hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Taugrime og leietau
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Taugrime og leietau
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

ShyBoy

Skrevet - 22/10/2005 :  16:39:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor får man kjøpt gode taugrimer? I fine farger og god kvalitet? Så lurer jeg også på om noen som vet om noen steder man kan få kjøpt lange leietau med sånn lærgreie i enden?

Blir takknemlig for svar!=)

http://www.mmdreamteam.piczo.com

xxxx

Skrevet - 22/10/2005 :  16:56:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Feks. på Rodeo Hesteutstyr,de har også postordre.Det kan jo ta litt tid men de fører kvalitet (SilverTip grimer).

http://www.rodeo.no/
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 22/10/2005 :  17:09:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Lange tau som er litt tykk med sånn skinnbit på enden kan du kjøpe på
http://www.horseinharmony.dk/grimer/grimer.htm

Men de har noen på Bole også. Lengde 4,5m og 7,0m. Har ikke prøvd de jeg da, jeg bestiller fra horseinharmony. Å de er kjempe bra. De har også kjempe solide tau grimer på horseinharmony, i forskjellige farger.

Edit: Skrivefeil

Redigert av - missy_ den 22/10/2005 17:18:42 Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 23/10/2005 :  01:48:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Kjøpte min taugrime på børjes tingsryd. Syns kvaliteten er grei i forhold til prisen, under 30 kroner(!). Leietau med lær i enden har de på Hööks. Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 23/10/2005 :  02:24:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Hva skal du bruke det til? Hvis du skal bruke det til bakke arbeid, så er det ganske viktig at de er litt tunge. ikke sånn lette tau fra fk osv. Det er enklere for hesten å "motta" signalene med et litt tyngre tau, ellers gir det mindre følelse.
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 23/10/2005 :  02:54:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg anbefaler de taugrimene og leietauene fra Rodeo(SilverTip)
Har selv av de og de er kjempe brae rett og slett ! Ingenting negativt ogsi om de.
Liker de litt tunge stabile grimene. Så skal det også være bra størrelse på leietauga. Sånn at du får godt tak !

Om du går inn på rodeo.no og vindre inn på western, så Grimer/leads. så har du et lite utvalg ;) jeg har grima øverst til høyre, og leietauet nest nederst til høyre !

Gå til toppen av siden

Brum

Skrevet - 23/10/2005 :  11:28:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Silvertipgrima er stivere enn vanlig tau og gir hesten mer eksakte signaler. den er ganske dyr koster mellom 250 og 300kr.
Men den kommer med 5års garanti.

Ikke noe problem å knytte grime selv heller men det koster nesten det samme bare i kjøp av tau (går mange meter i en slik grime) Dessuten er det vanskelig å få knutene til å holde seg stramme og på plass i tillegg til at den blir mykere og ikke så presis, derfor bruker jeg heller silvertipgrime.

I tillegg bruker jeg klatretau med løkke i enden til å feste i grima, ingen kroker.
Klatretau bruker jeg fordi det er meget slitesterkt(!) og lett å håndtere, men bruk hansker:)
I enden av tauet er det ikke noe problem å feste en lærstubb:)

http://www.piczo.com/Rideturar
Redigert av - Brum den 23/10/2005 11:37:44 Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 23/10/2005 :  11:44:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for gode svar!=)

Jeg skal bruke grima til bakketrening ja. Så på de på rodeo, ikke de laveste prisene nei, men vi får satse på at det er verdt det

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

LilleMarie

» VIP

Skrevet - 23/10/2005 :  19:14:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er helt klart verdt det! Jeg har, som Kristine og Rosita, Silvertip grime og sånn tau man kjøper på rodeo. Tauet kan være litt ekkelt å holde i i starten, men da man har brukt det litt er det kjempegodt!

Jeg anbefaler det på det varmeste!

- Marie & Lipdonn - Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.84 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.