hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - KLAR MELDING!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Dine erfaringer!
 KLAR MELDING!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

TORHILD

» VIP

Skrevet - 04/01/2006 :  12:18:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
må trekke på smilebåndet nå ja

Opprinnelig postet av kross

trur ikke dåkker har skjønt innlegget!
d æ skreiv va ikke ondt ment!!! men d får bli dåkkers problem! :)

æ har hørt om en jente som kjøpte hest å bytta den ut etter 1 uke,
åsså etter 1 uke til så bytta ho den ho nettopp hadde bytta me en ny igjen!! d va d æ mente me å bytte hest stadig!!!

Opprinnelig postet av Stall Skoglund

Tror nok bare hun har hatt hestene på prøve. Er ikke det fint da? Å få prøve flere hester til du finner "den perfekte" hesten? Noen prøver hestene bare en gang, og sier ja, jeg tar den, og så angrer de etterpå. Men det er jo kjempeflott å få ha hesten på prøve en uke eller to, da lærer du hesten bedre å kjenne og kan si om den er noe for deg. Så jeg er faktisk for prøving, prøv minst 5 før du bestemmer deg pleier jeg å si til ungene på stallen. Litt for dumt om du "forelsker" deg bare i et vakkert utseende...

Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2006 :  15:14:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
enig med torhild, bra å ha hester på prøve før man kjøper dem. noen ganger må man kanskje prøve mange før man bestemmer seg. det syns jeg bare er positivt, værre at folk kjøper hester etter at de har sett dem en gang og syns de ser pene ut.
Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 04/01/2006 :  21:09:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
trur ikke dåkker har skjønt innlegget!
d æ skreiv va ikke ondt ment!!! men d får bli dåkkers problem! :)

nei skjønner ingenting jeg...aldri gjort det, skal aldri det

Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 02/02/2006 :  23:37:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
ung hester finner seg i mye mer en de eldre hestene tror jeg!
for de er jo helt grønne disse unghestene mens de eldre vet hva de vil og har sikkert fått viljen sin et par ganger mer en de bør!

hihi artig debatt sånn på kvelden da!

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 03/02/2006 :  00:31:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm, kjenner ei jente som fikk hest på røve. Hadde hesten i to måneder (?), før hesten begynte å sparke, bite osv. Så siden hun sendte tilbake hesten, er hun en dårlig rytter? Etter det fikk hun en hest som hun trives kjempegodt med, så det kan lønne seg å bytte hest til du finner en som passer deg bra!
Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

MonCherie

Skrevet - 04/02/2006 :  16:58:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

KLAR MELDING!!
De som bytter hest stadig, e dårlige ryttera!!!
Opprinnelig postet av Stall Skoglund

...
Hvor ofte er "stadig"? Det finnes utallige grunner til at folk bytter hester, for eksempel at de ikke lærer mer av hesten lenger, hesten ikke har kapasitet for det rytteren ønsker å oppnå, vokst ifra den, hestens alder osv. De som bytter hest "stadig" er nok erfarne og vet hva de gjør, og man pleier ikke ha en hest man kan bytte ut i det hele tatt hvis man er en "dårlig rytter".. Og du sier du har hatt dine i ett år, det er ikke så veeeldig lenge da. Jeg hadde min første ponni i 5 år, og det var vanskelig å slutte med henne, men ble jo for stor. Nå har jeg hatt min ""nye"" ponni i ett år, men jeg har planer om å gå over til hest p.g.a. den kan ikke lenger gå det nivået jeg er på, og jeg begynner kanskje å bli litt stor også.. og neste år hadde jeg måttet skifte til hest uansett p.g.a. min alder. Så jeg blir vel en dårlig rytter da. Uff.
Men det er fint å høre at du har oppnådd et kjemperesultat med dine. Bare reagerte litt på at "alle som bytter hester stadig er dårlige ryttere".
Vet ikke om det var akkurat dette du mente med denne tråden, men jeg måtte bare si det.=)

- Kathrine & ECL-Ranissimo<3
Redigert av - MonCherie den 04/02/2006 17:04:14 Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 04/02/2006 :  18:11:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hmm, kjenner ei jente som fikk hest på røve. Hadde hesten i to måneder (?), før hesten begynte å sparke, bite osv. Så siden hun sendte tilbake hesten, er hun en dårlig rytter?

Opprinnelig postet av MP & Nehemyah Mulan

Dersom hesten ikke sparket og beit i begynnelsen, men begynte etter en stund, så er det mulig at hun har gjort noe (sikkert ikke bevisst) som irriterer hesten. Dårlig rytter? Det vet jeg ikke.....

Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  00:17:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
He he...denne tråden hadde jeg jammen nesten helt glemt.

Godt vi ikke bytter SÅ ofte da!
Er nok håp for oss da.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Hamrevinni

» VIP

Skrevet - 12/02/2006 :  02:14:21  Vis profil  Svar med kopi av melding

asså må bare si det at en hest er en venn for livet! den som sa at det var hunden var jo heilt på jorde
jeg hadde min fjordingsblanding i 3år sa vi dessverre ikke hadde rå til å ha ho lengre å vi måtte selge ho men ho var min alle bestevenn og vi holde fortsatt kontakten men hallo?! man rir ikke en hest når an er 3år asså-.- det blir litt skummelt synes nå jeg rart at den ponnien ikke har rast sammen forlengst...å når jeg tenker meg om så blir den nok så spiss og salrygga at ingen kan ri den når den blir ca 15år gammal...overdreeiv kanskje litt da men alikavell...
dakar liten
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 13/02/2006 :  18:27:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
for en stund siden vurderte jeg å bytte hest. god jeg ikke gjorde det, da hadde jeg blitt en dårlig rytter.
og i følge dette:
Kopi av melding:

asså må bare si det at en hest er en venn for livet! den som sa at det var hunden var jo heilt på jorde

ville jeg blitt en dårlig rytter som var helt på jodet. dårlig rytter på feil jordet også kanskje

Kopi av melding:
men hallo?! man rir ikke en hest når an er 3år asså-.- det blir litt skummelt synes nå jeg rart at den ponnien ikke har rast sammen forlengst...å når jeg tenker meg om så blir den nok så spiss og salrygga at ingen kan ri den når den blir ca 15år gammal

jeg er heller ikke for å ri en 3-åring MASSE men jeg tviler sterkt på at den raser sammen.

hvis et helt år er lenge å ha en hest så har jeg hatt min SUPERLENGE

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 13/02/2006 :  18:45:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Huff'a meg. Hadde i likhet med Kurre nesten glemt denne tråden jeg :-)
www.hestene.no Gå til toppen av siden

spotti

» VIP

Skrevet - 19/02/2006 :  22:11:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
jøss er det mulig...jeg må nesten løfte begge øyenbrynene og le meg ganske skakk........ men lille venn....du må ikke ri MASSE på en treåring.......da har du den ikke så lenge i hvertfall og da er faren stor for at du blir veldig dårlig til å ri*sorry jeg måtte bare* Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 19/02/2006 :  22:24:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jøss er det mulig...jeg må nesten løfte begge øyenbrynene og le meg ganske skakk........ men lille venn....du må ikke ri MASSE på en treåring.......da har du den ikke så lenge i hvertfall og da er faren stor for at du blir veldig dårlig til å ri*sorry jeg måtte bare*

*ler seg skakk nå*

Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 19/02/2006 :  22:54:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
jøss er det mulig...jeg må nesten løfte begge øyenbrynene og le meg ganske skakk........ men lille venn....du må ikke ri MASSE på en treåring.......da har du den ikke så lenge i hvertfall og da er faren stor for at du blir veldig dårlig til å ri*sorry jeg måtte bare*

*ler seg skakk nå*

Opprinnelig postet av kross

kross: henger meg på den. *gliiis*

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  01:35:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Dette må da enhver eier bestemme selv? Hvis personen du snakker om har hatt hesten på prøve, så er det slettes ikke dumt. Man blir ikke kjent med en hest etter å ha prøveridd den en gang. Når man kjøper seg en hest er det viktig å vite at man kjøper riktig hest til sitt bruk.

Av og til må man bare selge hesten sin, evt bytte den ut, man blir ikke en dårligere rytter/eier av den grunn, for en latterlig påstand ;)

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.