hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - ...Hva skal jeg gjøre?? har bare 20 min på meg!!!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 ...Hva skal jeg gjøre?? har bare 20 min på meg!!!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

ShyBoy

Skrevet - 21/10/2005 :  15:55:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vent nå litt... Hvorfor ble de slaktet? Å er ikke Sagi Knut utrolig god traver?

Men likevel, det var grusomt trist

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 21/10/2005 :  17:14:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Trist, det var det, men det er vel egentlig opp til eieren? Men det var kanskje unødvendig? Han kunne ihvertfall prøvd å solgt dem først..
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 21/10/2005 :  17:20:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er faktisk tilfeller der eierne av travhester i eliteklassen ikke ønsker å selge hesten etter endt løpskarriere, for at andre ikke skal få ha gleden av å eie den. Har hørt at dette var tilfellet med bla.a Rex Rodney. Å ha fått fram og vært eieren til en så "stor" hest må gi en spesiell stolthetsfølelse, så på en måte kan jeg forstå at ikke eieren vil selge hesten til andre.

Er svært spent på bekreftelsen om det virkelig var Sagi Knut. Regner i tilfelle med at den må ha blitt ganske alvorlig skada, siden hesten i tillegg til løp er å regne i avlsvirksomheten.

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 21/10/2005 :  17:33:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Noe av grunnen til at Rex'n døde var vel at han aldri avlet gode avkom? Ikke bare det at han var god. Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 21/10/2005 :  17:52:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det er faktisk tilfeller der eierne av travhester i eliteklassen ikke ønsker å selge hesten etter endt løpskarriere, for at andre ikke skal få ha gleden av å eie den. Har hørt at dette var tilfellet med bla.a Rex Rodney. Å ha fått fram og vært eieren til en så "stor" hest må gi en spesiell stolthetsfølelse, så på en måte kan jeg forstå at ikke eieren vil selge hesten til andre.

Er svært spent på bekreftelsen om det virkelig var Sagi Knut. Regner i tilfelle med at den må ha blitt ganske alvorlig skada, siden hesten i tillegg til løp er å regne i avlsvirksomheten.

På det tidspunktet rex Rodney sin eier ikke skulle ha hesten lenger så var han ferdig som traver, og han var lite egnet som avlshingst. Så kan man si at eieren burde "takke" hesten ved å la den få en pensjonisttilværelse men eieren kunne kanskje ikke gi han det og ville ikke sjanse på at han fikk det bra andre steder. Det er i mine øyne ingen dødssynd å slakte en hest, men jeg forstår at noen mener det.

Nå har Sagi Knut ikke bare bodd hos eier da men også vært hos andre trenere så jeg tror nok ikke dette skyldes egoisme og at han ikke vil at andre skal få han. Jeg lar i hvertfall tvilen komme tiltalte tilgode.
Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 21/10/2005 :  18:11:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Først vil jeg si at sagi Knut er avkåret for en del år tilbake. Grunnet arvelige lidelser. Lurer på om det var ringfot.

Jeg synes det er grusomt hvis han ble slaktet hvis han ikke var alvorlig skadet! Litt bedre hadde han fortjent

Da Rex Rodney ble slaktet ble det bråk. Jeg lurer på om eieren hans ble kastet ut fra travbanen noen år. Det var ihverfall snakk om det.

Jørgen Jahre Jr ville kjøpe Rex Rodney å la han få den pensjonisttilværelse han fortjente...................

Redigert av - linki den 21/10/2005 18:13:51 Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 21/10/2005 :  19:32:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Så kan man si at eieren burde "takke" hesten ved å la den få en pensjonisttilværelse men eieren kunne kanskje ikke gi han det og ville ikke sjanse på at han fikk det bra andre steder. Det er i mine øyne ingen dødssynd å slakte en hest, men jeg forstår at noen mener det. Opprinnelig postet av xxxoooxxx

Det er dyrt å holde en pensjonert hest som i tillegg er "ubrukelig" i avlen, i tillegg er det ikke lett å selge en slik hest til "gud og hvermann". Så valget kan faktisk forstås sånn sett. Jeg mener heller ikke at det er dødssynd å slakte en hest, men skjønner at det er mange følelser involvert i en slik hest som hele Norge har ett forhold til....

Kopi av melding:
Først vil jeg si at sagi Knut er avkåret for en del år tilbake. Grunnet arvelige lidelser. Lurer på om det var ringfot. Opprinnelig postet av linki

Ok, var ikke klar over dette.. Dette er vel en medvirkende grunn til slakt da, om tilfellet stemmer..

Hmmm.. uansett er det litt merkelig dersom det stemmer. Jeg så nemlig Sagi Knut "live" i fin form for bare 3 dager siden, startet på forus tirsdag. Ble første uplasserte..

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 21/10/2005 :  19:40:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Ang Rex`n tror jeg nok mange ville vært villige til å gi han pensjonist tilværelsen som han fortjente, så berømt som han var :) Men nå er nå dette opp til hesteeierne og mange er vel redde for at hesten ikek vil få det bra nok. Allikvel synes jeg det er feil å ta fra et dyr muligheten til å leve videre om det er i fysisk stand til det, og det positive dyret vil kunne oplleve i fremtiden. Men alle tenker forskjellig så da kan man ikke gjøre annet enn å respektere andres avgjørelser.

Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 21/10/2005 :  20:57:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Sagi Knut?
Er ikke det en kaldblodstraver som har tjent rundt 3 millioner ellns?
Eller er jeg helt på bærtur?
Så han skulle gå løp på Bergen Travpark på Søndag, men han var strøket når jeg sjekka i sted :S
Uff
Hvis jeg tenker på samme hesten som du.. Nei uff =(

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 21/10/2005 :  20:59:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg fant dette. Se side 3

http://www.travsport.no/pdf/travpost_august2002.pdf

For oss er det ikke dyrt å gi de gamle hoppene god pensjonist tilværelse.

Og alle de pengene Sagi Knut har tjent skulle vel være nok til å få en godt liv etter travet. Tjente over 3 mill + 15/10 % tillegg i oppdrett penger.

Jeg synes det blir bruk og kast!
Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 21/10/2005 :  21:02:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Ja pokker hadde glemt at han var avkåra.. Ja jeg mener uansett at eier har den fulle rett til å bestemme over hestens fremtid. Hvem er vi til å sette spørsmålstegn ved dette? Hesten kan ha fått en alvorlig skade som krever 1 års bokshvile for alt vi vet, og personlig så ser jeg ikke bort fra at en kule i hue er bedre enn 12 mnd å stirre i veggen..

Hva gjelder eier til Rex Rodney og utestengelse fra travbanen så tror jeg SELV IKKE DNT hadde forsøkt seg på noe slik... Man blir ikke utestengt fra banene fordi om man eier en hest og slakter den.. Lite hjemler i loven for slikt... Men at han ikke var ønsket er mulig.. Han var vel noget spesiell og han eieren.
Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 21/10/2005 :  21:12:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det kom MASSE klager husker jeg.
Det var ihvertfall ingen som ønsket han på banen.

Men dette her var ikke hvem som helst... Rex Rodney..

Jeg husker jeg var utrolig forbanna og det var hele trav Norge.
Alles kjære Rex Rodney hadde fortjent bedre...

Redigert av - linki den 21/10/2005 21:13:07 Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 21/10/2005 :  22:12:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Men det er rimelig stor forskjell på å bli nektet (og det må da skje fra DNT sin side) og ikke bli ønsket av publikum/utøvere...

Jeg sier på ingen måte at ikke Rexen fortjente bedre altså, så det er klart.
Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 21/10/2005 :  22:49:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan godt hende han ble utestengt. Jeg husker ikke. Husker bare masse bråk.

For meg kunne han vært utestengt. Og det var også for resten av trav norge. (uønsket til de grader)
Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 21/10/2005 :  22:51:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uansett er det ikke Rex Rodney det er snakk om her. Det er Sagi Knut.

Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.