hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ingen interesse for brukt rideutstyr?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Ingen interesse for brukt rideutstyr?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Eikdokka

Norway

Skrevet - 18/11/2005 :  20:57:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Omstopping er en fin ting

Synd at det ikke er en eneste sal-maker her opp i nord ..

Therese
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 18/11/2005 :  21:18:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nei, jeg har vel også kommet til at det ikke er verdt tiden man bruker på det.
Det er antagelig like greit å bare gi bort det man har å håpe på tilsvarende gavmildhet rammer en selv av og til... Har faktisk fått låne en ridejakke på ubestemt tid.

Men en annet spørsmål ang. kjøp av sal brukt: Er det bra for hesten?
Har ikke en brukt sal formet seg etter ryggen til den hesten som har brukt den?
Kan en saltilpasser justere dette? Eller leter man seg frem til akkurat den hesten som har tilnærmet likedan rygg som din? (det kan da umulig være verdt det?)

Opprinnelig postet av Selameyjan

Som Eikdokka sier: Omstopping er en fin ting.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Selameyjan

Skrevet - 18/11/2005 :  21:25:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Omstopping?
Så man finner en sal som passer rytteren, og henvender seg til en salmaker? Ikke en saltilpasser? Jeg har følelsen av at det ikke er så mange salmakere noen steder.

Kan man også gjøre dette hvis salen ikke passer lengre fordi hesten har vokst eller fått mer muskler?

www.selkie.no Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 18/11/2005 :  22:55:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Brukt sal er fint hvis den enten passer fra før av, eller hvis den lar seg omstoppe. Og ja, den bør passe hest OG rytter. Men det er tross alt ganske mange hester som har ganske "normalt" salleie.

Hvis salen ikke passer lenger, kan man av og til stoppe den om slik at den passer bedre. Det kommer helt an på hva som ikke passer og hvor mye. Det kommer også litt an på salen, ikke alle saler kan stoppes om.
Gå til toppen av siden

Selameyjan

Skrevet - 19/11/2005 :  13:08:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ok. Tusen Takk.
www.selkie.no Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  19:53:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kikket på bilde av salen di Dragon. Den er jo ganske slitt i salkappene,(de blir jo ofte slitt der!)men setet og salputene ser ok ut. Hvordan er foressten salputene?Er de harde slik at salen bør stoppes om? Følger det med stubben stigbøyler og remmer ??Gjort? alle slike ting er viktig å få med. Også er det vel en CS Flatseat??Sprangsal. Jeg har akkurat samme salen selv

En pris på 3000,- er nok en BRA pris for den salen!Eller det kunne iallefall jeg gitt for den er vel bedre å si

Opprinnelig postet av xasup3

salputene er ikke spesielt harde, og selger fortalte meg at den var stoppet om for et et halvt års tid siden (nå ca 1,5 år siden) jeg er ingen salekspert, så en bekjent kikket på salen (som har mer peiling enn meg) og sa at den var i super stand! følger også med stigbøyler og remmer ja, men ingen gjordt... og ja, det er en CS flatseat sprangsal, enkelte stubben saler er litt harde og sitte i, men har ikke kjent noe til det på min, den er helt fantastisk å sitte i...

blir så oppgitt av useriøse kjøpere, da jeg virkelig må få solgt salen synd, for det er den desisert beste salen jeg har ridd i!) for å få råd til å forsikre hunden min... (tenårings-økonomi...) *Sukk*

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

xasup3

» VIP

Skrevet - 23/11/2005 :  10:05:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, setet er faktisk ikke så hardt på den salen! Er kjempefornøyd me den selv!Når jeg har solgt sal, har det tatt meg ca 1 mnd. å få solgt den, men så bor jeg i Oslo/Akershus slik at det ikke er noe problem å reise rundt å prøve den på hester...Det går jo an å høre med en salmaker om han er intr. i å kjøpe den da, men da får du nok ikke like mye for den om du selger den privat.... Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.