hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sporer?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Sporer?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 18/11/2005 :  15:05:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bruker sporer når jeg trener dressur, for jeg føler at jeg kan gi hesten "finere" signaler. Ellers kan jeg bruke det på hester som er VEEEEELDI trege. Har brukt det på hoppa mi èn gang, da for å hjelpe henne å forstå fordelsvending bedre. Det funka veldig fint, selv om jeg ikke bruker det på henne nå. Sporer kan være ett utmerket hjelpemiddel HVIS det brukes riktig! Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 18/11/2005 :  16:06:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg bruker aldri verken pisk eller sporer.
Jeg hadde en gang ei nydelige hoppe som var mishandlet av sine tidligere eiere og livredd for pisk og sporer, og hun lærte meg at det finnes andre måter å kommunisere med hester på.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 18/11/2005 :  17:30:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding

ja selfølgelig! men syns du ikke det er greit og bruke sporer for og gi tydeligere signaler?

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 18/11/2005 :  18:26:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Bruker du sporer?
Opprinnelig postet av mariie.

Nei. Bruker ikke sporer nei. Rosita er så følsom ved magen, at jeg trenger så vidt og legge sjenklene til, så øker tempoet.
Synes det er fint jeg.

Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 18/11/2005 :  19:43:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Jeg bruker pisk og sporer når jeg rir. Dette er fordi jeg har en sjenkel død hest. Men jeg bruker det KUN når det behøves og ikke i tide og utide..

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 18/11/2005 :  21:31:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

ja selfølgelig! men syns du ikke det er greit og bruke sporer for og gi tydeligere signaler?

Opprinnelig postet av mariie.

Mente du meg?
Jeg bryr meg ikke om hva andre gjør, men jeg bruker som sagt ikke sporer og pisk, da jobber jeg heller mer med hesten, jeg har til nå ikke møtt en hest jeg ikke har klart å ri uten sporer og pisk.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.