hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor er du om 10 år?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hvor er du om 10 år?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 24/10/2005 :  15:04:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Hva gjør du? Hvor bor du? Har du hest? Hvordan er du om 10 år?
For de som ikke har valgt utdanning enda, hva studerer du?

Om ti år er jeg 25 år og sannsynligvis snart ferdig med studier. Vet ikke helt hva jeg skal velge enda, men det blir vel noe med hest Om ti år er hesten min 17 år og forhåpentligvis en snill og god læremester med mye erfaring. Jeg håper å få kjøpt meg en hest til om noen år, som skal holde Bjerge med selskap. Jeg har veldig lyst på gård, men tror ikke det har skjedd om ti år, hvis ikke jeg finner meg en odelsgutt da Ellers vet jeg ikke riktig hva jeg skal tro om meg selv, tiden får vise...

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Redigert av - Helle_ den 24/10/2005 15:11:39

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 24/10/2005 :  15:14:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
tja.. om 10 år har jeg flyttet hele småbruket mitt til sørlandet ;) hvis ikke har jeg i det minste kjøpt meg et småbruk på sørlandet, hvor jeg har 2-3 hester! Om 10 år er jo aromayo 15 år, så da er han blitt en kløpper på dressurbanen, og vi håver inn premier i en fei! ;)

Jeg tør ikke å spekulere på hva jeg er utdannet som da, fordi jeg har ingen anelse nå heller! Men sikkert noe innenfor design/grafisk, kanskje hestekiropraktor på siden..

noe sånn vertfall :)

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 24/10/2005 :  15:19:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg studerer psykologi (har bachelor i sosiologi, og snart også bachelor i psykologi), skal begynne på master til våren. Bor i Trondheim (er også derfra) og går på NTNU. Jobber også på en butikk ved siden av studiene. Rir for øyeblikket bare ca 2 dager i uken, en dag på sprangkurs og en dag på bakketreninger med en unghest. Har hatt to egne hester, men solgte den siste før sommeren på grunn av at studier og hest ikke gikk sammen for meg..

Om 10 år har jeg vel kjøpt meg ny hest for lenge siden (!), som jeg konkurrerer med. Jobber vel med noe innen sosiologi/psykologi (har ikke pelilig på hva slags jobb jeg har lyst på!). Jeg er vel også gift, har 2 barn, hus og bil, og alt det der:)

Hege Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 24/10/2005 :  15:21:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om 10 år er jeg også 25 Ferdig med studier og kurs innen salmaker yrket.
Bor på bygda, stadsbygda. Om mine drømmer blir oppfylt, så driver jeg med avel og oppdrett av Nordlandshest. Og Selger, lager og tilpasser alle slags utstyr, til folk, hest og kanskje opptrekking av gammle stoler ol.
Finne kar med hestintresse har jo vært supert :D

men jeg har alt for store forhåpninger, så jeg er gla først og fremst at jeg får ei bra utdanning :)

Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 24/10/2005 :  15:27:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om ti år (da er jeg 35, grøsse...) har jeg for lenge siden kjøpt et større gårdsbruk og startet oppstalling/hestesenter i større grad en nå. Gården skal ligge i nærheten (Haugalandet).
Skal avle litt, ha noen hobby/avls hester. og leie ut bokser. Ingen rideskole drift. Stedet skal selvfølgelig ha ridebane (som vi har i dag), og luftegårder. Og etterhvert muligens en liten ridehall.
Sveinung skal fortsette jobben sin, mens jeg skal drive gården. Ellers skal vi avle i liten grad på storpuddel.

Har så vidt startet å se oss om etter noe nytt, håper det blir kjøp innen tre år.
Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 24/10/2005 :  15:47:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
om ti år da er jeg 25 ja=P
da er jeg ferdig med equiterapi utdannelsen og starta opp en liten bedrift, bor også på en stor hestegård (har odel på 3 gårder=D)
forhåpentligvis sammen med en kjekk og snill fyr og har IKKE barn=P hehe
skal også ha et par am staff hunder hvsi jeg får tak i eller den like fine engelske staffen=D

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 24/10/2005 :  16:15:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Om 10 år? Da er jeg 25 år jeg. Da vil jeg tippe at jeg driver med utdanning, enten innen jus eller som veterinær. Da har jeg planer om å overta gården, og har forhåpentligvis pusset den litt opp, og kanskje har jeg en heste ller to på stallen også. Tviler på at jeg er gift og de greiene der, men man vet da aldri. Han burde ihvertfall være litt interessert i hest, friluftsliv og gårdsdrift, ellers passer han ikke sammen med meg!

Håper på å nyyyte livet og bekymrer meg egentlig ikke for hva som skal skje i fremtiden.. Det viktigste er utdanning..

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 24/10/2005 :  16:47:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
(OT: Hvordan kan en person ha odel på 3 gårder? Spent på det svaret :-) Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 24/10/2005 :  16:49:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Om 10 år er jeg også 25. =)

Har odel på gården, så om 10 år har jeg revet låven, bygd moderne stall, er ferdigutdannet rideinstruktør(el no sånt) og begynner så smått å starte for meg selv innen hest. Hadde heller ikke gjort noe om jeg hadde funnet mannen i mitt liv =p
Jeg har muligheten til å gjøre mye med gården, så det blir morro å se hva det ender opp med.. Men hest må jeg ha..hehe

Eller(resevreplan :p) så utdanner jeg meg i utlandet(Tyskland, Frankriket) innen hest.

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 24/10/2005 :  17:20:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
formosissima: pga diverse skilsmisser og barnløse slektninger blir jeg den som arver=P er vel kanskje ikke odel, men det enkleste ordet jeg kom på i farta=P hehe
www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 24/10/2005 :  23:25:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
*hihi*

«Hva gjør du om 10 år» minner meg om et sånt teit jobbintervjuspørsmål som alle som har gått på kurs for å lære å arrangere jobbintervjuer har lært å spørre om. Jeg hater spørsmålet.. Til tross for at jeg har vært på veldig få jobbintervju.

Sist jeg fikk dette spørsmålet i en seriøs setting (altså på jobbintervju) ante jeg lite om det, men kommenterte at jeg iallfall ikke jobbet i Accenture Noe jeg ser på som svært sannsynlig..

Jeg er "gammel", og om 10 år er jeg bare ennå eldre. Per dags dato ser jeg for meg at jeg jobber i den jobben jeg har nå resten av livet. Forhåpentligvis er sparegrisen knust, og hest skaffet. Kanskje jeg til og med har rukket å ha hatt flere.. Vi får se. Jeg har lært at drømmene mine som regel går langt over stokk og stein, og at virkeligheten gjør det slik at man ikke kan drømme for mye. Da jeg var ferdig med studier skulle jeg kjøpe hest med en gang, og selv om det er 1.5 år siden jeg var ferdig, har jeg ingen hest..

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 24/10/2005 :  23:28:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Om 10 år. Skummel tankegang. Da har jeg rundet 30.
Forhåpentligvis har jeg slått meg ned sammen med min kjære. Kanskje har jeg barn. Kanskje hund. Kanskje hest. Jeg håper iallfall jeg er lykkelig. Utdannelse? Akkurat nå sliter jeg litt. Jeg håper jeg har klart å skaffe meg en utdannelse jeg trives med; noe jeg virkelig vil, og at jeg har en ditto jobb.

Vi får nå se.
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 25/10/2005 :  12:56:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
10 år ja, da er jeg 35 (uff)!! og forhåpentligvis ferdig med både studier og turnus, jobber enten i allmennpraksis eller ved kreftavd på sykehus (som onkolog), forhåpentligvis bor jeg fortsatt i Trondheim. Holter er da 27år, og med den helsa hun har i dag er hun kanskje fortsatt i live, håper jeg:) Hest(er) skal jeg ihvertfall ha, og om 10 år har jeg sannsynligvis råd til en "stor, brun" dressurhest også, men om tiden strekker til får tiden vise! Kanskje har jeg barn, gift?
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 25/10/2005 :  13:10:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kanskje har jeg barn. Kanskje hund. Kanskje hest. Jeg håper iallfall jeg er lykkelig.

Der klarte noen å sette ord på det jeg tenker :) Takk Formosissima :)
Jeg håper at jeg har en meningsfylt jobb, og at det livet jeg lever da er et jeg kan tenke meg, ikke et jeg "har fått tildelt". Det er i grunnen det viktigste for meg:)

Håpet er jo selvsagt å ha hest, ha råd til å ha den slik jeg ønsker, og at kjæresten min fortsatt er kjæresten min (eller helst noe mer enn kjæreste kanskje;)) Man kan jo aldri garantere for at man skal fortsette å være glad i hverandre, men det er jo lov å håpe:)

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 25/10/2005 :  13:23:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Om ti år er jeg 27 år. Innen da håper jeg på å ha vunnet i lotto (hihi).

Innen ti år er ihvertfall drømmen å få kjøpt meg en eldre dressurhest som kan alt. I tillegg ønsker jeg å sende Ibrahim nedover til Tyskland for tilridning i ett år (pluss/minus). Her hjemme kan jeg starte masse stevner og lære en hel del av min gamle læremester, mens Ibrahim storkoser seg i utlandet med de beste forutsetningene for å kunne bli en topp dressurhest.

Utdannelsen min skal være hesterelatert, og da tenker jeg mye på ridelærer her hjemme i Norge, og kanskje en beriderutdannelse i utlandet etterhvert som Ibrahim er ferdig i Tyskland? :) Har jo også veldig lyst til å flytte til Danmark å starte opp en salgstall med et par hingster (ridehester) og selvfølgelig finne den rette :) Håper jo også at mine barn arver hesteinteressen!

Det er lov å drømme - og takk for det!

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave''
Redigert av - Kristine & Ibrahim K den 25/10/2005 13:24:27 Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 25/10/2005 :  14:14:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om ti år er jeg 30...da er jeg nok ferdig med utdannelsen (planen er å være ferdig sommeren om litt over 3 1/2år). Håper bare det blir like kjekt som jeg tror...

Ellers er det vel på tide å ha skaffet seg familie; mann, barn, hus...Og forhåpentligvis hest, islending, såklart:)

Men egentlig så har jeg ingen anelse. Som Formossissima og Guro sa. Jeg håper jeg er lykkelig...
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.