hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Valg av linje på vgs.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 Valg av linje på vgs.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

lino

» VIP

Skrevet - 29/11/2005 :  20:40:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Går du i 10.klasse?
Det er godt mulig du har rett, jeg fikk dette bare hurtig forklart for noen mndr siden, meget mulig jeg har misforstått noe.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 29/11/2005 :  21:12:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Går du i 10.klasse?
Det er godt mulig du har rett, jeg fikk dette bare hurtig forklart for noen mndr siden, meget mulig jeg har misforstått noe.

Opprinnelig postet av lino

10. ja
Rådgiveren min informerte klassen nettopp om det. Vi fikk et hefte der de nye linjene sto og hva alt ville hete osv.

Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 29/11/2005 :  21:19:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Det er ny reform nå ja, vi får kunnskapsløftet til Kristin Clemet tror jeg. Og GK går over til å hete VG1, og VK1 heter VG2 osv sånn som jeg har forstått det i hvertfall...
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Mathilde=)

» VIP

Norway

Skrevet - 30/11/2005 :  16:16:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMathilde=)  Svar med kopi av melding
Jepp, det er sånn Vi har måttet lære masse om det på skolen nå.... Eller masse, og masse da men.... Nok

Hvem vil forresten ha Kristin Clemet sitt Kunnskapsløfte?! Ja, ja, vi har da ikke så mye valg....

Men går det an å ta Allmenn med valgfag hest????????

Hest - Styrke, utholdenhet, eleganse
Katt - Mystikk, eleganse, selvstendighet
Ulv - Utholdenhet, mystikk, eleganse

Finnes det noe mer fasinerende?
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 30/11/2005 :  17:31:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jepp, det er sånn Vi har måttet lære masse om det på skolen nå.... Eller masse, og masse da men.... Nok

Hvem vil forresten ha Kristin Clemet sitt Kunnskapsløfte?! Ja, ja, vi har da ikke så mye valg....

Men går det an å ta Allmenn med valgfag hest????????

Opprinnelig postet av Mathilde=)

Ja, her i Lom er det almenn der du kan ta valgfag på kontrakt, altså hest. Valgfaget blir da formet etter individuelle behov og muligheter (tilpasset etter om du har hest eller ikke osv.)

www.hestene.no Gå til toppen av siden

siljemarie
» VIP

Skrevet - 30/11/2005 :  17:31:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg går nå på allmenn VK1. Synes det er greit nok og angrer igrunnen ikke på valget mitt. Andre året har vært veldig slitsomt, og jeg lå vel på rundt 5 i snitt på ungdomsskolen, og nå har det gått ned en del, for fagene er vanskeligere og kravene strengere. Men dette varierer nok litt fra skole til skole også da.
Har valgt fagene biologi, engelsk og matte, da får jeg noen ekstrapoeng pga. to realfag og dette gjør at jeg får bedre snitt.

Dersom du er ekstremt skolelei og ikke kan tenke tanken på 3 år til med teori, er kanskje ikke allmenn det lureste. MEN det er ikke så ille som mange vil ha det til. Dersom du klarer deg bra på ungdomsskolen og gjør litt lekser vil ikke allmenn bli så ille. Jeg synes man skal velge utifra det man vil bli, hvis man vet det da!

Etter det jeg tror, så vet jeg ikke om det er så lurt å velge en eller annen yrkesrettet linje med allmennfagligpåbygning bare for å få studiekompetanse. (og da mener jeg ikke f.eks idrett, musikk, dans og drama og naturforvaltning). Men mange sier at det er veldig slapt på noen av de yrkesretta linjene og hvis du da plutselig skal ha allmenn påbygning, kan det bli tungt.
Gå til toppen av siden

amadeus+

» VIP

Skrevet - 30/12/2005 :  17:51:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er nesten 100% sikker på å ta media&kommunikasjon til neste år ;) Hvis ikke blir det nok steinerskolen på meg.
Ikke fordi jegabsolutt ikke kan tenke meg å gå allmenn, men rett og slett fordi jeg trenger miljøforandring!

Og så var det bare å komme inn, da.. nesten 5 i snitt :S
Mååå klare, SKAL klare.. :)

(Tidligere Line Kristine) Gå til toppen av siden

.Anne-Lise.

Norway

Skrevet - 30/12/2005 :  21:33:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside.Anne-Lise.  Svar med kopi av melding
Jeg har tenkt å gå hestetilpasset linje til neste år jeg da.
Var nesten helt sikker på at jeg skulle gå 3 år, og at jeg fikk vanlig studiekompetanse etter de 3 årene. Men så fikk jeg høre om de nye reglene.. Så nå blir det 4 år istedet, men det går jo fint
Er så lei av vanlig skole nå, at allmenn har vært uaktuelt. Ville heller gå på noe jeg trivdes med, og da falt valget rask på hestelinja.

Rådgiveren min ble ikke akuratt glad når jeg fortalte det da, eneste hun sa var; 'Ja, du må være glad i å være ute å holde på blomster da (Skjønner ikke hvor hun fikk blomster ifra.. menmen..), og så må du jo såklart like å spa møkk!'
Var akuratt som hun mente at det eneste vi gjorde på hestelinja var å spa møkk og å grave i noen blomsterbed. Ble skikkelig sur, og tar meg ikke flere turer ned til henne igjen..

Og som så mange andre sier her, man kan bli hva man vil

Mvh. Anne-Lise Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 01/01/2006 :  18:48:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Har planer om å gå idrettsfag 4 år på Meråker vgs.. Men skyting som idrett. Har jo fortsatt ett år igjen, men er ganske så sikker. Vanlig allemen blir for mye bare fag for meg..
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 12/01/2006 :  16:30:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Er 99% sikker på at jeg kommer til å gå naturbruk neste år. Men spørsmålet er hvor? =)
Synes vi ungdommer kan velge linje selv, det er vi som skal gå der og få glede ut av det. Frister dårlig å sitte igjen med bare drålige minner fra de årene jeg gikk på vg... Er rimelig skolelëi nå, så da passer det meg utmerket med hestelinje der jeg også kan få studiekompetanse =)

Er det noen som har erfaring med Storsteigen vidregående skole her?

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 12/01/2006 :  16:34:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Da har jeg bestemt meg også. Blir almenn i Lom på meg. Jeg kan da ha både hest og friluftsliv som valgfag, samt velge og vrake i mye annet rart. I tillegg har de svært gode eksamensresultater og gode lærere. Litt kjipt at jeg måtte utelukke naturbruk, men jeg overlever vel.

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 12/01/2006 :  20:53:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Jeg har også bestemt meg, allmenn. Vet bare ikke hvor enda. Har veldig lyst til å kunne få hest som valgfag, men den skolen som er mest aktuell for meg her tilbyr ikke det. Så hvilken skole jeg skal gå på gjenstår....
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 13/01/2006 :  19:39:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har også bestemt meg, allmenn. Vet bare ikke hvor enda. Har veldig lyst til å kunne få hest som valgfag, men den skolen som er mest aktuell for meg her tilbyr ikke det. Så hvilken skole jeg skal gå på gjenstår....

Opprinnelig postet av Helle & Bjerge

Men det finnes vel en nær deg som har det? Eneste skolen i nærheten her har både friluftsliv og hest ;)

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  00:46:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
uff, må snart søke på skoler, gruer meg..

har bestemt meg for og ha medier og kominikasjon på 1. valg. men snittet er jo skyhøyt. eller 5, i mine øyne er det skyhøyt. så jeg har bestemt meg for og jobbe livet av meg for å komme inn, selv om det må gå utover både kjæreste og hest!(!!!) har nemelig et veldig høyt ønske om å bli dyrefotograf, i hovedsak fotografere hester. lage plakater, kalendere og kunst.

akkurat nå kan jeg ikke tenke meg noe annet, så hva jeg skal ha på 2. og 3. valg er ennå usikkert.
men tror det blir formgivning og naturbruk.

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Katrine_Sandore

Skrevet - 18/01/2006 :  06:14:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKatrine_Sandore  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Mange går ned i snittkarakter på videregående sammenliknet med fra ungdomskolen,

Opprinnelig postet av lino

De fleste jeg har snakka med, har heller gått veldig mye opp i snittkarakter på videregående., enn å gå ned..
Flere jeg kjenner, har gått fra for eks. 2 til 5 i snittkarakter! =O

Jeg Liker Smileys, Jeg Gå til toppen av siden
Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.