hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hyyyl
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hyyyl
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 15/11/2005 :  22:19:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Jeg fikk litt sjokk nå, hunden var ute i hagen, så hører jeg henne piper på døra og vil inn.Jeg åpner døra og mayaa (hunden) går rundt husveggen henter noe jeg tok for å være en diger stokk og venter på at jeg skal slippe henne inn med "stokken" Jeg tar "stokken" fra henne, vil ikek ha trebiter i hele huset, holder i den mens jeg slipper inn mayaa. Da jeg ser nærmere på den ser jeg at det ikke er en stokk jeg holder imen ett digert hesteben!!!!!! ÆSj , jeg kastet det fra meg, og finner at den snille samboeren min har tatt med seg ett hesteben som han har skodd, lagt det i skjulet hvor mayaa har funnet det, og spist opp kjøtt og diverse Glemmer neppe følelsen jeg fikk da jeg oppdaget hva jeg holdt i med det første gitt

Madam Fame

Norway

Skrevet - 15/11/2005 :  22:35:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
AAsj.. Hvorfor hadde han i det hele tatt, tatt med seg beinet hjem.. for ikke snakke om å sko det????????
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 15/11/2005 :  22:42:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Haha! Måtte le jeg .. Ser deg for meg tar beinet ut av munnen til Mayaa, løfter benet opp til ansiktet. Hyler så det høres og slipper beinet rett ned og slenger døra bak deg ..

Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 15/11/2005 :  22:51:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Madam fame: han er hovslagerlærling og må øve på dødbein .p
Kristine: Det var omtrent sånn, bare at jeg holdt i det lenge mens jeg drev fikk mayaa inn i huset

Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 15/11/2005 :  22:56:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
okey.. men fann så motbydelig.. jaja.. Du får sette ham på plass, så han ikke gjør sånn mer!! hehe
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 15/11/2005 :  23:36:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kristine: Det var omtrent sånn, bare at jeg holdt i det lenge mens jeg drev fikk mayaa inn i huset
Opprinnelig postet av Bea

Huff .. Det har nesten vært værre om det hadde vært en menneskefot da .. DA hadde jeg hylt! Jeg(vi?;D) er jo vant til å løfte på hestebein, men å finne et som ikke er helt komplett, det kan ikke være så gøy det heller!

Gå til toppen av siden

Wendy-J

» VIP

Norway

Skrevet - 16/11/2005 :  08:56:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding
Hadde noe sånt skjedd med meg tror jeg ikke at jeg hadde tenkt på at det var et hestebein noen hadde tatt med seg hjem. Tror jeg hadde fått full panikk og lurt på hvor resten av hesten var...

Er mye ekkelt som kan skje med hestebein. Mora til ei venninne av meg hadde måtte slakte hesten sin, og ene sønnen var hovslagerlærling. Han hadde tatt med seg noen hestebein hjem for å øve seg på, jeg mener å huske han hadde lagt det i garasjen. Morgenen etter kom mora til venninna mi ut til garasjen for å kjøre på jobb og hu lurte på hva som lå der og titta oppi posen. Og der fant hu to av beina til sin egen hest. Ekkelt...
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 16/11/2005 :  11:28:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
hehe! tror jeg hadde.... HYYYL da ja ;)! Hadde vertfall aldri gått opp for meg at det hadde vært typen min "sitt" bein hunden hadde hadde, hvis han hadde vært hovslager lærling!
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 16/11/2005 :  11:59:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
*argh* hadde akkurat skrevet langt innlegg.. som på mystisk vis forsvant..og gjett hva, dette er den ene gangen jeg ikke husket å kopiere det før jeg trykket "send svar". Tilbake til saken:

Jeg lo også litt når jeg leste beskrivelsen av hendelsen Bea, rett og slett fordi det var bra skrevet:) Men ellers tror jeg at jeg hadde meldt meg på i hylekoret, og ikke minst hadde jeg grøsset meg litt i lang tid etterpå. En ting er jo om benet er helt osv. og en annen ting om man er forberedt. Men når benet er noe avgnagd, og man er dertil lite forbredt på at man skal holde i et ikke levende hestebein..ja da hadde nok jeg også blitt litt overraska.

Stakkar samboern da, som sikkert ikke har tenkt over at han la benet fra seg innenfor "hunderadius", en liten reminder om at det kan være kjekt er jo ikke så dumt:) Så slipper du flere slike hendelser:)

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 16/11/2005 :  12:35:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff...*s*

Ei venninne av meg gikk også på hovslager-kurs,og da de fikk utdelt øvelses-beina fikk hun et som hadde en liten skavank,en heller uvanlig hvit flekk under hoven. Nøyaktig samme flekken,på samme plassen som hesten hun hadde sendt til slakt en kort stund før ...

Hun fikk byttet trenings-hov,og fullførte kurset...men var ikke i særlig humør de neste dagene...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 16/11/2005 :  12:51:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Da vi skulle ha om skoing av hest på Folkehøgskulen droppa vi faktisk å bruke døde hestebein, nettopp fordi to av elevane like før hadde slakta hestane sine og vi ville derfor ikkje komme i den situasjonen att nokre av dei beina dukka opp. Så har faktisk ikkje sett døde hestebein enda.

Veit ikkje heilt korleis eg hadde reagert eg. Det veit man vel ikkje før det eventuelt skjer.

Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 16/11/2005 :  14:24:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Hørtes ikke noe særlig ut..

Hadde nok hylt (veldig høyt) og kastet det fra meg, og stilt meg opp ved vasken og vasket hendene lenge..

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 16/11/2005 :  15:20:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Hehe, ser for meg en heller komisk situasjon med sjokkert eier og forvirra hund som ikke sjønner hvor bytte den var så stolt av tok veien!

For et par år siden skulle jeg ri en ponni til beite på stallen jeg jobba, og tok en snarvei over et jorde. Trava ivei på den lille kula i finværet og hadde egentlig en kjempefin tur. Så hørte jeg at foten til Jane smalt mot noe på bakken, jeg stoppa henne, hoppa av og skulle sjekke hva det var. Der lå det et hestebein gitt! MED sko på! Og jeg kjente igjen beinet... Det var gamle Kai som hadde blitt avliva i stallen tidligere den våren for han var så gammel, så hadde dem gravd han ned bak fjøset, sikkert et eller anna dyr som hadde gravd opp beinet igjen, ÆSJ! Det var ikke helt ferskt lenger akkurat..
Jeg bare forta meg å hoppe opp på Jane og ri videre, den foten hadde ikke jeg så veldig lyst til å ta i!

Nå hadde jeg ikke reagert så sterkt lenger, jeg har dissekert et par hestebein det siste året, så nå er det vel ikke så ille. Disseksjon av hestebein er forresten UTROLIG interessant! Så fremt det ikke er din egen hest da selvfølgelig..

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 16/11/2005 :  19:47:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
HaHaHa! Genialt! Tror nok jeg også hadde blitt litt skremt, men .. hehe, kan ikke annet enn å le
Therese
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.29 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.