hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Mugg i albuegropa..?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Mugg i albuegropa..?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 30/10/2005 :  17:14:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
En hest jeg steller endel på skolen har noe som likner på mugg i gropa inn mot brystet bak albuen. Han plages endel med mugg på bakbeina, og behandles for dette. Noen som har vært borti liknende..? Det er sånne små skorper som på mugg, som sitter fast i pelsen, men det virker ikke særlig sårt når jeg pilker litt på det. Stakkars snille Buster..
Har bare aldri sett muggliknende symptomer på dette stedet før.

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 30/10/2005 :  23:05:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Joda, kan være vanlig at hestene får mugg der. Cisco har hatt litt tendenser til det, men har bare vært nøye på å dra fram beinet og børste godt bak det, så har det ikke vært noe problem for meg. Gå til toppen av siden

inaw

» VIP

Skrevet - 31/10/2005 :  12:21:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseinaw  Svar med kopi av melding
Kan ikke være liggesår da? Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 31/10/2005 :  16:44:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Tviler på at det er liggesår, for alle hestene her har tykke gummimatter i hele boksen samt godt med flis. Dessuten så er det liksom inni gropa, og ikke på selve albuen, der det hadde vært mer sannsynlig med liggesår.
Det gikk faktisk litt bort når jeg bare børsta og styra litt, gampen så ikke ut til å bry seg, så kanskje det ikke er så farlig som jeg tror likevel, hehe..

Gå til toppen av siden

Idtulla

» VIP

Skrevet - 26/11/2005 :  20:22:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan godt være bare drit som har satt seg godt fast i pelsen... og ellers kan muggen komme på de rareste plasser... f.esk er d veldig menge varmblodser som sliter me mugg i pannen!

T.ulla
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 26/11/2005 :  22:14:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Hmm... Veldig mange? Har aldri hørt om noen varmblodser med mugg i panna jeg men.. Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 26/11/2005 :  22:47:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kan prøve å smøre på nelex hvis du får tak på det.Det desifiserer og tørker ut.
Ellers kan du vaske med utblanda jod.
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 26/11/2005 :  23:15:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Nelex? Er ikke det sånn etsende salve som man smører på "daukjøtt" på sår? Trodde ikke det var å få i lengre..?
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 27/11/2005 :  00:15:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeps,men den etser ikke.Enkelte veterinærer har den fortsatt ja.
Men jod funker også like fint på slikt.
Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 01/12/2005 :  22:45:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
I de tilfellene jeg har vært borti noe som høres lignende ut, har det vært fòrallergi. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.