hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - En trofast venn !
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 En trofast venn !
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Bustetrollet

Skrevet - 17/10/2005 :  23:00:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er da en heldig eier av en hest, som også mange her på forumet er
En trofast venn man kan ha i evigheter ! En venn man kan holde hemmligheter med, en venn man kan le sammen med, en venn man kan ha fart og spenning med, en venn som står og venter på at du kommer..

Men noen ganger savner jeg det og dele intressen min med andre folk ! Ikke bare med min famillie. Jeg har ingen venner som har egen hest, mange av de har hatt men har valgt noe annet framfor hest. Så heste intr. har falt ut .. Det er skikkelig dumt synes jeg ! Jeg drar altid ut med Rosita som den ensomme rytter! Ikke det at jeg ikke liker det, jeg stor trives med det. Og for meg som har den perfekte hest så er det jo ikke noe problem
Men fortsatt så vil jeg gjerne fortelle om Rosita og det vi opplever om dagene. Det er enest dere her på forumet som jeg virkelig snakker hest med ! Og det er noe jeg savner! Virkelig !
Jeg har grått mine modige tårer når det gjelder dette !

Noen flere som har det slikt ?

Mari^_^

Norway

Skrevet - 18/10/2005 :  13:19:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kjenner meg igjen her ja. Jeg husker så godt da jeg og vennene mine tok bussen sammen hjem fra barneskolen for å ri hos meg. Da var vi ute hele ettermiddagen, og vi gjorde lekser i stallen. Slik er det ikke nå når vi går i 10. klasse. De fleste barndomsvennene mine har vokst av seg hesteinteressen, og interesserer seg mer for gutter, fest og fyll.

Jeg har nå hatt 2 hester på fòr (slik at de skal slippe å stå alene) og det har vært veldig ensomt å ri ut helt alene hele tiden. Har da med meg den ene som håndhest.

Jeg har en gang iblant med meg lillesøster, men det er liksom ikke det samme. Jeg tenker ofte på hvor gøy vi hadde det når vi red om kapp bortover jordene og hadde det gøy sammen.

Jeg koser meg også veldig ilag med hestene, men jeg savner litt noen å ri ilag med. Skikkelig kjipt vi ikke bor nærmere hverandre Kristine!

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 18/10/2005 :  14:46:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Har for tiden ingen å ri med siden "vennina" mi måtte slutte med forhesten. Noen ganger blir det litt ensomt, men andre ganger er det deilig å ri alene. Rir også en gang i blant med eieren til forhesten min, hun er også eneste jeg kan snakke om hest med. Ingen av mine venner har peiling på hest. Men koser meg på tur alene sammen med Løkken..(som oftest) Men noen ganger føles det litt tungt, men tanken på å ikke få hilse på go'gutten får meg til å ombesteme meg..

Litt rotete men..

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 18/10/2005 :  15:19:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Flere som har det slikt å ja
jeg er jo ikke inn i noe miljø. det er jo bare meg og Rosita liksom. Det å ha en å snakke med når det gjelder hest. Face to face liksom !
Komme på skolen og fortelle hva som skjedde på rideturen igår, på en måte! Det er et lys for meg det, om jeg får fortelle noe som har skjedd:D
En som man kan dra på ridesenteret sammen med, en man kan dra på stevner sammen med ! Jeg kjenner så få personer som driver med hest..
Før så var jeg med venninda mi hjem, der lagde vi oss middag og gikk ut til stallen. Tok inn de to små welshene som var der en gang. Salte på de og red oppover åsene, på en stor åker der vi kunne sette i full fart !
Vi flira og lo, hadde det skikkelig fint sammen .. Men den tid er over ! Føler meg fattig og overkjørt noen gang..

Rosita er altid dagens høydepunkt ! Uten henne så vet jeg ikke hva jeg skulle gjort=S Greit og ha en venn som altid er der. Og virkelig stiller opp.. Som jeg virkelig setter pris på.

kanskje litt egoistiske innlegg fra meg: MEG MEG MEG liksom, men dette er noe som virkelig får tankene mine til å surre ..

Kopi av melding:
Jeg koser meg også veldig ilag med hestene, men jeg savner litt noen å ri ilag med. Skikkelig kjipt vi ikke bor nærmere hverandre Kristine!

ja, det hadde vært noe ;)

Redigert av - Bustetrollet den 18/10/2005 15:21:00 Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 18/10/2005 :  15:39:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
kjenner meg godt igjen her... når jeg tidligere red på ridesenter (hadde forhest) var vi en hel gjeng som vanket sammen (også på fritiden) var kjempegøy når vi red på turer sammen, eller satt sammen og pusset utstyr...
det var kjempefint å ha noen å prate hest med...
men vi som var i denne gjengen vokste jo fra hverandre, de fleste driver ennå med hest, men vi holder til på forskjellige staller... og jeg som ikke har ridd spesielt seriøst (stortsett bare turridning med traverne i området eller bakkearbeid på travbanen, alene) de siste årene... og de som har fått sine egne hester rir på et helt annet nivå enn meg nå... de har blitt "proffe" konkurranseryttere med dyre hester...
savner noen og sitte å prate om alt mulig angående hest... og som Kristine sier er det kun her på forumet jeg får diskutert hest....

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 18/10/2005 :  16:12:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
Jeg og samboeren min driver gård og har egen stall som huser våre to hester.. Har kun en hest som er ridbar så jeg rir bestandig alene.. det er leit avogtil, man savner noen å ri sammen med og være i stallen med. Hestene er jo værdens beste og vil ikke bytte de bort for noen ting, men har ingen venner her i nærheten som interesserer seg for hest..Har prøvd å leie ut den ene boksen som står ledig men har ikke fått noe respons:( Vurderer å melde meg på dressurkurs som går en gang i uka, blir kanskje kjent med noen der som har like intr. kanskje det hadde vært en ide for deg også Kristine? Da er man iallefall garantert å møte noen med interesse for hest:)
Ta en titt på: http://www.freewebs.com/ametyst86

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 18/10/2005 :  16:27:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Vurderer å melde meg på dressurkurs som går en gang i uka, blir kanskje kjent med noen der som har like intr. kanskje det hadde vært en ide for deg også Kristine? Da er man iallefall garantert å møte noen med interesse for hest:)
Opprinnelig postet av Lise&Jentene

Jo, jeg kunna ha gjort de ! Men ridesenteret vårt har nettopp starta, og de mangler instryktør enda .. Men så snart det kommer opp med noen gode kurs og instruktør, så skal jeg melde meg på ja !

Gå til toppen av siden

Gomp1

» VIP

Skrevet - 18/10/2005 :  21:24:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ikke funnet noen spesiell kejnn skpa til de andre på stallen, så rir alltid alene på tur jg oxo, mn jg stortrives med Gompen<3 Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 18/10/2005 :  22:42:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
du er nok ikke den eneste her nei! jeg har det også slik :( men kanskje det ordner seg nå som jeg skal få meg stallplass på en stall med andre hester og eiere.. Alle venninene mine som likte hest før, har mer eller mindre mistet interessene, og de som enda liker dem litt, tør jo ikke å nærme seg hestene mine pga. Aromayo ;)!

Men men, selv om du er alene om interessen, har du vertfall hesten! Og hesten er jo som sagt den mest trofaste vennen en kan ha!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 19/10/2005 :  07:54:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kjenner meg igjen her jeg også enda her omkring er det en del hestefolk. Føler at jeg har et "litt annerledes" forhold til mine hester enn mange har til hestene sine.
For meg betyr hestene mine allt og har støttet meg igjennom mange år med helvete og uten venner. Så for meg er hestene som et familie medlem og ikke bare en hest.
Nå er jeg jo så heldig da at jeg har forrytterne til de mindre ponniene mine å ri sammen med, men jeg savner liksom noen på min egen alder.
Hender jo jeg låner bort mine egne hester for å få med folk på tur, men det blir liksom ikke helt det samme, for da sitter jeg mer å bekymrer meg over at de skal gjøre noe galt med min hest...
Jeg trives veldig når jeg får med samboeren min på tur da, han er den perfekte turkamerat! Men blir som regel bare rolige skritte turer da, siden han ikke kan ri så godt.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 19/10/2005 :  15:13:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Føler at jeg har et "litt annerledes" forhold til mine hester enn mange har til hestene sine.
For meg betyr hestene mine allt og har støttet meg igjennom mange år med helvete og uten venner. Så for meg er hestene som et familie medlem og ikke bare en hest.
Opprinnelig postet av Roxira

Som du skulle tatt orda ut av munnen min !

Når jeg sier jeg har hest og at jeg elsker henne over alt på jord, så får jeg bare et rart blikk og løft på øyenbrynene ..
De har jo ikke anelse om hva man kan oppnå med en hest, og hvor god og snill den er.. Alt det gode man kan oppleve.
Så får jeg bare et' pss, pff, heh' tilbake=S
da blir jeg skuffa, skulle ønske de også kunne kjent den gleden med å ha en hest rundt seg !

Når man gir hesten noe godt, så får man det dobbelte tilbake! Slik er det ikke altid med venner !

Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 19/10/2005 :  15:57:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
jeg har vel stort sett vært ganske heldig med å ha venner som rir, men det har ikke alltid vært sånn..
jeg skjønner veldig godt at dere vil ha noen å ri sammen og kunne prate om hest med, noen som skjønner hva du mener når du sier at det varmer innvendig når hesten din kommer løpende på beitet for å få kos.. men de som løfter øyenbrynene og ser rart på oss hestefolk går glipp av noe stort=)

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 19/10/2005 :  20:06:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hadde et fantastisk år på folkehøgskole i fjor, der over halvparten av elevene var der nettopp på grunn av hesteinterressen sin. Har aldri hatt så mange å prate hest med, ri på tur med, pusle i stallen sammen med, noen gang. Mens nå er jeg hjemme igjen, uten hest, og uten noen å prate hest med.

Hadde flere venner/bekjente når jeg var yngre som drev med hest, men så falt vennene fra, eller vi mista kontakten. Kjenner fortsatt noen som driver med hest, men de er liksom blitt litt flinkere enn meg. Jeg er fortsatt på turridning/kose/sullerundtnivå, mens de har dyre hester og driver med konkurranseridning...
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 19/10/2005 :  20:30:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er på kose/dulle/turridning nivå enda jeg og tror jeg !
Så har jeg jo så liten hest, så jeg vet rett og slett om jeg ikke tørr å dra på ridesenteret pga. det liksom ..
men jeg har bestemt meg for og komme med en skikkelig come back til neste sommer Rosita, dressur, sprang. Skal virkelig gi de bakoversveis ! For de fleste her på ridesenteret ser ned på småe hester, og de fleste har en stoor spranghest eller en traver..
men bare vent ! De skal få se at Rosita duger bedre en en større hest ja !

Redigert av - Bustetrollet den 19/10/2005 20:31:55 Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 19/10/2005 :  21:58:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Hadde flere venner/bekjente når jeg var yngre som drev med hest, men så falt vennene fra, eller vi mista kontakten. Kjenner fortsatt noen som driver med hest, men de er liksom blitt litt flinkere enn meg. Jeg er fortsatt på turridning/kose/sullerundtnivå, mens de har dyre hester og driver med konkurranseridning...

Opprinnelig postet av batta

kunne ikke sagt det bedre selv... har nå fått meg hest på for igjen *smile* og skal prøve å hive meg på ett kurs (sprangkurs) både for min og hesten sin del (jeg har ikke hoppet på flere år og hesten er ung) og jeg er redd for at de jeg red med tidligere vill se ned på meg når de rir på så høyt konkurranse nivå mens jeg ligger noen (mange) nivå under...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 20/10/2005 :  18:17:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av batta

kunne ikke sagt det bedre selv... har nå fått meg hest på for igjen *smile* og skal prøve å hive meg på ett kurs (sprangkurs) både for min og hesten sin del (jeg har ikke hoppet på flere år og hesten er ung) og jeg er redd for at de jeg red med tidligere vill se ned på meg når de rir på så høyt konkurranse nivå mens jeg ligger noen (mange) nivå under...

Opprinnelig postet av Dr_ag_on_86

Ja, har også lurt litt på om jeg skal henge opp en lapp/spørre noen på ridesenteret her om de trenger hjelp et par ganger i uka. Ridesenteret ligger ikke mer enn 10 minutters gange hjemmefra, så det er jo litt teit av meg å sitte her å sutre for at jeg ikke "får" drevet med hest. Kunne dessuten veldig godt tenkt meg å ridd en hest jeg kunne fått tatt timer med/fått ta kurs med. Har liksom lyst til å komme meg litt videre nå:p Men så er det det å komme som 20åring og delta på timer/kurs sammen med 10-åringer, da (de er sikkert omtrent på mitt nivå når det gjelder sprang og dressur)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.49 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.