hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor mange brodder bruker du??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Hvor mange brodder bruker du??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 20/10/2005 :  11:52:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Hvor mange brodder bruker du i vinterskoene og hvorfor? Hvilken skotype bruker du og hvorfor? Hvilke typer brodder bruker du? Klink eller skru? og hvorfor?

Edit for å legge til det med broddetype

Redigert av - xxxoooxxx den 20/10/2005 14:15:20

Lyngen

Skrevet - 20/10/2005 :  13:26:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker 4 brodder på hver sko når han går med vintersko.
Har ikke satt på hofgrip enda. Men bruker det når det er snø.
Akkurat nå har han klinkbrodder, og ikke skru.
Fordeler og ulemper med skru og klink. Har ikke bestemt meg for hva som er best.
Aner ikke helt hvilken type sko han går med, men det er tåkapper og ikke sidekapper.

Redigert av - Lyngen den 21/10/2005 15:22:50 Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 20/10/2005 :  14:52:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
gullsko med seks brodder. og de der snøsålene under. Fungerer best i ustabilt sørvestlandsværet med bare veier den ene dagen, og klinkeis, snø neste dag
Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 20/10/2005 :  15:28:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Jeg bruker 4 brodder i hver sko, og snøsåler. Hva slags sko han har vet jeg ikke, men har tåkapper. Bruker en dyktid hovslager som vet hva han driver med. Bruker skrubrodder.
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 20/10/2005 :  20:11:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
4 skrubrodder i hver sko, snøsåler og husker ikke hvordan sko ( slike som kan bruker året rundt).
Har bare gode erfaringer med denne kombinasjonen.

Therese
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 20/10/2005 :  22:46:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Bruker sko med 4 skrubrodder. Bruker 4 brodder på hvert bein, for at hoven skal være "jevn" Vinkelen på hele beinet blir jo egentlig feil hvis man bare bruker f.eks 2 brodder foran på skoen. Blir jo som om du skulle lime fast en trekloss kun foran på skoen din, ikke så veldig behagelig tror jeg! Brukser skrubrodder fordi da kan jeg skru dem ut hvis det plutselig skulle bli mildvær, og sette dem på igjen hvis det blir snø igjen. Veldig fornøyd med den løsningen jeg :)
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

DeeDee

» VIP

Skrevet - 20/10/2005 :  23:51:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eg bruker "gullsko" med seks brodder(tror det var seks),klink.
Hadde sko med skrubrodder èn gang og aldri mere..for et styr!Måtte alltid skjekke og ev.skru til broddene både før og etter tur,og rett som det var mistet eg gjerne en eller to av broddene på tur.Og det var ikke akkurat lett å skru de fast igjen når hullene var fulle med sand og skitt,og gjengene slitt..Synes også skrubroddene er mer "voldsomme",de er så mye større enn klinkebroddene.(hvertfall de skrubroddene eg brukte.)
Det er mer risikabelt om hesten feks skulle tråkke på seg,o.l.siden de er større.Trives best med klinke-brodder eg!
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 21/10/2005 :  08:23:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gullsko med fire klink-brodder. Fungerer best i vestlandsvær... ;)
Takker for meg. Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 21/10/2005 :  09:10:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Denne vinteren skal jeg bruke gullsko med 6 brodder + snøsåler. På pensjonisten min legger vi på vintersko med 4 skrubrodder ( bytter da på skrubroddene og blindbrodder ).
- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Lyngen

Skrevet - 21/10/2005 :  15:24:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva er gullsko, og hvor får man plass til 6 brodder på hver sko? Aldri hørt om det....fortell....fortell... Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 21/10/2005 :  19:19:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Det er en sko som er noe lettere enn vanlige sko og ser ut som den er laget av " gull ". ( Men " gullet " slites fort av når skoene blir brukt ). Der er 6 brodder som står fast på skoene, men om de er små ( fra str.0 og nedover?? ) er der 4 brodder på dem.
Gullskoene med 6 brodder har to bak ( en på hver side ) og to på hver side fremme ved tåen. Broddene er noe mindre enn de vanlige skrubroddene.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 21/10/2005 :  19:35:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jeg bruker 4 brodder på hver sko, skrubrodder, da de kan skiftes ut når de blir for slitte. Bruker ikke hoofgrip da jeg har erfart (hos andre hester) at skoen ikke sitter like godt, og hesten klarer seg helt fint uten (har ihvertfall aldri i løpet av hennes 18 årige liv brukt hoofgrip).
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)

Redigert av - Natalie_S den 21/10/2005 19:36:07 Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 21/10/2005 :  19:50:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Liker best gullskoene med faste brodder(6stk). Bajass har gått med og blir sikkert å gå med det i år også; gullsko framme og travsko bak med 4 skru brodder eller er det smale ridesko? Fuglene vite, men dette fungere for oss,har enda ikke sklidd i grøfta på glatt holka
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 22/10/2005 :  00:11:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
bruker gullsko jeg oxo;) 6 faste brodder.bruker gullsko fordi de er lette å ha på bena og "ekstra knotter" på en måte.kjempebra sko, har alldri sklidd noe særlig med de skoa;)
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

leve10

Skrevet - 22/10/2005 :  07:58:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei
Jeg kjøper gullsko med seks brodder
Bruker korte pigger foran og lange bak.
Og om vinteren bruker leg altid belegg. Skummelt med de piggene.
Tenkte jeg skulle bruke snøsåler og i år.... alle skryter av det
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 22/10/2005 :  16:30:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Før så brukte jeg gullsko med 6 faste brodder. likte de skoene veldig godt...
Nå bruker jeg vanlig jernsko med 4 skrubrodder. Hovslageren min skrur de så hardt fast at har kun mistet én brodd på tida jeg har brukt han. Grunnen til at jeg har byttet sko er så enkel at jeg slipper å reise å kjøpe sko selv for han ordner det for meg. Har vurdert å kjøpe gullsko igjen, men får se...

Bruker hoofgrip om vinteren når det er snø. Synes det er enklest og hesten min mister ikke skoene sine selv om jeg har det.

Men er litt irritert nå, for skodde hesten min for ei uke siden(uten brodder og hoofgrip) og i dag kom det masse snø!! Håper det går bort igjen, skal avvente å se... Litt kjett å måtte ringe hovslageren igjen for å få skodd om... Men satser på at snøen blir borte igjen...

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.