hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - trist historie....
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 trist historie....
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 16/11/2005 :  15:22:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
de fleste har sikkert fått med seg at jeg er veldig opptatt av at forlatte dyr skal få et godt hjem...
vil anbefale dere å lese denne historien, tarene rant når jeg leste den...

http://www.janvidar.com/dyrevern/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=2

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:)

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 16/11/2005 :  15:27:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
http://www.janvidar.com/dyrevern/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=5
Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 16/11/2005 :  17:13:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Uff....
Gå til toppen av siden

ingahelene

» VIP

Norway

Skrevet - 16/11/2005 :  17:36:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseingahelene  Svar med kopi av melding
Tårene mine begynte også å renne.. Stakkars dyr..
Mvh. Inga Helene Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 16/11/2005 :  17:48:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ser ikke på meg selv som lettpåvirkelig med tanke på historier og bilder jeg ser på nett,tv og andre plasser,men disse to historiene gikk rett i hjertet på meg...

Jeg reiste meg opp,gikk ut i gangen og hentet Pia(vofsen vår) som hadde blitt plassert der for å tørke litt...slapp henne inn på stuen,og opp i stolen sin. Så hentet jeg den ene løvbiffen som var igjen etter middag,og ga henne...

Og kan med hånden på hjertet si at det er første gang tårene har trillet på grunn av noe jeg har lest...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 16/11/2005 :  18:09:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Huff... *Griner*
www.hestene.no Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 16/11/2005 :  18:52:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ååå. nå fikk jeg tårer i øynene... skikkelig triste historier, selv om det var koselig å lese om den jenta som adopterte "sam"... Men skjønner ikke at folk kan ta så lett på det og gjøre sånn med dyrene sine, bare levere dem når de ikke lenger har tid, uten å bry seg om hvordan framtida til dyret vil ende!!!

Edit pga skrivefeil. Går litt fort i svinga her...

~*~ Lill ~*~
Redigert av - lillings den 16/11/2005 18:54:31 Gå til toppen av siden

LilleMint

» VIP

Norway

Skrevet - 16/11/2005 :  19:05:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
huff! stakkar dyr! burde få leve livet til det...stopper...! bra at hu jenta adopterte valpen da!
- Jasmine og Ponniene - Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 16/11/2005 :  19:16:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nja, jeg som er hard som stein så får det ikke meg til å gråte nei. Jeg eier ikke følelser rett å slett!

Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 16/11/2005 :  20:40:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
det må jo ha vært helt j***** å se livet til lille Sam ebbe ut... eller bare det å gå inn på det "dødscelle" rommet... der alle dyrene bare venter på å dø... når jeg bestemmer meg for å få et dyr til skal jeg ha et dyr fra dyrebeskyttelsen, og skal bevist spørre om å få en hund/katt fra "dødscella" såfremt det ikke er en helt spesiell grunn til avlivning...
om alle kunne sterilisert/kastrert dyrene sine (såfremt de ikke skal brukes i avl) hadde antall dyr på disse "dødscellene" blitt redusert...
bare tanken på å se inn i øynene på en frisk hvalp eller kattunge der alt håp for et videre liv er borte bare fordi noen ikke ville kasterere/sterilisere/jobbe for å finne et godt hjem river meg i hjertet...
jeg vurderer nå å få meg en katt til i jula... men det blir straks litt vanskeligere når jeg har en dominant hannkatt (kasterert) og en sprelsk unghund fra før...

å det at folk kan få seg til å velge bort et dyr helt uten å tenke over dyrets liv videre gjør meg forbannet! uansett om du har en bra dag, en dårlig dag, er syk, sint, full, eller er langt nede, vil bestandig dyret gi degall den kjærligheten det kan gi...
tenker på min egen lille hund, Turbo, om jeg er sint og irritert og kun går rundt og brummer for meg selv, kan sette seg ned foran meg og stirre på meg med de brune øynene sine som for å spørre -ikke vær lei deg, bare se hvor søt jeg er...:) noe som selvsakt smelter hjertet mitt...:)

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 16/11/2005 :  20:40:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå begynte i hvertfall tårene å renne hos meg...
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 16/11/2005 :  20:45:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sitter her stein iskald enda jeg .. Huff .. Har INGEN følelser jeg ..:P

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 16/11/2005 :  20:59:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Joda, de bare "gjemmer" seg en liten stund

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 16/11/2005 :  21:20:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Joda, de bare "gjemmer" seg en liten stund

Opprinnelig postet av Renegate

Tss .. liten stund, hmm, hele livet :P

Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 16/11/2005 :  23:13:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
hadde jeg hatt mulighet hadde jeg nok dratt til dyrebeskyttelsen og tatt med meg alle dyra hjem jeg! :)
tenk å gi et lite dyr et godt hjem nå i jula, gi et lite dyr som aldri har følt seg velkommen noen plass, en god plass å bo, med masse mat, varme og kos...

jeg fikk hannkatten min i jula for 3-4 år siden han var 8 uker og naboene hadde egentlig tenkt å avlive han, han var så bitteliten! :) med en totalt uproposjonal babypus-kropp, små føtter, liten hale, liten kropp, lite hode, store øyne og digre ører... han hadde en tendens til å klatre opp i juletreet å mjaue, eller slo julekulene av treet (de som hang nederst) :)

susanne

Norway

Skrevet - 17/11/2005 :  12:48:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
den hunden vi hadde før ble reddet fra dyrlegen..han var også en helt frisk og fin hund, men hun som fikk han av foreldrene sine syntes at hund var morsom i nærmere to uker før hun gikk lei og ikke ville ha noe mer med den å gjøre..den ble da satt i et bur ute og ble bare sosialisert de få gangene noen kom for å gi han mat i nærmere 8 mnd.
og så kom den dagen da han skulle avlives, mormoren min hadde fått høre om det og siden hun er så glad i dyr ringte hun oss med en gang og lurte på om vi kunne ta han.
og det gjorde vi jo selvfølgelig..skjønne lille vovven=)
men han passet desverre ikke inn i vår familie i det hele tatt, men vi tok oss god tid til å finne et nytt hjem til han.
så nå lever han lykkelig på en stor gård der han kan løpe rundt så mye han vil og få ut all energien sin som han hadde så altfor mye av;)

det er forresten bilde av han i galleriet mitt..en fin bordercollie=)

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.