hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - utleie av stall, tips og prisforslag?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 utleie av stall, tips og prisforslag?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Bonnie

Skrevet - 06/11/2005 :  13:27:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Vi har planer om å starte utleie av stallplass.
I første omgang er det snakk om å bygge 12 bokser, men kapasitet til mye mer. Stallen blir bygget på en stor gård med enorme områder. Det er blant annet 1500 mål med utmark som hver år leies ut som sommerbeite. Det er i tillegg kort vei til skog om mark med kjempe bra ride terreng.
Det er forsatt ikke noen ridebane på gården, men skal bygges dersom interessen for stallen blir positiv.
Det er forsatt uvisst om utslipp blir relevant i leien, men fòring vil uansett være inkludert.
Det diskuteres i tillegg om høy og spon skal inkludere i leien.

Stallen ligger ca 10-12 min fra sandnes/rogaland sentrum.

Har noen tips og råd å komme med?
Blir kjempe glad for svar!

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 06/11/2005 :  13:37:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Det kommer jo veldig an paa om den ridebanen blir noe av, og om det blir utslipp, ikke minst hoy og flis. Med utslipp, ridebane, hoy og flis Synes jeg ca 2000 kanskje kan vaere passe, siden det er ganske naere Sandnes. Uten dette, altsaa bare stall uten utslipp, ridebane, hoy eller flis maa jo prisen reduseres tilsvarende, kanskje ned til 500 - 1000 kr mnd. Maa kanskje ta med i beregning at ikke alle hester spiser like mye hoy, og at prisen paa flis varierer veldig fra sted til sted?
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 10/11/2005 :  16:37:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Enig med Anniken, ca 2000 per mnd er en grei pris, men da syns jeg også at utslipp bør være med, og ikke kun foring. Her tar vi 1000 kroner i mnd, det er da inkl. alle foringer, flis, strøm, varmt/kaldt vann, og ny og lys stall. Har ikke tilgang på ridebane her på stedet, men 210 mål med jorder, som kan brukes til å ri på.

Når høyet er inkl i prisen, ville jeg satt opp en standardpris for hest, hvor det var 10 kg per dag, og for ponni med rundt 7 kg per dag, som gjelder uansett hvor mye hesten/ponnien spiser. Blir veldig innvikla om man skal lage en pris for hver enkelt hest i stallen.

Det er mange som er villige til å betale ganske mye ekstra for å slippe dra i stallen både morgen, middag og kveld for å fore, så tror det vil være en stor fordel for dere om utslipp også er med i prisen. Men kommer jo selvsagt også ann på hvor god tid dere selv har, blir stallen fyllt opp med 12 hester, må man jo beregne litt over en time i både innslipp og utslipp. Men, det er mye som må sees ann underveis, og det går ann å prøve ett par mnd med en bestemt leie, ser man at det ikke rekker til, kan man øke stall leien etterhvert.

Lykke til!

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 10/11/2005 :  16:37:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Enig med Anniken, ca 2000 per mnd er en grei pris, men da syns jeg også at utslipp bør være med, og ikke kun foring. Her tar vi 1000 kroner i mnd, det er da inkl. alle foringer, flis, strøm, varmt/kaldt vann, og ny og lys stall. Har ikke tilgang på ridebane her på stedet, men 210 mål med jorder, som kan brukes til å ri på.

Når høyet er inkl i prisen, ville jeg satt opp en standardpris for hest, hvor det var 10 kg per dag, og for ponni med rundt 7 kg per dag, som gjelder uansett hvor mye hesten/ponnien spiser. Blir veldig innvikla om man skal lage en pris for hver enkelt hest i stallen.

Det er mange som er villige til å betale ganske mye ekstra for å slippe dra i stallen både morgen, middag og kveld for å fore, så tror det vil være en stor fordel for dere om utslipp også er med i prisen. Men kommer jo selvsagt også ann på hvor god tid dere selv har, blir stallen fyllt opp med 12 hester, må man jo beregne litt over en time i både innslipp og utslipp. Men, det er mye som må sees ann underveis, og det går ann å prøve ett par mnd med en bestemt leie, ser man at det ikke rekker til, kan man øke stall leien etterhvert.

Lykke til!

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Pernille-

Skrevet - 03/12/2005 :  20:11:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
De fleste er sikkert positive for ridebane, å det koster å holde den i orden.
Dessuten synes jeg kanskje at utslipp er ganske akuelt. Møkke er ikke så akuelt for meg ihvertfall for det synes jeg folk kan klare selv. Men foring av alle FASTE måltider er viktig. Syns også at høy & flis burde være ink. i prisen.

Hadde jeg hatt en stall å dette var den servicen leierne fikk ville jeg ha forlanget toppen 2000 kr.

Tips: Hvis du ikke syns det er akuelt å slippe ut å gjøre dette hver helg så burde alle hesteiere kanskje bytte på , så de har hver sin helg. Sånn gjorde vi det på den forrige stallplassen familien min hadde.

Pernille & hesta .

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.