hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ingen interesse for brukt rideutstyr?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Ingen interesse for brukt rideutstyr?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Selameyjan

Skrevet - 16/11/2005 :  14:51:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rideutstyr er fryktelig dyrt. Og vinterklær, stevneklær, etc. har det med å bli for smått før det synes at det er brukt en gang.

Dermed virker det helt genialt at man kan kjøpe og selge ting brukt på hestemarked, og særlig når man bor i Oslo skulle man tro at det fantes noen i nærheten som har det man trenger, eller trenger det man har.

Jeg har imidlertid aldri funnet det jeg trenger på hestemarked, og i det siste har jeg prøvd å selge noen ting selv, men får ikke noen svar.

Så derfor lurer jeg på om det egentlig er vanlig å kjøpe brukt rideutstyr, eller vil de fleste ha alt nytt?

Hva gjør dere med det dere ikke kan bruke selv lenger?
Gir det bort?
Det kan man selvsagt gjøre, men siden man må kjøpe nytt skulle jeg gjerne hatt litt penger for det.

Jeg har også hørt litt rundt i stallen og annonsert på et sted som heter dyrenett.no (tror jeg det var).
Vet dere om andre steder/ andre måter å selge/kjøpe/bytte rideutstyr på, eller er dette heller urealistisk?

www.selkie.no

xasup3

» VIP

Skrevet - 16/11/2005 :  15:19:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!Ser ofte etter brukt utstyr og har også kjøpt noe her på hestemarked. Gjorde et røverkjøp og fikk et nesten ubrukt horseweardekken til en rimelig pris. Jeg kjøper ALDRI brukt utstyr usett!!Noen har ofte hatt dårlig erfaring med det. Kanskje det er en av grunnene til at det ikke er så populært.

Mine erfaringer med å kjøpe brukt utstyr er at jeg synes folk ofte overpriser tingene sine, ikke alltid, men ofte har jeg feks sett
" stalldekken ubrukt, (ikke noe spes. kjent merke), selges kr. 500,- Kjøper betaler porto"

Hvis man kikker litt i forskjellige nettbutikker kan man ofte få et godt stalldekken til den prisen(eks. horsewear amigo), og da med returett/bytterett i tilegg. Skal jeg kjøpe brukt utstyr gir jeg ikke mer enn 50% av nypris!!Skal jeg gi mer enn det bør det være brukt lite, og jeg betaler ihvertfall ikke like mye som jeg kan få det for i butikken!!!!!

Jeg var heldig en gang, og kikker fortsatt i ny og ne...
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 16/11/2005 :  16:20:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg kunne godt kjøpt utstyr brukt, men aldri brukt hjelm. Ser det er en del som vil selge brukte hjelmer, men det kommer jeg aldri til kjøpe brukt!
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 16/11/2005 :  17:22:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har kjøpt et par ting brukt og vært veldig fornøyd... Har da kjøpt de usett, men har fått bilde på forhånd. Er enig i at mye av utstyret er overpriset. Når selger kun slår av 100-200kr på en brukt vare som kanskje koster 1000kr ny, så kjøper jeg heller varen ny. Tror det er lurt å se hva ting faktisk koster i butikkene før man godtar prisen. Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 16/11/2005 :  19:59:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
apropo utstyr henger jeg på et lite spørsmål her...

jeg selger en godt brukt stubben siegfrid, fantastisk sal, selv betalte jeg 4500,- brukte den i et år, men nå som jeg rir en større hest er ikke salen passe lenger og jeg må selge den... satte prisen til 3500,-, 3200,- ved hurtig avgjørelse. har bare fått noen henvendelser, men kun useriøse kjøpere...
syns dere salen er overpriset...? jeg vet ikke helt hva jeg skal ta for den, og ber derfor om hjelp...
bilde kan sees på vipen min...
jeg vet at dette ikke er et annonseforum, og jeg annonserer ikke, vil bare ha litt hjelp til å prissette salen...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 16/11/2005 :  20:34:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har kjøpt noe brukt jeg også.. Arbeidssele og fortøy. Fornøyd jeg men det er noe helt annet å kjøpe over nettet da! jeg vil helst ta å kjenne på utstyret før jeg kjøper noe. Et bilde holder ikke!

Gå til toppen av siden

xasup3

» VIP

Skrevet - 16/11/2005 :  21:35:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Saler er jo en vare som antas å vare i mange år(ihvertfall hvis det er en kvalitetssal som stubben) og de synker selfølgelig ikke like mye i pris som feks et dekken eller et hodelag!!! Akkurat nå tror jeg det er svært mange saler på markedet. Når jeg skulle kjøpe sal selv så var jeg skeptisk til å kjøpe brukt siden det har vært så mange tyverier av saler rundt om kring i landet. Det spørs jo hvor gammel salen er også og om det er noen evt. skader i læret.

Av og til så tror jeg utformingen av annonsen har mye og si også. Det kan være greit å skrive merke og bomvidde som overskrift slik at det blir oversiktelig for kjøperen å finne den salen man er ute etter istedet for å bla seg igjennom MANGE annonser. + å skrive så mye informasjon om salen som mulig...Nye stubbensaler kan du få helt ned til 7500,-(hvis man er heldig og leter godt nok).

Om den er overpriset er vanskelig å si før man har sett salen...
Gå til toppen av siden

xasup3

» VIP

Skrevet - 16/11/2005 :  21:41:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kikket på bilde av salen di Dragon. Den er jo ganske slitt i salkappene,(de blir jo ofte slitt der!)men setet og salputene ser ok ut. Hvordan er foressten salputene?Er de harde slik at salen bør stoppes om? Følger det med stubben stigbøyler og remmer ??Gjort? alle slike ting er viktig å få med. Også er det vel en CS Flatseat??Sprangsal. Jeg har akkurat samme salen selv

En pris på 3000,- er nok en BRA pris for den salen!Eller det kunne iallefall jeg gitt for den er vel bedre å si
Gå til toppen av siden

Selameyjan

Skrevet - 16/11/2005 :  22:04:56  Vis profil  Svar med kopi av melding

Synes dere tingene som ligger på vip´en min er overpriset da?

Som dere ser lenger nede er jeg også ute etter å kjøpe noen av de samme tingene, og jeg finner det da rimelig å betale tilsvarende.

Er for øvring enig med den som skrev at hun ikke ville kjøpt hjelm brukt, det er også derfor jeg har priset den hjelmen jeg selger så lavt.
Ingen har noen gang fallt av på hodet med den, da ville den blitt kastet med en gang. Som kjøper vil jeg nok imidlertid ikke stolt på den forsikringen - i dag, vel å merke.
Tidligere har jeg latt datteren min ri både med utleiehjelm og skøytehjelm. Så jeg tenkte at for den som ikke har vært på grønt-kort-kurs og sett røntgen-bilder av hjelm etter fall, så er faktisk denne hjelmen tryggere...

www.selkie.no Gå til toppen av siden

HelleG

Skrevet - 17/11/2005 :  10:24:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelleG  Svar med kopi av melding
Jeg har selv kjøpt ting brukt og selger også masse varer, men prøver å ikke overprise. Har masse dekken til salgs og har solgt masse dekken, og siden jeg har jobbet i hesteutstyrsbutikk vet jeg at å overprise er bare tull. Gir også avslag på enkelte ting....ser ikke noe galt i det, heller avslag og bli kvitt varen enn å være vrang og grådig.

Rimelig at kjøper betaler porto, men i enkelte tilfeller, og da etter avtale, kan kjøper forhåndsbetale og så står jeg for porto. Men det er som regel for varer som ikke koster allverden. Dekken går som regel i oppkrav for kjøpers regning, da de koster mye å sende i posten, og det er som regel "dyre" varer.

Noen som lurer på hva jeg har for salg, se ekstra vip: lady fox. Der er det info om pris og varen.

Sal er vanskelig å selge. Du må jo helst se at den passer og det er ikke så lett sånn ut fra bilde...ellers er det mye useriøst på markede og det er nok ikke så lett å selge/kjøpe brukt nei.

En annen ting er jo når på året man selger og. Nærmer det seg f.eks. OHS kan du bare glemme å selge varer. Samme med sommer tiden juni/juli om det da ikke er spes. ting du er ute etter, som eksemdekken og slikt.

Det er bare å stå på med annonser, men et godt tips: gjør annonsen spennende. Litt annerledes så folk vil lese. Og skriv ikke på fjorrtis språk. Det skremmer folk unna og det virker useriøst.

Lykke til med videre salg og kjøp

Å leve er som å tegne uten viskelær.
www.stallfox.piczo.com
Gå til toppen av siden

xasup3

» VIP

Skrevet - 17/11/2005 :  10:55:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
kikket på vipen din selameyjan..synes det virket som helt greie priser...(du har vel lagt ut annonse på kjøp og salg sidene også regner jeg med?!)Skjønner at det fort blir dyrt når man har barn i voksende alder..En dag trengs det ikke byttes ut så ofte forhåpentligvis.

Når jeg har lagt ut salgsannonser har jeg ofte også sett på de som ønsker å kjøpe brukt utstyr også og tatt kontakt dersom de ønsker seg noe jeg har...

Når du skal selge utstyr til ryttere i den alderen så kan det sikkert være lurt å henge opp en lapp hvor de har rideskole!!Eller så kan du jo som du nevner annonsere gratis på dyrenett.no. Et annet alternativ er jo også Finn. no men da må du bet. litt for annonsen tror jeg
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 17/11/2005 :  14:31:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
litt off-topic, men jeg kjøpte stübbensalen min for 1500 kr brukt, og den så ikke slitt ut i det hele tatt(bortsett fra litt akkurat der knærne er for der er det ikke glatt skinn, eller hvs jeg skal si). Det var nok et røverkjøp for ridelæreren jeg rei for på den tida mente hun fint kunnne fått 3000 for den. Men poenget mitt er at det er ikke lett å få solgt saler som er godt brukt for så mye. Jeg selv kunne nok ha betalt rrundt 2500-3000 for den salen din, kommer litt ann på om det er stübben stigbøyleremmer.

Må nesten nevne at gjorden og stigbøyler + remmer fulgte med salen jeg kjøpte.

Tror det er lettere å få solgt hvis du selger salen kompllett med stigbøyler og evnt gjord(og heller ta et par hundre mer eller noe)

Men er ikke like llett å bli kvitt noe her på hestemarked, er så fryktelig mange som selger det samme som deg...

Har sett etter bogtresele til hesten min i over et år nå, men fortsatt ikke funnet noen som har vært helt aktuelle... De som jeg har tenkt at er helt midt i blinken for hesten min er allerede solgt når jeg tar kontakt. Har ikke lyst til å kjøpe helt ny sele da de er så stive og i tillegg er det så dyrt...

Men har man noe til en god pris eller noe spesielt til salgs er det sikkert mulig å få solgt det man har...

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 17/11/2005 :  14:55:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Det kan jo også være en ide å henge opp lapp på ridesenteret der dattern din holder til (eller det nærmeste), der er det garantert foreldre som leter etter litt billigere utstyr.
Det som kanskje er saken er vel at om man selger til barn som har vokst ut av det så er det fort ikke veldig store barn (når de begynner å bli 15 vokser de vel ikke sååå fort lenger?) og at mor og far surfer rundt på hestemarked og leter etter brukte ting er vel kanskje ikke så vanlig enda? Min mor feks vet nok ikke engang at hestemarked finnes, men hun ville nok blitt glad om hun kunne funnet fint brukt utstyr til meg når jeg var liten :)

Så det har kanskje noe med målgruppen å gjøre også?

Samtidig tror jeg kanskje at det man sliter mest med på hestemarked er mengden annonser, jeg klarer iallfall ikke alltid å sortere hva jeg har sett før og ikke. Og ikke minst ødelegger de som må poste samme annonse tusen ganger veldig for alle som bare poster en. Da drukner jo de seriøse annonsene fort i de mer "desperate og uryddige" annonsene.

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 17/11/2005 :  22:36:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjøper så godt som aldri hesteutstyr brukt, hverken til meg eller hesten, bortsett fra sal. Dette er fordi hesteutstyr er forbruksvarer, det slites ut uansett hva det er, og da skal det være nærmest urørt før det lønner seg å kjøpe brukt. Evt. veldig billig. Å bruke tid på annonser, for deretter å kjøre til gokk, eventuelt vente på posten, synes jeg ikke er verdt det lille man eventuelt sparer. Unntaket er hvis det dukker opp noe i stallen som er i nogenlunde bra stand, og jeg trenger akkurat det.

Jeg selger stort sett ikke ting heller, fordi jeg stort sett har bare ting jeg trenger, og jeg bruker det til det er utslitt.

Edit: Det hadde kanskje vært annerledes hvis jeg hadde vokst ut av ting. Men det sluttet jeg med for 15 år siden :)

Redigert av - eligj den 17/11/2005 22:37:29 Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 18/11/2005 :  19:29:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kjøper ikke relativt billige slitevarer som ridebukser, shabraker, børster osv brukt.
Men derimot leser jeg annonser for seler, vogner og saler. Man kan jo gjøre et kupp.

Forresten så syns jeg det er mye useriøse annonser på hestemarked.no sine annonsesider. Man må kanskje rekne med slikt siden det er en gratis annonseside, helt uten noen form for "filter". Selve sidene kan også gjøres mye, mye bedre og lettere og mer oversiktlige å bruke.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Selameyjan

Skrevet - 18/11/2005 :  20:18:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, jeg har vel også kommet til at det ikke er verdt tiden man bruker på det.
Det er antagelig like greit å bare gi bort det man har å håpe på tilsvarende gavmildhet rammer en selv av og til... Har faktisk fått låne en ridejakke på ubestemt tid.

Men en annet spørsmål ang. kjøp av sal brukt: Er det bra for hesten?
Har ikke en brukt sal formet seg etter ryggen til den hesten som har brukt den?
Kan en saltilpasser justere dette? Eller leter man seg frem til akkurat den hesten som har tilnærmet likedan rygg som din? (det kan da umulig være verdt det?)

www.selkie.no Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.