hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Heit av natur?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 Heit av natur?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 21/10/2005 :  23:24:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Så spennende da??! :o) Hvor har du fått tak i disse kontaktene som tolker ham? Har dulagt ut bilde av ham noen plass eller bare fortalt litt om ham?

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 21/10/2005 :  23:50:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Hun siste der som har svart deg er kanonflink
Hun har hatt fulltreffer på min ponnis også. Og det er ikke vage svar som "hun likitkj navne sitt" men konkrete ting. Får håpe det ordner seg for dere etterhvert

Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 22/10/2005 :  10:07:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Hvordan går man frem hvis man ønsker å få hesten sin tolket?
Må man ringe til en "tolk"? Eller holder det med mail? Og kostet det noe?

Ganske interessert jeg

Therese
Gå til toppen av siden

Linn+Attila

» VIP

Skrevet - 22/10/2005 :  12:48:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg så på www.althelse.no --> Generell Diskusjon --> Dyretolkning, skal vi prøve?, registerte meg, la ut navn, alder og kjønn + bilde og noen spørsmål. : ) To som har tolka til nå, er mye som stemmer, nesten litt skummelt! :) Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 22/10/2005 :  13:30:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oi... Jeg og har veldig lyst til å få tolket Lolita, kanskje jeg skulle lagt ut bilde og prøvd.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 22/10/2005 :  13:39:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Hvordan fikk du til og legge ut bilde? Fant ikke ut av det jeg...

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 22/10/2005 :  14:17:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Oki, jeg skal være litt streng nå... Jeg er administrator på det forumet, og det er ganske frekt og komme inn og legge ut bilder av hesten sin, omtrent "forlange" hjelp, for deretter å aldri skrive et eneste innlegg. De av brukerne som tolker dyr på dette forumet tar av sin tid for å hjelpe. Den debatten så mange nye brukere dukker opp i nå, er egentlig en debatt der man sammen skulle prøve å tolke hverandre sine dyr. Slik det er nå, så er det et par bruker som blir bombet med private meldinger av ymse kjæledyr folk vil ha tolket.

Dette er ikke ment som kritikk til noen her, men vær snill å gå litt stille i dørene og gi noe tilbake. Ikke nødvendigvis fysiske ting, men ved å delta og bidra med den kunnskapen man har

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 22/10/2005 :  14:44:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Hmm, leste ikke dette før nå jeg. Kan godt slette innlegget mitt..
Therese
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 22/10/2005 :  15:06:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Oki, jeg skal være litt streng nå... Jeg er administrator på det forumet, og det er ganske frekt og komme inn og legge ut bilder av hesten sin, omtrent "forlange" hjelp, for deretter å aldri skrive et eneste innlegg. De av brukerne som tolker dyr på dette forumet tar av sin tid for å hjelpe. Den debatten så mange nye brukere dukker opp i nå, er egentlig en debatt der man sammen skulle prøve å tolke hverandre sine dyr. Slik det er nå, så er det et par bruker som blir bombet med private meldinger av ymse kjæledyr folk vil ha tolket.

Dette er ikke ment som kritikk til noen her, men vær snill å gå litt stille i dørene og gi noe tilbake. Ikke nødvendigvis fysiske ting, men ved å delta og bidra med den kunnskapen man har

Opprinnelig postet av Kajsa

Hmmm... Dette visste jeg ikke, har aldri vært inne på det forumet før. Men da skal jeg ikke legge ut bilde av ponnien min

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 22/10/2005 :  15:41:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kristin: Jeg vet jeg kommer til å bli innpå forumet. Ikke nødvendigvis skrive så mye selv siden jeg ikke vet så mye enda, men jeg er ikke av den typen som bare tar og tar og tar, uten å gi noe tilbake. Det at jeg har lagt ut bilde av Lita er på grunn av at jeg beundrer de som tolker dyr, og jeg er villig til å betale for det også (Noe jeg glemte å skrive, men skal gjøre det nå) siden jeg vet at det tar energi og tid.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 22/10/2005 :  15:58:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Syntes det var mye vas og gjetting inne på den siden, så der hadde jeg IKKE lagt ut bilde og bedt om hjelp! Og jo mer slikt jeg leser, jo mer skeptisk blir jeg til hele tolkningene, også av de som utgir seg for å være mer profesjonelle....
Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 22/10/2005 :  18:55:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Nei nei, nå misforstår dere. Dette er ikke ment som kritikk til noen her. Post bilder så mye dere orker. Poenget mitt er "ikke post bilder, få hjelp og forsvinn". Ser dere forskjellen?

Thorild: Jepp, det er mye vas og gjetting. Det er hele poenget med den tråden; "fungerer dette eller gør det ikke". Ingen av dem som har svart hverken eller eller prøver å utgi seg for å være dyretolkere

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 23/10/2005 :  00:23:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Grunnen til at jeg kunne tenke meg og få noen til og peøve få " kontakt " med gamlegutt er at han virker oppriktig lei seg / trist / sur... Altså noe som ikke stemmer med ham, slik har han vært alle 6 årene vi har hatt ham, selv om han er blitt noe bedre overfor oss.
Siden han har hatt et langt og hardt liv rundt omkring her i Norge vil jeg gjerne gi ham en så optimalt god pensjonisttilværelse som mulig ( han er nesten 23 år nå ). Syntes han fortjener det beste...
Men jeg kan ikke love at jeg kommer til og være så mye inne på forumet etter det.. Så da er det nok best at jeg lar det være.. Heller ser om jeg kan få kontakt med en som kan komme hjem og tolke ham, evntuelt.

Jeg blir ofte trist jeg lei meg når jeg sitter i boksen hans og bare prøver og " føle " hans nærvær ( ikke alltid, av og til må jeg le av ham. Han virker til og være en ramp som virkelig har storkost seg når han har greid og skremme en rytter o.l. ). Så jeg tror han sliter litt. Kanskje dette høres helt idiotisk ut, men det er bare slike følelser jeg får når jeg sitter der sammen med ham. Føler et stort savn.. Så det hadde vært fint om noen kunne se om de fikk " kontakt " med ham. Det er jo ikke værre enn om de da tar feil så har jeg hvertfall prøvd?..
Syntes selv at dette høres teit og noe panisk ut, men jeg vil bare prøve og komme frem til hvordan jeg skal kunne gi ham det beste de siste årene han har igjen.

Anita&Svarten

» VIP

Skrevet - 27/10/2005 :  13:35:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei:o)

Jeg er "en av de" som overhode ikke hadde tro på dyretolking før.. Men nå tror jeg kanskje det kan være noe i det.. Har til og med begyndt å tenke på tanken å få tolket mine to, av ren nysgjerrighet på hva tolken ville få "ut av de". Men å legge ut bilde på et forum og få tolket dyret sitt på den måten synes jeg virker lite seriøst.. Men selvfølgelig, fint om det kan hjelpe:o)
Gå til toppen av siden

xasup3

» VIP

Skrevet - 03/11/2005 :  13:33:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
hmm...Det er sikkert flere forskjellige måter å løse dette på. Hvis jeg hadde hatt en slik hest ville jeg først sjekket at den ikke hadde vondt noe sted...Hvis dette er utelukket så ville jeg ridd på lange skritteturer alene på hesten(2 timer)Dette for at hesten må lære seg på nytt at ridning kan gå rolig for seg.

Hvis du ikke kan ri han alene på tur så ri sammen med en annen som har en rolig hest. Jeg ville øket gradvis mellom å begynne å trave rolig lange strekninger av gangen...ro ned i skritt...få han til å slappe av og rose masse. og fortsette videre...Etter noen ganger når dette har gåt greit(en 3 - 4 turer) så ville jeg tatt galoppen til slutt..Min erfaring er at om jeg rir alene så er hestene mye roligere og girer seg ikke så lett opp. Det er jo ofte i galoppen at de girer seg opp. Har selv en fullblods med et enormt løpsinstinkt. Dette har funka på henne.

I begynnelsen når vi red sammen med andre på tur spurte jeg alltid om jeg kunne få galloppere først for da ble hun ikke så sterk og var mye roligere. I dag kan vi jobbe i rolig galopp på lange strekninger ved siden av andre ryttere uten stress og mas.

Ser at du skriver at du hadde stått på en bakketopp og ventet på en som kom galopperende oppover...Mine hester hadde garantert blitt gira av det, ikke steilet, men blitt gira. Prøv å unngå situasjoner som han blir stressa/gira/heit av..Lykke til videre med jobbingen...
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.