hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Radio i stallen?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Radio i stallen?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 01/10/2005 :  11:39:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Har det noe for seg å ha en radio i stallen? Vil en hest som f.eks står alene i stallen pga. skade som gjør at den må stå inne, ha det bedre om man setter på en radio som surrer og går..? Bare kom til å tenke på det, for er jo så mange som har radio/cd i stallen, er vel mest pga av rytterne, men har hestene noe "glede" av dette også?
Wenche & Amber

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 01/10/2005 :  11:49:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette emnet har vært opp før, men siden søkefunksjonen fremdeles ikke fungerer (grrr!!), så orker jeg ikke lete det opp for å legge ut en link! Synes å huske at det var mange ulike meninger om dette:)

Jeg er litt delt selv, for jeg synes det kommer an på støynivå ellers i stallen, er det på en stor rideskole, behøver hesten den ro den kan få når det ikke springer masse unger frem og tilbake.

Hege Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 01/10/2005 :  12:31:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Søren også, nå som jeg trodde jeg hadde klart å finne på et nytt emne;) Har bladd igjennom alle emnene på "I stallen", og husker ikke at jeg såg noe emne om radio, men, da var det sikkert bare jeg som så litt dårlig etter!
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 01/10/2005 :  12:45:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe, sånt som skjer:) Men kan jo være det ligger under "diverse".
Hege Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 01/10/2005 :  13:08:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Jeg fant den nå;) Men hvordan sletter man en debatt?
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Stall Larshus

» VIP

Skrevet - 02/10/2005 :  20:38:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei
jeg har også radio i stallen, men synes ikke det virker beroligende for hesten, hun bryr seg ikke noe om det, bare flagrer med ørene en gang i blant.
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  21:00:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg fant den nå;) Men hvordan sletter man en debatt?

Opprinnelig postet av Wenche=)

Det er nok ikkje så lett. Da må du eventuelt trykke på upassande og forklare situasjonen eller liknande.

Skulle kanskje vore muleg for trådstarter å slette emnet sitt, men det går berre før nokon har svart på emnet.

Redigert av - Lucinda: den 02/10/2005 21:10:22 Gå til toppen av siden

*Showjumping*

Skrevet - 03/10/2005 :  17:07:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg syns ikke no særlig om radio i stallen når det er hester inne.
Skal man vaske stallen, pusse utstyr , møkke alle boksene eller ta en skikkelig vår rengjøring i stallen eller på høyloftet er jo radioen fint selskap! Om man absolutt vil ha musikk i øret når man er rundt hestene eller rir, ta heller med en mp3 spiller. Husk å ikke bruk begge proppene - smart å høre det som skjer rundt deg!
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 03/10/2005 :  18:45:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mange som bruker radio i stallen så det ikke skal være stilt i stallen.. Ikke for din egen del..
Jeg har selv radio i stallen og liker det godt ! På nyttårsåften og slikt er det fint at det er noe som spiller i stallen, også når det hølj regner og når det blåser

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 04/10/2005 :  13:21:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Vi har alltid hatt radio i stallen, veldig koselig synes jeg! Også venner jo hesten seg til mye lyder som er på radio.

Så mine hester reagerer ikke om de hører høy musikk om jeg rir forbi det.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 04/10/2005 :  14:38:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Jeg har radio i stallen, men det er mest for min egen del. Jeg setter på radioen når jeg er der, og slår den av når jeg går.
Det hender jeg lar den stå på når jeg er ute og rir, for jeg lar den andre hesten min stå inne mens jeg er avgårde. Da har han noe å følge med på...tror absolutt han liker det, for han er mye roligere med radio enn uten.

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 05/10/2005 :  00:36:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Har radio i stallen jeg også, den står bare på når jeg er i stallen, men det hender jeg lar den stå på hvis hestene står inne når været er ille også. Ikke så høyt selvfølgelig, men det virker som om det har en beroligende effekt på hestene mine.
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 05/10/2005 :  10:49:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har radioen på i stallen 24/7 !

Gå til toppen av siden

*Showjumping*

Skrevet - 06/10/2005 :  21:20:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det må da være innmari slitsomt for hestene å høre bråk rundt seg 24/7!!
LAVT som selskap til en syk hest som står inne, eller for eksempel på nyttårsaften er beroliggende. Det er mange som setter på lav lyd på radio når de er på jobb og for eksempel fuglen eller hunden er alene. Da føler de seg ikke så alene, akuratt som med oss. Men husk at dyr hører mye bedre enn oss, og de må absolutt få slappe av i øra sine!
Gå til toppen av siden

DeeDee

» VIP

Skrevet - 06/10/2005 :  21:29:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vil bare minne folket på brannfaren ved å ha radio i stallen!
Sier ikke med dette at man ikke skal ha radio på,det har eg selv.Men KUN når eg er der,om natten og når det ikke er folk tilstede er alle elektriske apparater slått av.Selv når eg bare skal ut på tur med hesten.Bedre føre var!
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 06/10/2005 :  22:35:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det må da være innmari slitsomt for hestene å høre bråk rundt seg 24/7!!
Opprinnelig postet av *Showjumping*

eeh.. Radioen står på i STALLEN 24/7.. Og når står hesten inne 24/7? aldri her hvertafall !

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.08 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.