hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Finnes det støtdempede gummistøvler?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Finnes det støtdempede gummistøvler?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Selameyjan

Skrevet - 23/10/2005 :  20:44:18  Vis profil  Svar med kopi av melding

Lurte på å kjøpe meg gummistøvler. Ikke sånne jodphur boots til å ri med, men lange små-harry gummistøvler til å hente inn hest fra gjørmepaddock & pusse hest som har rullet seg i den samme paddocken.

Det jeg lurte på var om noen visste om det fantes gummistøvler med støtdemping?
(får så vondt i ryggen av sko som ikke er det)

www.selkie.no

susanne

Norway

Skrevet - 23/10/2005 :  22:07:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
jeg vet egentlig ikke, men det kan vel hende du kan kjøpe spesial såler til å legge i bunnen av støvlene?!
www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 24/10/2005 :  00:08:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Tok et kjapt søk på google, dette var det første resultatet som kom opp: http://www.nordic-lutra.no/Nordic/nokian2.htm

Det er sikkert flere på markedet :)

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

AnnetteHansen

Norway

Skrevet - 24/10/2005 :  10:38:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjenner noen som har kjøpt Nokian støvler...
Det er bare noe skikkelig dr***, går hull på dem nesten med en gang, og dette var vanlig tur-gåing.... Tørr ikke tenke på hva hestemøkk og annet stall ulumskheter gjør med dem...

Mitt råd til deg er å kjøpe støvler som er litt store, slik at du får plass til ekstra såler, gjerne kjøp støvler og såler samtidig.
Du får gode, tykke såler av ull, og du finner også spes såler som demper støt.
På vinteren vil jeg anbefale deg å bruke ullsåler, og gode tykke ullstrømper (ull-lester der jeg kommer fra), fordi det er vledig lett å forfryse seg i gummistøvler... Men der er også viktig at du har plass til å bevege tærne inni støvler og ullstrømper.

Jeg "bor" nesten i støvlene mine, så jeg har prøvd ut "rådene" mine.

Og en liten til til, kjøp støvler med ståltupp!
FellesKjøpet har gode støvler med ståltupp, til en helt grei pris.

Annette
Gå til toppen av siden

Selameyjan

Skrevet - 24/10/2005 :  13:06:03  Vis profil  Svar med kopi av melding

Nokian-støvler virker ikke som tingen, nei. De har tydeligvis stålsåler (som ridesko), slik at man ikke for bøyd foten - lurt når man skal ri, men særlig godt å gå med.

Leste også et annet sted at disse støvlene holdt 2 år med riktig vedlikehold!!! (og den artikkelen var ikke ment som kritikk en gang...)
Mine Viking seilerstøvler har holdt i 23 år uten vedlikehold i det hele tatt, de!

Jeg vurderer imidlertid å bytte dem ut, fordi det er store hull i dem akkurat der jeg har brettet dem ned (veldig moderne for 23 år siden...), og siden vannstanden i paddocken er rimelig høy og antagelig kommer til å forbli det en stund...

Støtdempende såler er selvsagt en mulighet.
Ståltupp var et smart tips, men jeg bor i Oslo og jeg tror ikke det finnes noe Felleskjøpet her???
Finnes det noen butikker her i nærheten som fører deres varer? Virker jo som de har mye nyttig & billig der.

www.selkie.no Gå til toppen av siden

AnnetteHansen

Norway

Skrevet - 24/10/2005 :  15:13:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du finner Felleskjøpet på Kløfta, det er vel kanskje det nærmeste du kommer innom Oslo... Men du kan kjøpe gode støvler hos Nessemaskin, du finner dem på nettet. De har gode priser, service og ganske rask levering.

Annette
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.