hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - ...Hva skal jeg gjøre?? har bare 20 min på meg!!!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 ...Hva skal jeg gjøre?? har bare 20 min på meg!!!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 21/10/2005 :  12:15:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Her sitter jeg, hjelpesløs uten penger til å redde den kjære hingtsen jeg engang stellte...

For 10 min siden ringte en venninne av meg som jobber som slakter.. Sjokkerende sa hun at "Sagi Knut og moren hans står her nå, de skal slaktes kl. halv ett i dag".

.. Hva skal jeg gjøre?? Jeg har ringt rundt som en desperat for å få taki eieren! Den hesten kan ikke slaktes!! Pleier alltid å få greie på om de er skadet eller noe, og når både moren og HAN plutselig skal slaktes.. Har 20 min på meg, vet ikke hva jeg skal gjøre! En totalt frisk, og verdens snilleste hingst! slaktes?? Han har ikke gjort det bra på banen i det siste.. men er det da dommen??
vil så gjerne redde han.. INGEN HEST FORTJENER SLIKT! Han har tross alt bygget opp en hel landsby for fattige i India! Han har hjulpet andre mennesker! Fortjener han ikke å få leve da??? utrolig.. han var den første hesten jeg begynnte å stelle.. har fulgt han oppigjennom disse årene.. han var alltid så god og snill.. den snilleste hingsten..

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina

Lene.

Norway

Skrevet - 21/10/2005 :  12:33:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke Glans Tora,sant........?

Edit for å si at om de allerede har kommet på slaktehuset,så er det nok ingenting du kan gjøre...for de har ikke lov å slippe ut igjen dyr som har kommet inn,pgs smitte....
Nyere regler sier visst at det samme gjelder vel på bilen og,men om man har en veeeldig snill sjåfør,så kan man muligens "snakke" dyrene av....

Takker for meg.
Redigert av - Lene. den 21/10/2005 12:36:40 Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 21/10/2005 :  12:41:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
jo.. Glans Tora også.. den utrolige hoppa som har gitt så mange flotte avkom!! 22 år, vet ikke om hun kan ha "gått" i beina, men sist jeg var der i sommer, var det visstnok ingenting galt på henne.. og hun går jo bare med føll, så jeg skjønner ikke hvordan hun da kunne ha skadet seg?

.. Sitter å venter på en bekreftelse med bilder på at det var Sagi Knut som var der, fordi jeg kan ikke skjønne det! Selv om stod der med de hadde sagt det var Sagi Knut.. det går bare ikke an..

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 21/10/2005 :  12:43:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff..hva skal jeg si...skikkelig trist dette her. Sagi Knut fortjener noe bedre ja, han er jo en av landets beste travere, og i tillegg blitt "rikskjendis" etter Indialandsby-saken som det har stått om i mediaene..

Håper du får tak i eierne, og klarer å overtale dem..hvis ikke er det desverre så lite en kan gjøre..

Hvis han er blitt alvorlig skada er det trist at ikke eieren hvertfall spanderer en nødslakt på ham hjemme, i stedet for å la han få stresset med å stå på slakthuset. Den dagen jeg selv må slakte hest skal definitivt nødslakt være det jeg skal bruke....

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 21/10/2005 :  12:46:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Det er nok desverre for sent nå.. 10 min siden han ble slaktet..

forstår det bare ikke!! Får snart vite om han var skadet på noe vis også.. Men det var vertfall ikke nødslakt fikk jeg vite, så han har ikke blitt akutt skadet eller noe..
Det jeg begynner å lure på, er om hesten i grunn var helt frisk.. men ble slaktet pga. den ikke "dugde" lenger.. DA skal jeg love at det blir bråk her!!!

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 21/10/2005 :  12:47:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sikker på at det er dem....*tviler*...?

Takker for meg. Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 21/10/2005 :  12:50:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
håper det ikke er dem jeg heller.. Men venninna mi sa at det var dem, og hun vet ikke i hvilket navn de står i, så da hun fortalte meg at det stod "xxxxxx", skjønte jeg at det var xxxxxx hester vertfall! Og da kan det ikke være noen annen Glanstora eller Sagi Knut, når folkene på slaktehuset sa det også..

Men har fortsatt et lite håp, om at det ikke var Sagi Knut..

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 21/10/2005 :  12:58:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Hesten er meldt i et løp 23.10 (bergen grand prix) og de hadde vel neppe slaktet han i dag da med mindre han var skadet. OM det er han Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 21/10/2005 :  13:02:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men,Anne...han skal jo gå løp i Bergen nå på søndag,og er ikke trukket derfra...så da må det være skade eller noe???

http://www.rikstoto.no/DNT/BE051023.HTM#top

Takker for meg. Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 21/10/2005 :  13:05:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
jeg så også det, var derfor jeg stusset på hvorfor han ikke var trukket i tilfelle.. Håper bare at jeg kan få svar fra venninnen min, siden hun er på jobb i dag er hun med å slakter.. Så da kan hun få greie på om det ER han, og om han var skadet event. hva skaden var.. for at en slik hest skulle .. det henger ikke på greip!

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 21/10/2005 :  13:06:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Nå er han visst strøket, men han er i det minste meldt i løpet, og INGEN slakter hesten sin en fredag når den skal ut på søndag om den er frisk. Så da var han nok ikke det om det er noen trøst Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 21/10/2005 :  13:15:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Ingen? huff.. jeg kan bare ikke helt forstå det.. må vel helst prøve å få taki eieren selv og høre..
Men da tyder det på at det var Sagi Knut da..

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 21/10/2005 :  13:59:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hæ?????????

Det virker veldig rart at begge skulle slaktes.......
Begge kan da vel ikke være skadet.

Når det gjelder Glans tora er hun 22 år. Men det er vel ingen alder for en hest. Føll i år hadde hun også. Hun ble vel ikke drektig i år så da slaktet de henne isteden. Hun kunne heller fått en god alderdom....

Vi har 2 gamle hopper hjemme som ikke kan bli drektig lengre, men vi slakter de ikke for det. Dem har gjort det bra og fortjener å leve det gode liv.......

Når det gjelder Sagi Knut må han ha vært skadet, kan ikke skjønne noe annet. Han er en hest jeg hadde stor sans for da han var på det beste!

Redigert av - linki den 21/10/2005 14:02:23 Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 21/10/2005 :  14:02:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
jeg er helt enig.. og gjentar meg selv: hadde jeg hatt visst om dette på forhånd, skulle jeg gjerne ha forhandlet meg til begge to til slaktepris selv.. og heller prøvd å finne et godt hjem til dem..

Blir så oppgitt.. Jeg må komme til bunns i dette! at en topphest og toppavslhoppe blir slaktet helt plutselig, det er bare så rart.. men som xxxoooxxx skriver; så må det ha kommet plutselig, at han ble skadet plutselig.. Men det var vertfall ikke noe nødslakt dette.. så det hele er jo blitt en gåte!

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 21/10/2005 :  14:13:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Kan jo hende mora var meldt opp til slakt allerede og at det da når hesten ble skada var greit å sende han samtidig. selskap på transporten etc. Det kan være 100 grunner til at hestene blir slakta og for å være ærlig, det er faktisk opptil eieren å bestemme hestens fremtid så jeg synes ikke man uten videre kjennskap til saken skal sette spørsmålstegn ved eierens avgjørelse. Moren kan ha vært gammel og stiv, eller rett og slett så var hun ikke kapabel til å produsere flere og da har ikke eier råd til å ha henne med f.eks, og velger slakt fremfor at hun potensielt kommer til folk som enten avler på henne tiltross for f.eks elendige bein eller andre kjipe scenarioer. Som eier har man full råderett over sin egen hest og det kan som sagt være gode og gyldige grunner til at dette her er valgt nå. Jeg er ganske sikker på at Sagi Knut i frisk tilstand hadde vært et salgbart objekt enten som trav eller bare avlskosehingst.

La tvilen komme tiltalte tilgode da....

Om ingen får tak i eier så kommer det sikkert en notis i TGN på tirsdag.
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 21/10/2005 :  14:46:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
sant nok.. får vente og se om jeg får snakket med eieren.. i verste fall får jeg vertfall funnet det ut på travsport.no sider med tiden tenker jeg..

Men utrolig synd vertfall.. et stort tap..

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.52 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.