hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - stallplass i oslo eller kristiansand
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 stallplass i oslo eller kristiansand
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

jeglikerhester

Skrevet - 30/11/2005 :  16:59:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvor mye koster det å ha hesten sin på landbruksskolen? kan du ha den der hvis ikke du går på skolen selv? Gå til toppen av siden

lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  13:02:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselukas  Svar med kopi av melding
Vet ikke egentlig hvor mye det koster å ha hesten på landbruksskolen, vet hvertfall at det er veldig fint der.. Hvilken hesterase har du? Og hva bruker du den til??

du kan ha hest der uten å gå på skolen ja

:D

Vingthor fra Skarholt =) Gå til toppen av siden

jeglikerhester

Skrevet - 02/12/2005 :  19:43:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har ikke hest enda da, men tenkte framover noen år når jeg en gang skal kjøpe.. Bare tenker litt på priser og sånn. Gå til toppen av siden

lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 02/12/2005 :  22:13:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselukas  Svar med kopi av melding
ok, men åssen type kunne du tenkt deg da?
tur hest
konkurransehest?

Vet at noen av de som staller opp hestene lar de gå på time en gang i uka, gode ryttere som rir, men som mangler egen hest.
Da blir det billigere..

Vingthor fra Skarholt =) Gå til toppen av siden

jeglikerhester

Skrevet - 03/12/2005 :  15:31:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ville nok hatt en turhest, men kanskje trent sprang/dressur litt bare for gøy, men ikke noe sånt seriøst akkurat. Gå til toppen av siden

RIP ROMEO

Skrevet - 13/07/2006 :  02:27:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg hadde hesten min på utegang på Gråkammen noen mnd. i fjor. Leia var på 500 kr. i mnd., en symbolsk sum siden han som bor der savnet å ha hester der etter at dattera flyttet hjemmefra. Ingenting var inkludert i leien, og alt arbeid måtte gjøres selv. Det var to kjempefine bokser i garasjen der som kunne benyttes mot en bittelitt høyere leie. Dette var noen av fordelene: 5 mål stort skogsbeite ved Slemdal, nærmere bestemt Gråkammen. Drenert foringsplass, vinterlys, sommer- og vintervann, utstyrs- og høybod, bra gjerder, kort vei til ridebane (Gaustad-stallen sin ridebane 5 min. trasking unna), t-bane, buss og andre hester/turkamerater. Flotte turmuligheter, beite ligger i utkanten av Nordmarka rett ved Sognsvann. Ulempene var at vi fikk avslag om å bygge en liten utegangsstall til hestene der, pga. strenge regler for bygging i Nordmarka. (Dette var grunnen til at jeg flyttet hesten min derfra, selv om jeg bodde i nærheten hadde jeg ikke mulighet til å dra til stallen å slippe ut hesten hver morning. Han som bor der er mye ute å reiser. Det er jo som kjent ikke lov til å ha hest på utegang uten at hesten har tilgang til noe med minst tre vegger og tak.) Og om vinteren er det MYE skiløyper i området, dvs. dårlige turmuligheter for hest. Og så var det slitsomt å møkke beitet hver dag, noe som måtte gjøres så naboene i boligstrøket ikke skulle klage på lukt fra hestene. Noen bilder kan sees i mitt galleri nederst på side 2 og øverst på side 3: http://vip.hestemarked.no/galleri.asp?ID=11330&galleri=show&side=2
Rolig og fint sted og jeg trivdes kjempegodt der! Så det ER mulig å finne noe billig og bra hvis man leter og har litt flaks attåt:)

På stallen jeg står nå, (På Siggerud like ved Ski) er fastleien på 2500, noe som inkluderer inn- og utslipp, foring x 3, av og på med dekken, tilsyn og møkking hver dag. I tillegg på prisen kommer høy og kraftfor. Du betaler kun det hesten spiser og velger selv hvordan grovfor og kraftfor hesten skal få. Min leie blir dermed på 3500 i mnd. pluss veterinær når det trengs, forsikring og smed hver 4. uke. Og endel tusenlapper til utstyr:p Hestene står ute fra tidlig om morran til seint på kvelden på svære beiter. Hesten min trives utmerket! (Og det samme gjør jeg!) Helt utrolig flott der, særlig nå på sommeren sien gården ligger på en odde, og det er flotte turmuligheter og tilgang på ridebane, vår egen ridebane er under planlegging, byggingen skulle egentlig vært i gang, men det ble litt forsinket.
Gå til toppen av siden

absinthe

» VIP

Skrevet - 16/07/2006 :  14:04:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideabsinthe  Svar med kopi av melding
jeg har hatt hestene mine på hortemo travbane, litt utenfor kr.sand. vært der i flere år, men har nå dratt med meg hestene til lyngdal, og skal bygge egen stall med noen ekstra stallplasser..
koster 1800 kr der for alt utenom kraftforet. men vil likevel ikke anbefale denne stallen så veldig, mye baksnakking og slike rotete ting, samt ingen stallmester for tida.. ellers har du epona, som nevnt, men selv om jeg skal begynne å ta timer der nå, vil jeg ikke ha hest der, pga prisen, og etter min mening for lite utegang. Er og en på Timenes, som jeg har hørt skal være veldig bra!! men er ikke sikker på pris. ellers har du hestemannen, men er lite kjent med dette stedet...
er alltids en stall i kr.sand, men det varierer vel litt i priser og miljø, som med resten av landet :)

www.serox1983.piczo.com Gå til toppen av siden

bhomme

» VIP

Norway

Skrevet - 18/07/2006 :  01:14:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebhomme  Svar med kopi av melding
Synes og det er fryktelig dyrt på epona i kr.sand... Åsså synes jeg det blir litt for dumt når man ikke får lov til å gjøre noe selv... Får ikke lov til å være med å ta fôringer, møkke eller slippe ut og inn hestene... Blir liksom som å bare ri... Synes man blir litt bortskjemt da... Gå til toppen av siden

Mie Ulrika

Skrevet - 18/07/2006 :  12:13:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
R.I.P. Romeo:

Hvor er denne stallen på Siggerud du snakket om?
Jeg bare lurer ettersom jeg bor der og den nærmeste stallen jeg vet om er stall Sandvoll....(som forsåvidt ikke ligger på Siggerud, hvis man skal flisespikke...)
Er nysjerrig skjønner du...
Ellers lurer jeg på hvordan de kan ta den prisen uten ridebane... Alle staller jeg vet om hvor du ender opp med å betale over 3 tusen bør jo minst ha en uteridebane...
Dette er ikke noe angrep altså, jeg bare lurer...

Selv står jeg på en stall der jeg betaler 3200 i mnd med ut/innslipp hverdager, alt for og ridehus. I helgene går det på rundgang å slippe ut og ta inn hestene.... også møkker vi selv da.....
Er veldig fornøyd, det eneste er at det er et stykke å kjøre....

A life lived in fear is a life half lived Gå til toppen av siden

prinsesseronja

Skrevet - 19/07/2006 :  01:04:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg skal ha hesten min på Stall Sandvoll, det er en utrolig flott stall! Men jeg var også ute etter en rlig ryddig stall uten hauger av småjenter rundt og hvor en fast person tar seg av hesten ved inn og utslipp.

Vi har møkking, utegang i flere timer, ridebane og ridehus i prisen og den fineste stallen jeg har sett i mitt liv! Det er plass til tolv hester der. Betaler 5500 i mnd, men jeg synes det er verdt det. Muligheten for å være syk en dag uten å måtte få noen andre til å fikse masse for en og muligheten til å trene når man vil er viktig!
Gå til toppen av siden

RIP ROMEO

Skrevet - 22/07/2006 :  13:44:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mie Ulrika:
Siggerudveien 761, et lite stykke videre mot Ski etter Stall Sandvoll. Vel, som nevnt så er planlegging av ridebane i gang, begynner å bygge i august. Har tatt litt tid fordi ridebanen skal bli ordentlig, ikke bare jevne ut og hive grus oppå, 20x60 meter må planeres, dreneres og fikse underlag med stein, grus osv. Synes prisen er helt kurrant faktisk i forhold til servicen vi får og hvordan hestene har det. Dessuten gjør prisen at vi slipper unna de verste useriøse fjortisene, vi vil beholde vårt voksne, hyggelige og fornuftige miljø. Kan hende vi får ridehus, men det ligger isåfall noen år frem i tid. Ingen stall er perfekt, men stallen jeg står på nå er den jeg har trivdes best på i løpet av mine 11 år med hest:)
Gå til toppen av siden

RIP ROMEO

Skrevet - 22/07/2006 :  13:59:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Glemte å legge ut bilder av/fra stallen:

Hovedhuset

Paddocken

Hesten og meg foran stallen.

Stallbygningen

Liten del av beitet.

Litt mer av beite.

Dårlig bilde av stallgangen en mørk høstkveld. Boksene er stoe og lyse selv om det ikke ser sånn ut på dette bildet.

Gå til toppen av siden

bittelit1

Norway

Skrevet - 28/07/2006 :  11:25:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ang utegang og ridehus på Epona:

Jeg har hatt riko oppstallet på epona i en periode nå, og han fikk stå ute hele formiddagen 08-13. Skolehestene står ute i paddock fra kl 7.00 til middagstid og har fri tilgang på rudballe ute hele tiden. Det eneste som er litt dumt er at padockene er litt små, men det jobbes med saken om å få utvida de, eller lage flere.

Ang oppvarmet ridehus, så er det jo ikke akkurat snakk om at man rir rundt i 20grader der inne om vinteren, hehe. Nei, det er mer sånn at det er ca 5-10 grader slik at ikke både hest og rytter "stivner til" imellom øktene på en sprangtime f.eks, eller at man trenger 20min bare for å "gå seg varm" fordi det er 15minus i ridehuset. Bakken blir jo også hard når det er så kaldt og det er ikke bra for hestene å gå på så hardt underlag heller. ( tenk på skolehestene som går flere timer om dagen, viktig å ta vare på de) Så det er nok like mye for hestene sin del som for rytterens del at det er litt varme der.

Christin og Riko

Christin og Riko Gå til toppen av siden

Mie Ulrika

Skrevet - 28/07/2006 :  14:54:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Det så jo kjempefint ut der!!!
Er litt usikker på hvor det er, får ta bilen en kveld å kjøre sakte å lese nr skiltene, he he!

Kanskje det kan bli noe i fremtiden, om det blir ridebane og ridehus og sånn.... Det hadde vært deilig å ha hesten nærmere hjemme...
Men foreløpig er jeg fornøyd med der jeg har han. 2700 i mnd med alt bortsett fra ridehus (3200 med ridehus)....

A life lived in fear is a life half lived Gå til toppen av siden

RIP ROMEO

Skrevet - 29/07/2006 :  14:39:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er litt vanskelig å finne innkjørselen hvis man ikke vet hvor den er hehe. Hvis man kommer fra Ski og kjører forbi Boger gård så ligger innkjørselen til Mjøvik opp til høyre rett rundt en ganske brå sving ved en hundegård, postkassestativ og et rødt hus som såvidt er synlig fra veien. Ved det røde huset er det også en stall hvor det står to hester, en kaldblods og en new forest. De har helt ok ridebane som vi får låne når vi vil og så mye vi vil! Gårdsveien er 2 km. lang (Og humpete!) Hvis du ringer Beate som driver stallen får du sikkert lov til å ta en titt:) Vip'en hennes på hestemarked heter "Beat".
Gården ligger på en odde, kjempedeilig å ha hest langt fra bilvei og fremmedfolk.
Hestene står ute hele dagen, minst 10 timer på vinteren, som oftest rundt 12.
Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.