hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - anbefales!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 anbefales!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 28/10/2005 :  13:33:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
jeg vil anbefale de som har mulighet til, og ønsker å gjøre en god gjerning, å gi en katt et trygt hjem med kjærligheten de fortjener!
gi mat og kos og du vill få en venn for livet...

http://www.dyrebeskyttelsen-trondheim.no/katter.php

les diktet... ble på gråten av dette...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:)

AnnetteHansen

Norway

Skrevet - 28/10/2005 :  15:04:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ber alle som har katt, uansett kjønn, til sterilisere/kastrere når de er gamle nok.
Er så mange som bare gir bort kattungene uten å tenke på hva slags liv de vil få.

Annette
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 28/10/2005 :  15:20:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
enig! og p-piller er ikke sikkert! om katten spyr etter den er tatt kan man plutselig ha en rund katt, og etterhvert x-antall kattunger...
finnes også idioter som setter ut kattungene i naturen for at man ikke gidder å ta seg bryet med dem! eller folk som får seg katt/hund fordi de er så søte, men så er de ikke like søte når de blir store og kastes ut eller blir vanskjøttet...
dette er også noe foreldre bør tenke etter, ikke gi etter for barn som bare "MÅ" ha en kattunge eller valp, mange går lei etter noen uker... det er alt for mange triste dyreskjebner...

og har man en stall som er lun, hvorfor ikke få en katt fra dyrebeskyttelsen til stallkatt...? ha et teppe, mat og vannskål framme (husk å fore hver dag da) jeg syns staller med stallkatt har en veldig fin atmosfære (vet ikke helt hvorfor, men...) og man får mindre mus i stallen...:)

etter gammelkatta døde for en del år siden (han ble 19 år!) fikk vi masse mus i huset, de var overalt!! (ekkelt!) men så fikk vi to nye katter i huset og har ikke hørt eller sett en mus siden!! :)

edit:skriveleif

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:)
Redigert av - Dr_ag_on_86 den 28/10/2005 15:21:59 Gå til toppen av siden

AnnetteHansen

Norway

Skrevet - 28/10/2005 :  16:56:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg fikk første katta mi, Tussi, som kattunge. hun er blanding av Skogkatt og Siameser. Veeeeldig vakker, og pratsom. Så kom jeg over en annonse i avisen, da var Tussi ca 6 mnd, om en katt som dyrebeskyttelsen ville sette bort, dermed flyttet Mac inn. Han var "vill-katt" i ett år, bodde på McDonalds og levde av gatekjøkkenmat. Han var fet og skitten da jeg fikk ham hjem... Men Tussi fikk trimmet gutten;-) To år senere hadde vi flyttet til et nedlagt gårdsbruk, på nabogården hadde de katter, og vips en dag var katt nr 3 på plass;-)

Nå bor vi på eget småbruk, og er vel kommet i katte-himmelen... Masse mus og fugler rundt her, men det som virkelig er pussig er måten hønene og kattene omgås hverandre på...
Vel, kunne ha skrevet i det uendelige, men jeg skal stoppe nå...

Annette
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 28/10/2005 :  17:05:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
hehe... kjenner til det ja... har ikke hatt noe i mot å ha hele leiligheten full av katter men må nok kjenne mine begrensninger... Hadde som sagt en skogkatt som ble 19 år gammel, dette var kattunge foreldrene mine fant ved hytta, den var utmagret og skitten da de fant den og uten eier... jeg vokste opp med denne katten...:) nå har jeg en merkelig blandings-katt (med pæreform...) + at jeg hadde en omplasseringskatt som jeg hadde i noen år, men som forsvant for ca et år siden... frykter at hun er påkjørt...:( *trist...*
Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 02/11/2005 :  16:53:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
P-piller er kreftfremkallende. Mange katter dør av p-pillebruk over lengre tid. Jeg vil råde dem som ikke skal bruke katten sin i seriøs avl og sterilisere heller. Da slipper en også maset med å få i katten pillen hver uke. Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 02/11/2005 :  18:07:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Jeg hentet nettopp inn en kattunge på 3-4 måneder som ville blitt avlivet om ingen tok den. Den hadde bodd ute hele tiden, i en vedstabel. Den hadde hatt menneskelig kontakt, heldivis, men ikke så mye. Den tilpasset seg godt her, og har blitt en riktig koseklump. Sjekk hos dyrlegen i går, vaksine og ormekur, så nå har den det bra=) Hadde det ikke blitt den hadde vi sikkert hentet en fra dyrebeskyttelsen her i Trondheim. Fælt å se dyr lide...
Legger ved et bilde av go'jenta:

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

siljemarie
» VIP

Skrevet - 05/11/2005 :  17:56:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har to katter allerede. Har ikke plass til flere dessverre! Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 05/11/2005 :  18:02:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Skulle gjerne tatt en katt fra dyrebeskyttelsen her i Trondheim. Men så var det disse foreldrene da..!
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 05/11/2005 :  18:53:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Christine26: Helt nydelig katt
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Redigert av - Helle_ den 05/11/2005 18:54:45 Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 06/11/2005 :  12:11:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har to katter. Mora har vi hatt i 4 år og babyen i 2 år. Hele familien er utrolig godt knyttet til de begge, og de er ikke bare kjæledyr, de er familiemedlemmer. Og jeg grøsser med tanken på at mammepusen får babyer, så vi gir henne p-piller (skal sterilisere henne snart). Alle driter jo i kattene sine! De sier bare at reven tok dem, og de ser ikke leie seg ut en gang...

Synes det er så tragisk!!!

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Lita<3

» VIP

Skrevet - 07/11/2005 :  16:46:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Fikk selv en katt som noen ikke brydde seg om lenger. Fannt han utmagret og skitten og full av mark....:(
Hadde han i 2år, før han ble påkjørt, uendelig trist...

Pappa og mamma(dyrleger) kastrerte han, det bør alle gjøre!! Trist at så mange kattunger må avlives\dør pga. at ingen vil ha dem!
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 07/11/2005 :  17:06:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Christine26: Helt nydelig katt

Opprinnelig postet av Helle & Bjerge

Enig!!

www.hestene.no Gå til toppen av siden

** Marthemoor **

» VIP

Norway

Skrevet - 07/11/2005 :  17:47:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside** Marthemoor **  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse** Marthemoor **  Svar med kopi av melding
Katten jeg har også var løskatt.. Tynn å mager liten tass! Nå er han en tykk og glad katt ;)
~*MaRtHe*~ Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 07/11/2005 :  23:31:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
det er fint å høre om alle som tar seg så godt av kattene sine...:) hadde jeg hatt tid så har jeg skulle tatt til meg en katt til (litt redd for at jeg kan komme til å ta til meg alle kattene jeg ser...) men katten min ble kasterert litt sent og er derfor litt agressiv mot andre katter... hans hus, hans mat, hans seng, hans matmor... osv... gikk bra med den hunkatten vi hadde tidligere da disse vokste opp sammen...

jeg fant forleden ut at katten min kan sitte på kommando!! aner ikke hvor han har lært det... måtte le litt når jeg oppdaget det... den lille pærepusen min sitter når jeg sier sitt...;)

når vi får færdig den nye stallen skal jeg spørre om vi kan ha en stallkatt der (fra dyrebeskyttelsen) så lenge vi som har hest der betaler foret og tar oss av den... det er kjempekoselig med stallkatt, og jeg mine erfaringer er at hester liker stallkatter og at de har en beroligende effekt på hestene, aner ikke hvorfor men dette er min erfaring... noen som har liknende erfaringer...?

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 08/11/2005 :  03:35:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Har netopp tatt til meg en liten kattunge som egentlig skulle blitt avlivet for naboen sin katt får kattunger så bare det inni stallen vår og hun slår dem ihjel gang på gang....
Forstår ikke hvorfor hun ikke kan steralisere den katten,det skal hvertfall jeg gjøre med min når den blir stor nok.
Ikke vet jeg hva hun skal med den katten heller for den er halvvill,ikke særlig tam hvertfall...

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.