hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Snytt for gleden av å vinne
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Konkurranseridning/stevner
 Snytt for gleden av å vinne
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Lucinda:

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  14:31:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Forresten: dere som har dommerutdannelse her: når ein karakter manglar på dommarskjemaet (tom rute), kva karakter skal ekvipasjen då få på den øvinga? Min instruktør(som også er dressurdommar aspirant og aktiv konkurranserytter) seier at det er ei generell oppfatning blandt dommarar at dersom dei har glemt å fylle inn ein karakter så skal ekvipasja få 7 på den øvinga. For at ekvipasja ikkje skal "lide" for dommaren sin tabbe. Gjer dere det også slik, eller er det opp til kvar enkelt å "velge" karakter? Kva kriterier skal ein i såfall gå ut frå?

Opprinnelig postet av LivJorunn

Veit jo kva døme du sikter til og eg forhøyrte med med DD2 dommer på stemnet det skjedde og ho sa att det var 5 som skulle settast inn dersom karakteren ikkje var utfylt.

Men når slikt skjer hos oss og sekreteriatet fungerer som det skal så går vi rett til dommeren igjen ved feil i protokollen og ber dommeren rette det opp.

Gå til toppen av siden

CarOline^^

» VIP

Skrevet - 01/12/2005 :  19:26:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
lino: Altså, jeg tror du har missforstått litt. Vi snakker ikke om høye klasser her nå, vi snakker om "Lette". Så det blir nok ikke helt det samme. :))

Lucinda: Jeg tror du også misforstod meg. Jeg mente ikke at du skulle ha "forlangt" noe mer av hesten din. Ja, for all del. Alle har da lov til å starte for å vinne, jeg har da ikke sagt noe annet. Det eneste jeg sa var at det VIRKET som om du var mer rettet mot det liksom, og det var liksom ikke så mye å henge seg oppi pga en liten "filleting" dommerne hadde gjort. Så, mente ikke at du skulle ta slik på vei, jeg skrev det innlegget bare for å muntre deg opp etter dommernes ”feil”, ikke for å komme med innvendinger eller kriterier hvis det var slik du eventuelt forstod det.

Jeg er fullt klar over at det er lov å starte tre klasser på en dag. Det var bare et spørsmål :))
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 01/12/2005 :  19:39:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg synes faktisk ikke det er relevant om vi snakker om høye eller lette klasser her, jeg. Poenget er at alle skal ha like muligheter til å vinne den klassen de deltar i og har rett på en rettferdig dømming. Dersom man overser slike feil som filleting har man ikke lenger like rettigheter eller rettferdighet, og da er mye av poenget med konkurranseridning borte!
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  20:38:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Lucinda: Jeg tror du også misforstod meg. Jeg mente ikke at du skulle ha "forlangt" noe mer av hesten din. Ja, for all del. Alle har da lov til å starte for å vinne, jeg har da ikke sagt noe annet. Det eneste jeg sa var at det VIRKET som om du var mer rettet mot det liksom, og det var liksom ikke så mye å henge seg oppi pga en liten "filleting" dommerne hadde gjort. Så, mente ikke at du skulle ta slik på vei, jeg skrev det innlegget bare for å muntre deg opp etter dommernes ”feil”, ikke for å komme med innvendinger eller kriterier hvis det var slik du eventuelt forstod det.

Opprinnelig postet av CarOline^^

Nei eg har ikkje misforstått deg, og for å presisere nok ein gang. Denne feilen var først og fremst sekreteriatet som gjorde, ikkje dommeren (sjølv om han sitter med ansvaret også). Ser ikkje ut til att du har lest innleggene her så godt. Og eg synest ikkje det er ein filleting att slike feil blir gjort for den med mest poeng er den som skal vinne, sånn er det.

Det eg var ute etter var ein debatt rundt det med å motta 1 premie (eller anna premie) når man skal mot å motta den i ettertid. Altså meiner eg det ikkje blir det samme. Det er gøy å stå på premieseremoni. Ikkje heilt den samme gleden ved å få sløyfe i ettertid.

Eg har ein del erfaring frå sekreteriat sjølv og er veldig oppmerksom på slike ting. Slikt kan skje det veit eg, men man må prøve å unga slike feil. Det er til og med skrive i reglementet det. Att man må prøve å rekne ut poenga så rette som det lar seg gjere. men ja det er menneskelig å feile. Slikt har skjedd når eg var sekreteriatansvarleg også (dømet som Liv Jorunn her sikter til), men det var ikkje eg som gjorde feilen. Men eg tok ansvaret i ettertid og rydda opp i det for eg synest resultatlistene skal være riktige.

Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 08/12/2005 :  17:25:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg vet ikke hvor ofte du har startet eller hvordan dommerne dømmer der du starter, men det som er fantastisk med selve ridningen og startingen, er at man ALLTID har en ny sjanse til å gjøre det bedre og "kick some ass!" neste gang. Det var jo tross alt bare en "Lett"-klasse, og du har all den muligheten for å starte den samme klassen på nytt, så dette er en "episode" man egentlig bare kan le av og glemme, og dermed heller trene bedre til neste stevne slik at du da kan vise hva du er god for.
Jeg mener det at hvis man hele tiden har store forventninger om å vinne, bli som regel skuffelsen mye større enn hva den egentlig behøver å bli.
Opprinnelig postet av CarOline^^

poenget her er vel at Lucinda faktisk VANT stevnet med pga en feil så var det ikke registrert under premieutdelinga.
hun fikk vist hva hun var god for så jeg syns ikke det virker som om det er det som er problemet hennes.
og jeg skjønner henne godt, noe av det morsomme med å vinne er jo å ta imot æren på premieutdeling, uansett lette eller høye klasser.

du hadde nok sett litt annerledes på det om det hadde vært deg som sto i samme situasjon.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.