2 klasser), køyring (middels dressur, maraton og presisjon) og sprang (90 og 100). Grenmesterskap bli ikkje ansett som ett Norgesmesterskap. Alle klassane er også opne for fjordhest, men man deltar da ikkje på NM men deltar på eit landsstemne der NM er inkludert for dei som er påmeldt i dette og kvalifisert.

Skal du ha ein hest som går på NM nivå meiner eg du minst bør ut med 30.000 kr. Men ofte meir enn dette. Men man kan sjølvsagt være heldig også å få ein fjording for mindre. Men det er ein annen sak.

Gå til toppen av siden

Lita<3

» VIP

Skrevet - 21/11/2005 :  19:06:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kan få en ganske god fjording for 30.000kr da...90-100cm er ikkje så mykje. Men viss du skal ha en på NM nivå må du kansje betale litt meir. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 24/11/2005 :  16:43:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Tipper på rundt 30tusen for en riktig god hest. Som nevnt her før, så må hesten også mestre kjøring.

Du kan jo også kjøpe en yngre og litt mer uerfaren hest og jobbe deg oppover?

www.hestene.no Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 30/11/2005 :  17:54:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan jo det! Men jeg har egentlig ikke tenkt å delta i kjøring, kansje heller grenmesterskap sprang e.l. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 30/11/2005 :  17:56:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kan jo det! Men jeg har egentlig ikke tenkt å delta i kjøring, kansje heller grenmesterskap sprang e.l.

Opprinnelig postet av Mulan og Rumbero

Også de gode spranghestene er dyre. Men finner du en skikkelig perle er pengene verdt det!!

www.hestene.no Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 30/11/2005 :  18:15:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
det kommer jo an på stamtavle da, og alder.
men skal du kjøpe en hest som er klar for NM? som evt har deltatt før?
jeg vil tro det er morsommere å kjøpe en som det enda er igjen litt jobb med, som du (evt sammmen med en trener) kan jobbe deg fram til NM med?

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 30/11/2005 :  19:25:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jeg vil tro det er morsommere å kjøpe en som det enda er igjen litt jobb med, som du (evt sammmen med en trener) kan jobbe deg fram til NM med?

Opprinnelig postet av mariie.

Det er da fint å få ein hest som kan litt og som kan lære deg noko. Eg solgte ei hoppe for nokre år sida som gjekk og enda går LA dressur om ho har rett rytter på ryggen, men er det derimot ein rytter på ryggen som ikkje kan nok dressur så får man ingen ting gratis. Man må gjere tingene rett. Og det synest nå eg kan være greit om man ønsker å lære å ri skikkelig.

Om man kjøper ein god hest som kan tingene så er det ikkje dermed sagt att man vil gjere det bra med det samme men man lærer mykje. Det er vel det viktigaste når man skal ha hest første gangen. man begynner da gjerne med ein hest som er litt erfaren opg som kan lære deg noko. Ein uerfaren rytter som skal lære ein uerfaren hest noko blir sjelden ein veldig god kombinasjon i allefall om man ønsker å komme seg videre innen konkurransegreiner.

Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 30/11/2005 :  20:39:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av mariie.

Det er da fint å få ein hest som kan litt og som kan lære deg noko. Eg solgte ei hoppe for nokre år sida som gjekk og enda går LA dressur om ho har rett rytter på ryggen, men er det derimot ein rytter på ryggen som ikkje kan nok dressur så får man ingen ting gratis. Man må gjere tingene rett. Og det synest nå eg kan være greit om man ønsker å lære å ri skikkelig.

Om man kjøper ein god hest som kan tingene så er det ikkje dermed sagt att man vil gjere det bra med det samme men man lærer mykje. Det er vel det viktigaste når man skal ha hest første gangen. man begynner da gjerne med ein hest som er litt erfaren opg som kan lære deg noko. Ein uerfaren rytter som skal lære ein uerfaren hest noko blir sjelden ein veldig god kombinasjon i allefall om man ønsker å komme seg videre innen konkurransegreiner.

Opprinnelig postet av Lucinda:

helt enig med deg at en uerfaren rytter bør ha en erfa4en hest. men når hun satser så høyt som NM regner jeg med at hun er ganske erfaren. å selv syns jeg ikek det er noe gøy å få servert alt ¨på "sølfat". jeg liker å jobbe for resultater.

-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 30/11/2005 :  22:30:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
NM Fjordhest er ikkje akkurat kva eg vil kalle så veldig høgt. I min verden er ikkje LB og LA dressur så veldig høgt, ei heller å hoppe 90 til 100 cm sprang. Men ser jo att enkelte har oppfatning av att LC LB dressur er høgt. Eg meiner det er berre grunnleggande nivå.

Og på NM Fjordhest finner man det meste egentleg. Det er ikkje alle som starter der som er så erfarne heller, menman finner sjølvsagt også ein del gode så klart. Men som sagt nivået er veldig vidt.

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  00:10:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Når man kommer opp i middels begynner det å ligne noe, synes jeg da.

Therese
Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  15:03:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
Lucinda:

i et Norgesmesterskap skal du jo prøve å hevde deg mot de beste i Norge? mener du å si at det er et lavt nivå? vet ikke jeg asså..
men syns jo det er litt rart da, at Mulan og Rumbero vil ha fjordig kun for og delta i NM? du burde heller tenke på fjordhestens kvaliteter osv. om det er en rase som passer, siden fjordhester ofte krever ganske mye..

-Ray Hunt
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.