hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Montè.. :)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Trav
 Montè.. :)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 07/11/2005 :  21:58:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
Hei Lene!
Vi som vant i ditt løp ja Ser du har sporet etter meg på fredag! Skummelt!!:S
Hvor hører du til i denne byen da? Vi nyter dagene i Åsane på en liten fredelig gård Hadde vert kjekt hilse på hesten din.. Har du prøvd din i montè? Min er jo klar til å bli godkjent til neste år etter alderen å dømme, men ikke etter ferdighetene.. så hadde vært kjempefint om hadde hatt noen å øve litt sammen med på noelunde likt nivå.. men ikke så mange som er så inntressert i det nei Kjempe fin hest du har vertfall! Ser ut som en go-gutt

Og som en av dere med varmblodsene sa her: At deres "ponni" skulle konkurrere med de store varmblodsene ble litt hardt.. Kjenner meg godt igjen her.. For det skal jeg love deg det er for min og.. Han er bare 145høy (+/-), så kunne vært godkjent i ponni-løpene han.. Han har jo piper som en shettis! hehe.. Men, han kan vist han vil, og vi gir ikke opp.. Min ponni er liten OG rask han hehe
Så må eg bare si tusen takk for alle gratulasjoner her
Hilsen *stolt* heste-eier hehe

Det er ikke størrelsen det kommer ann på...!
www.piczo.com/alvanesen

Redigert av - Alvanesen den 23/01/2006 09:43:21

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 07/11/2005 :  23:26:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
OJ!
Laget visst nytt forum her jeg! Det var no ikke meningen.. Har visst trykket litt feil ja..

Jaija.. Kan ikke vi snakke litt om montè her då? Eg e ikke helt inni dette her enda.. men kan man ta alle montè kursene og prøveløpene på en ikke-godkjent hest? Noen som sier at dette er mulig så lenge hesten er grei å ri og du har kontroll på den og slikt.. (altså, når man skal kvalifisere seg selv..) Har lyst godkjenne min egen hest og samtidig ta lisensen på han.. men da er vel ikke dette mulig da? eller?

Klem fra oss:)

www.piczo.com/alvanesen
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 07/11/2005 :  23:49:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Han er bare 145høy

Min er 1,42 høy! (noen mindre?) Så han er også med i ponni-klubben! Men han har et godt trav, og gikk 1,34.4 sin første start i August. Er fire år gammel. Til neste år skal vi under 1,30

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 08/11/2005 :  10:41:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
Min er ikke med i noe ponni greier.. Men han er også 4år og har komt seg under 30tallet allerede.. Har en rekord på 29,2
www.piczo.com/alvanesen
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 08/11/2005 :  13:16:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hm...da blir det spennende på fredag :) Kan ikke love noe som helst,men etter prestajonene sist løp,bør han iallefall komme lengre frem enn da....*s*
Knekten er ikke prøvd i montè,og tror vel egentlig ikke han hadde kunne hevde seg så veldig der heller...han er litt for lite trav-sikker til det enda...
Holder til på Ravnanger på Askøy,hadde et lite gårdsbruk der,men etter å ha solgt endel tomter til byggeland sitter vi gjenn med akkurat nok plass til stallen,lutfegården og et lite beite... Trist ja,men det er vel sånn det går med hobby-brukene etterhvert,dessverre...
Hvilken stall holder dere til på før løpene? Gjesteboksene,eller?
Kunne gjerne tatt meg en liten runde og tittet etter dere på fredag om tiden strekker til? Tar ikke hesten selv for tiden,så har litt mer tid enn jeg er vant til på løpsdagene nå ;)

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 08/11/2005 :  15:23:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe.... Det var bare på tull jeg skrev at han var med i "ponni-klubben". Det er ikke noe som eksisterer, bare en "fantasiklubb" for ekstremt små kaldblodser...

Sterkt av kaldblodsen din på 4 år å gå under 30-tallet...

Dere må ha lykke til på fredag begge to..!

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 08/11/2005 :  21:29:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
Blir veldig spennende! Har nettop sett i programmet, ingen av våres er tipset der nei.. Vi holder til hos Jan Erik Landaas før start vi;) Og der pleier Prinja som starter i samme løp også stå... Hvorfor er det ikke du som tar hesten selv lengre då? Askøy er jo en veldig fin plass:) Synn det med at bolig-områdene tar all plassen..Det samme holder nesten på å skje her også:(
Nei, min kommer aldri til å hevde seg der,altfor liten til det.. Bare humper avgåre-kåre Men jeg synes det er kanon artig.. Og hesten liker det så langt:) Og det er så kjedelig at løp går ut fordi det er forlite hester! Vi må nesten styrke montè sporten før den går helt ut....

Hvilket bilderedigerings program er det du har? Har så lyst å kjøpe meg noe slikt.. elsker å sitte å styre med bilder.. Har lastet ned noen fra nettet, men det er for det meste vidoer, klarer ikke lage bilder med de programmene:(

www.piczo.com/alvanesen
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 09/11/2005 :  12:01:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Alvanesen : Svart deg i GB ;)

Charisma
» VIP

Skrevet - 25/11/2005 :  11:22:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!!
Tenkte jeg skulle ta montèlisensen i april, men har hørt at det skal komme nytt reglemang! er det noen som hvet noe om det??
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 25/11/2005 :  12:55:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har hvertfall hørt at minstevekten på rytteren skal økes fra 60 til 65 kg..

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 26/11/2005 :  19:55:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
Hvorfor til 65kg?? mÅ jeg jo ha 10kg ekstra på meg nesten:( fæælt..!
www.piczo.com/alvanesen
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 26/11/2005 :  21:52:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er for at det skal bli mest mulig rettferdig, da flesteparten av monterytterne veier over 60 kg inkl sal, hjelm/klær, og alt utstyret.. Veier du mindre enn 65 kg (som blir det nye nå..) må du nå ha ekstravekt i løp..

Travsporten og monteen har også bevisst valgt å unngå slankehysteriet som galoppsporten har fått når det gjelder vekten. I motsetning til i galoppsporten opererer monteen derfor med minstevekt i stedet for maksvekt. Synes egentlig dette er et positivt tiltak, jeg.

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 27/11/2005 :  00:42:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
Positivt ja.. På den måten at de ikke har noe Max vekt.. men Min vekten trenger vel ikke å øke 5kg hvert år? da er det ikke positivt lengre.. Jeg kan ikke klare å ri rundt med en ekstravekt på over 10kg når jeg ikke er vant til det.. Men vi får se hva som skjer framover..
Ikke min skyld jeg er liten:( Og hesten er jo like liten:P

www.piczo.com/alvanesen
Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 27/11/2005 :  00:51:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg trodde minstevekten var 63kg Det var det vi fikk oppgitt da jeg tok montelisensen for 2? år siden
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 05/01/2006 :  20:30:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
Hei!

Siden det er folk som har litt mer peiling på montè her enn meg, så spør jeg her, å håper at noen vet:)

Går det ann å ta lisens på en hest som ikke er godkjent for montè? For så å godkjenne den etterpå?
Ser det er en vertfall her i bergen, som har tatt ett eller to prøveløp på en varmblods som ikke er godkjent for det..
Det burde vel ikke være noe problem så lenge du har hatt med deg den på kursene, og de ser at du har kontroll på den og at den holder tidskravet?

www.piczo.com/alvanesen

Redigert av - Alvanesen den 23/01/2006 09:37:33 Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 06/01/2006 :  09:14:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Går det ann å ta lisens på en hest som ikke er godkjent for montè? For så å godkjenne den etterpå?

Mener du må ha en godkjent hest i den avgjørende løpet for rytter. Altså,er det rytteren som skal godkjennes må hesten være godkjent,er det hesten som skal godkjennes må det være en godkjent rytter.

Om det blir tatt prøveløp på en hest som ikke er godkjent,ville jeg da tro at det er hesten som skal godkjennes,ikke rytteren...

Men er langt fra sikker her...

Extol som har vip og endel innlegg her på Mix vil nok kunne svare deg på det,ettersom hun er godkjent monterytter

Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.