hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hesteutstyr fra england?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Hesteutstyr fra england?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

tebj0

Skrevet - 21/10/2005 :  10:25:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen som har handlet fra denne butikken? Syntes det var så utrolig billig.. Hva blir det i frakt når du bestiller fra england og hvor mye blir det i toll og moms??

http://www.robinsons-uk.com/

Redigert av - tebj0 den 21/10/2005 10:26:27

ToneK

» VIP

Skrevet - 21/10/2005 :  10:56:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Wow!! Det var ikke værst!! Ikke peiling på hvordan det funker, men dette var jo virkelig interessant!!! Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 21/10/2005 :  11:24:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Ikke verst. Spørs hva prisene blir med toll og moms da.
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave''
Redigert av - Kristine & Ibrahim K den 21/10/2005 11:25:16 Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 21/10/2005 :  12:10:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har sendt mail til dem og spurt! Jeg fant meg en lammeskinnsvoijlock, lammeskinnstrekke til gjorten og verdus-belegg og det ble kun 900 norske kroner! Kan betale en del i frakt og toll og allikevel ha tjent på å handle der! Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 21/10/2005 :  17:55:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Hvordan er størrelsene i england da?
Tenker på hodelag og dekken i forhold til her.

Therese
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 21/10/2005 :  18:46:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hvis noen i/rundt Oslo har tenkt å bestille noe derifra, si i fra. Kunne gjerne tenke meg å være med på noe. Dersom toll og moms er OK, that is. Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 21/10/2005 :  20:46:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
oioioi! *sikle*
dere må ikke legge ut slike linker vet dere...;) tok akkurat meg selv i å sitte å se, og tenke; den må jeg ha, den må jeg ha, den var så billig at den må jeg i allefall ha, og den også....
kjenner at lommeboka mi svetter bare tanken...;)

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 21/10/2005 :  22:00:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Har ikke bestilt fra England, men har derimot bestilt fra Sverige to ganger.
Hesteutstyr skal egentlig regnes som sportsutstyr, og derfor ikke fortolles.

Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 21/10/2005 :  22:40:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Nååh,, så mye fint!! og de prisene! Hvis noen bestiller derfra, skriv hva dere betalte i porto, toll, moms osv..kjempemasse jeg fikk lyst på!;p Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 22/10/2005 :  15:12:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Hihi, heldige meg som bare kan ta bussen til Robinsons..
Uansett, til dere som må bestille på nett, om dere går sammen litt flere og bestiller så blir ikke frakt og sånt så gærent. Tror ikke det er særlig toll på hesteutstyr. Er iallfall ikke dyrt å bestille fra Sverige/Danmark, kan ikke se noen grunn til at det skal være dyrere å bestille herfra.

Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 24/10/2005 :  15:23:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå har jeg sjekket litt med butikke og tollvesenet. Hesteutstyr går under sportsutstyr og er da er det tollfritt,(Klær må fortolles) Men man må betale 25% i merverdiavgift av det man betaler for varene inkl frakt! Har ikke funnet ut hvor mye det blir i porto, men man må vel regne med et par hundre kroner, hvertfall!!!
Redigert av - tebj0 den 24/10/2005 16:41:09 Gå til toppen av siden

AnnetteHansen

Norway

Skrevet - 24/10/2005 :  15:31:32  Vis profil  Svar med kopi av melding

Men du bør spørre butikken du skal handle fra om de automatisk trekker den engelske momsen (VAT) fra kjøpesummen, dette skal gjøres siden varene sendes til et annet land... Noen butikker gjør dette automatisk, andre må du be om at de skal gjøre det, og atter andre må du sende et krav til etter at du har mottatt varene...
Jeg anbefaler en butikk som heter Ride-Away, de har veldig greie rutiner, og du betaler ikke mer enn £30 i porto, tror det var inntil 30 kg...

Annette

Redigert av - AnnetteHansen den 24/10/2005 20:08:10 Gå til toppen av siden

HelleG

Skrevet - 25/10/2005 :  12:38:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelleG  Svar med kopi av melding
Jeg har handlet mye fra Robinson. Det er supert!! Du betaler med visa eller annet kredtittkort og så får du regning fra tollvesenet om det over stiger en viss sum. Varene leveres enten på døren eller postkontoret. har fått begge deler jeg da.

Dekken ja......de har en egen mal i katalogen som du kan bestille. Der kan du se sånn ca hva slags str. du må ha. har kjøpt dekken derfra jeg og de er kjempefine. Tar ikke så lange tiden heller å få varene. har også kjøpt for/vannbøtter som tåler at hestene trår på dem for de går ikke istykker. Supre bøtter i spreke farger.

Absolutt verdt å samle seg og handle der folkens!!

Å leve er som å tegne uten viskelær.
www.stallfox.piczo.com
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 25/10/2005 :  13:19:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
HelleG: Hvor mye pleier tollen å ligge på? Gå til toppen av siden

AnnetteHansen

Norway

Skrevet - 25/10/2005 :  14:10:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er ikke toll på hesteutstyr, men du må betale moms når varene kommer til Norge... Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 25/10/2005 :  14:57:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Okei. Hvor mye pleier det å være da? Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.5 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.