hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Spesielle Bitt...vet dere om noen??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Spesielle Bitt...vet dere om noen??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Tone&Svartn&Arni!

» VIP

Norway

Skrevet - 13/11/2005 :  09:17:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTone&Svartn&Arni!  Svar med kopi av melding
har så lyst på et spesielt bitt med utskjæringer...et slags western bitt,men vet ikke hvor jeg kan finne det...

så vet du om ei side eller bitt eller noe??

mvh Tone Ulsund

Tone,Svarten å Arni<3

Bustetrollet

Skrevet - 13/11/2005 :  11:53:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rodeo.no har noen ..

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 13/11/2005 :  12:29:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hööks har også

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 13/11/2005 :  14:42:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Hvorfor? Man velger da ikke bitt som smykker..
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 13/11/2005 :  15:08:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvorfor? Man velger da ikke bitt som smykker..

nei man kjøper bitt som passer hesten, men syns ikke du det er litt stas å være extra pyntet på stevner oppvisninger o.l? jeg syns uansett at det er stas å ha "blingbling" på hesteutsyret mitt jeg, selv om jeg verken rir oppvisninger eller stevner!

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 13/11/2005 :  15:09:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
her er det mange fine stangbitt!
http://www.rodeo.no/

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Tone&Svartn&Arni!

» VIP

Norway

Skrevet - 13/11/2005 :  17:05:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTone&Svartn&Arni!  Svar med kopi av melding
skal ikke bruke på sprang stevner osv...kanskje til oppvisning:)
selvsakt velger jeg bitt etter hestens behov og da kan jo et pyntet bitt være rett også!

er det ikke fler bit dere vet om da?

hilsen Tone Ulsund

Tone,Svarten å Arni<3
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 13/11/2005 :  17:34:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes dette http://www.milstawestern.com/e-handel/default.asp er pent jeg

Edit: Oi, det var ikke direkte link, så du må gå inn på 'Bett' så velger du show lengre ned, så velger du bitt med navn 'Texas Star Snaffle'

Redigert av - Bustetrollet den 13/11/2005 17:38:47 Gå til toppen av siden

Tone&Svartn&Arni!

» VIP

Norway

Skrevet - 13/11/2005 :  18:45:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTone&Svartn&Arni!  Svar med kopi av melding
ååå!!!
hæli bitt
det som het star design var skikkelig tøfft

hilsen Tone

Tone,Svarten å Arni<3
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 13/11/2005 :  18:49:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jepp .. Det var det

Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 14/11/2005 :  11:42:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Spoff. i western er utstyret veldig viktig, man skal ha masse glitter og stas, feks i pleasure hvor det er mange deltagere på banen samtidig er det lurt å ha på seg knæsje farger og glitter og pynt som synes, for da får du dommerens oppmerksomhet lettere ;)

Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 14/11/2005 :  18:01:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Synes dette http://www.milstawestern.com/e-handel/default.asp er pent jeg

Edit: Oi, det var ikke direkte link, så du må gå inn på 'Bett' så velger du show lengre ned, så velger du bitt med navn 'Texas Star Snaffle'

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

oi! de bittene var jo kjempefine!!
men man må nok tenke over at bittet ligger i munnen til hesten som er meget følsom... og man derfor ikke kan velge bare noe man synes er fint, det skal jo være behagelig for hesten også...
selv om piggtråd ser tøft ut kan vi ikke putte det i munnen til hesten heller... (ble nok et dårlig eksempel, men kom ikke på annet)

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 14/11/2005 :  18:27:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Pigg trå og litt hardt bitt er jo ikke det samme men, jeg skjønnte eksemplet ditt .. men alle bittene er jo beregnet for hest, så det skal ikke vær noe problem å bruke det, om det blir rett tilpasset og det er den rette hånd som tar i tøylene

Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 14/11/2005 :  21:07:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, det finnes bitt som er ubehagelige bare av å ligge i hestens munn. Bare fordi noen lager dem, behøver de ikke være "hestevennlige" for det. Det var mange fine bitt der, som sikkert er fine dersom man har riktig hånd og vet hva man gjør, men det er et par der som jeg syns ser temmlig tvilsomme ut. Butikken har jo selv lagt ut advarsler på enkelte av bittene.
(Jeremiah Watt Bits, se f.eks Arena Classic 800 S-Y og Arena Classic 400 Spade)

Renate
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 14/11/2005 :  21:13:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oi, de la jeg ikke merke til .. De så ikke så bra ut heller!

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 14/11/2005 :  22:13:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
mariie.
Jeg synes det er hensiktsmessig uannsett gren.. Jeg ville aldri valgt bitt utfra fine snirklete mønstre..

bea
Javel, men? Hallo? Greit man setser på glitter og stas, men man skal da kunne vise hesten på mest mulig optimal måte også. Jeg vet det allerede finnes endel fancy westernbitt. Noen er kanskje finere enn andre. Hadde jeg ridd western hadde første prioritet vært et godt egnet bitt. Om det så ikke er like lekkert som et mindre egnet bitt, så får det så være. Da får jeg heller ha flott utstyr selv da, og stæsje opp hesten på andre områder.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.