hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kurs med Piet Bakker
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Kurs med Piet Bakker
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 30/05/2003 :  19:48:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Nå var det en gang en plan å dra på Lipizzanerutstillinga i Lillehammer i juni, men det ser desverre ikke ut til at jeg kommer meg dit. Men har veldig lyst til å få med meg kurs (som tilskuer siden jeg ikke har egen hest) med Piet Bakker en gang (hadde tenkt å hoppe på på Lipizzanerutstillinga, men ser ikke ut til at blir noe av). Vet han har endel kurs nå og da.. Noen som har anelse om han snart skal ha et kurs i rimelig avstand fra Oslo? Helst overkommelig for meg som ikke har bil en gang, men det hender jeg kan låne bil også.. Må bare planlegges litt

Er det noen andre slike kurs man burde dra på? Er egentlig dressurinteressert (vanlig dressur/engelsk dressur eller hva en nå kaller der). Men ganske nysjerrig på en del av disse "Akademiske ridekunstene". Deriblandt lang tøyle dressur. Har vel ikke akuratt tenkt å praktisere med det første, men det er gøy å få med seg litt av ren nysjerrighet. Er jo ikke utenkelig at man kan plukke opp noen tips heller

Noen som vet om Bent Branderup noen gang holder kurs eller oppvisninger etc i Norge?

--
spoff, (prøv min dressurquiz)

Destrier

Norway

Skrevet - 30/05/2003 :  22:26:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDestrier  Svar med kopi av melding
Han er i Norge nå, og holder kurs i Sande og i Horten.
Det er lett å komme seg til Horten iallefall, da det går buss nesten rett forbi stallen. Du kan også ta toget, og så henter vi deg på stasjonen (Skoppum).

Både i morgen (lørdag) og på søndag, begynner vi ca kl 15 på Eikstallen i Horten. Ring meg om du gjerne vil komme og se, så kan vi avtale henting på stasjonen etc. Eventuelt kan du komme deg til Drammen i morgen og være med meg videre.

Jeg treffes på telefon: 908 555 02
Hvor i Oslo holder du til, forresten?

Hilsen Anne

Hilsen Destrier
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 30/05/2003 :  22:50:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Oj.. Det ble litt for kort varsel igjen. Får prøve en annen gang (skal se på solformørkelse i natt og greier). Bor forøvrig på Kringsjå jeg (like ved Ullevål stadion/Sognsvann). Håper du kan si i fra om neste gang.

--
Gå til toppen av siden

Destrier

Norway

Skrevet - 30/05/2003 :  23:03:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDestrier  Svar med kopi av melding
Neste gang er i Lillehammer St.Hans helgen. Etterpå der kan det gå lenge før han er tilbake. Men om folk slutter opp og viser interesse så blir det lettere å få ham til å komme igjen.

Hilsen Destrier
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 30/05/2003 :  23:09:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg ene og alene er vel ikke nok til å holde et kurs. Jeg har forsåvidt god tid også, men har veldig lyst til å få med meg et sånt kurs en gang selv. Hadde vært ekstra tøft med egen hest, men den får jeg jo ikke med det første.. Men jeg har jo god tid. Hadde uannsett vært gøy å bare vært og sett, og eventuelt kommet tilbake den gang jeg har egen hest litt senere også.

--
Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 31/05/2003 :  00:00:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synd du ikke kunne være med på det kurset han holder nå. Jeg har vært med med Astor i dag og i går og er helt frelst!!! Han er imponerende! Hesten går som en gud med hans metoder, og du lærer kjempemasse!
Jeg skal være med på hvert eneste kurs med ham som jeg har mulighet til i fremtiden!
Han skal være her tom. søndag, kanskje du kan ta deg en liten søndagstur...

frik, (prøv gjerne min anatomi- og sykdomsquiz)
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 31/05/2003 :  00:41:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Man kan bare komme en dag også?

Hmm.. Skulle egentlig se en venninde starte på Sørum på Søndag, men siden stevnet er avlyst har jeg jo ingen plan for Søndag (fikk akuratt vite). Kanskje henge seg på?

I morgen blir litt voldsomt da jeg snart skal se på solformørkelse og sånt. Skal i Frognerparken hvor de har sånt arrangement. Så kommer litt sent hjem til morgendagen.. Men Søndag kanskje? Hmm.. Tenke.. Må høre med en venninde. Kanskje hun blir mer, og hun får låne bil Ellers kan man alltids dra alene også.. *tenke*

--

Redigert av spoff den 31/05/2003 00:53:27
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 31/05/2003 :  00:59:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Hvor lenge varer det forresten på Søndag? Prøver å planlegge en eventuell reiseplan Tror mamma er på hytta, og da kjører hun iallfall hjem via Vestfold. Men man burde jo klare å komme seg både til og fra uannsett da.

--
Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 31/05/2003 :  01:08:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
På søndag begynner vi klokka 15.00, og holder vel på et par timer eller mer.. Du burde ringe Anne (telefonnummeret hennes står i innlegget lenger oppe på siden) hvis du lurer på noe mer spesifikt, for det er hun som organiserer det hele..
Hadde vært hyggelig om du kom!

Ps. Når er solformørkelsen, var det kl. 04. et eller annet?? *har litt lyst til å se på*

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 31/05/2003 :  01:28:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jepp. Skal se solformørkelse med en dressurinteressert bl.a. Kan høre med henne også Tror jeg går for å prøve å komme søndag.. Tenke litt, og ringe Anne i morgen tenker jeg. Kan heller gå for full helg en gang når jeg har egen hest. Og komme av ren nysjerrighet nå

Ta en titt på denne siden for å finne ut når solformørkelsen er på ditt sted.

--
Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 31/05/2003 :  01:49:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis du evt. tar tog hit på søndag så kan vi hente deg på stasjonen.
Nemo problemo!

Takk for info vedr. solformørkelsen.. Men det blir nok litt i seineste laget, er så trøøtt, og det var jo ikke før nærmere kl. 05!! *gjesp*

Kommer sikkert til å angre på det seinere, men jeg tror nesten jeg må legge meg.. Kan hende babysen våkner i løpet av natta, og da skal jeg isåfall tusle ut en tur..

God natt!

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 31/05/2003 :  14:49:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Ser ut til at jeg må dra alene, men nå er jeg så gira på det at dette må jeg jo absolutt få til. Skal sjekke opp reisemuligheter å ringe Anne i kveld tenker jeg

Tok forøvrig noen bilder av solformørkelsen for de som ikke fikk sett.. Utrolig masse folk i Frognerparken, og det var litt gøy.

--
Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 31/05/2003 :  23:43:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lur beslutning

Jeg blir bare mer og mer fascinert! Hans omgang med hester er kort sagt bare utrolig! Allerede i dag (dag 3) lærte vi hestene travers fra bakken på en diagonal linje i skritt, og travers langs sporet i trav (lærte traversen i skritt langs sporet allerede første dag).
Ganske morsomt når det går så bra!

Gå til toppen av siden

Destrier

Norway

Skrevet - 01/06/2003 :  20:42:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDestrier  Svar med kopi av melding
Finnes ikke noen bedre i mine øyne. Man kan sikkert finne noen (få) som er like bra - men ikke bedre. Det er iallefall jeg overbevist om.

Et lite spørsmål til dere. Det var jo endel med på kursene i Sande og i Horten - men det er mulig for flere å være med. Det som er vanskelig, er å få ut informasjon. Hele tiden når jeg er rundt omkring, kommer det folk og spør om klassisk dressur, hvordan man finner informasjon om treninger etc. Hvilket er vanskelig nå, i og med at informasjonen går litt 'fra munn til munn'.

Hva med et nettsted? Tror du at DU ville gått og sjekket hva som foregår, dersom informasjonen lå tilgjengelig på en web-adresse som er lett å huske?

Eller er det greit som det er? Alle som var med i helgen er kjemepfornøyde og synes de har fått veldig mye utav det. Alle dem som har sett på sier at de skal komme igjen med hest neste gang. Dette er selvsagt nytt for mange, slik at man må nesten se det før man skjønner hva det går ut på.

Hva tror dere? Ville det vært fint med et eget nettsted?

Det gjelder altså klassisk dressur, også kalt akademisk ridning og barokk-ridning. Kjært barn har mange navn. Klassisk ridning er ikke 'i veien' for konkurranseridning, heller tvert om så fungerer de gamle klassiske prinsippene like bra i dag som for 400 år side.

Hilsen Destrier
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 01/06/2003 :  22:39:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Takk for en topp dag forøvrig.. Veldig morsomt at dagen ble en litt sånn hurtig impulsavgjørelse, og at ting endte opp så tilfeldig som det gjorde med at jeg fikk låne hest og greier. Det var jo bare helt topp må jeg si.. Dette var ordentlig gøy! Og anbefales for andre som eventuelt måtte lese dette. Noe jeg vil komme tilbake til å prøve igjen, med egen hest (men det har jeg jo ikke ennå).

Jeg tror kanskje i stor grad at folk ikke helt vet hva dette er. Jeg selv ble veldig nysjerrig på dette da jeg var på et show med Andalusierhester i Spania i høst (El Ranchito i Torremolinos, forøvrig er de engelskesidene til dette stedet litt tomme, så se på de spanske istedet selv om du ikke kan spansk). Da visste jeg ikke at dette kaltes "lang tøyledressur". Tror jeg før trodde at "lang tøyledressur" rett og slett var å ri dressur med lange tøyler. At flere sitter igjen med samme tanker som meg er nok ikke umulig. Barokkridning eller akademiskridekunst har jeg hatt litt mer riktig bilde av hva er tror jeg, selv om jeg helt sikkert ikke helt vet hva det dreier seg om heller (det har jeg faktisk fattet litt nysjerrighet rundt etter at det har vært stand med spennende video og bøker etc. på Oslo Horse show, men egentlig aldri brydd meg mer da jeg ikke kjenner noen som holder på med dette. Bare tenkt: "Ok, dette så tøft ut"). Men hadde det ikke vært for at jeg endte opp på dette Andalusiershowet av ren tilfeldighet så tror jeg neppe dette hadde vært en ting jeg hadde blitt veldig nysjerrig på. Det er trossalt ingen jeg kjenner som holder på med dette.. Og det er først etter å ha sett disse Andalusierne at jeg virkelig fattet interesse og nysjerrighet utover at "Ok, dette så jo kult ut".

Jeg er enig i at det hadde vært spennende med å utbre dette litt mer. Kanskje en nettside med bilder og informasjon kunne vært lurt (har jg sett litt på sidene til Destrier, men det er kanskje ikke enkelt nok å finne, og siden det er private sider så gir de kanskje ikke samme PR)? Kanskje også gått ut i Hestesport og/eller Ridehesten med en spennende artikkel? Kanskje litt PR her og på hest.no. Kanskje i forbindelse med landsering av websider slik at websidene blir mer kjente (burde kombinere evnt. artikkel i Hestesport/Ridehesten også med noe sånt). Eller hvis noen er veldig gode, kanskje kan ha et show på Oslo Horse show eller på Hest-messa som er annenhvert år på Hellerudsletta. Er Destrier så god? Eller burde man invitere en fra utlandet? Kanskje Piet Bakker selv? *hihi*

Man har jo mange muligheter med f.eks. lang tøyledressur. Kanskje mange flere enn det folk aner (kanskje legge litt PR i det)? Det må jo være genialt med tanke på håndtering av unghester, og kan vel fint utvides til en mer longeringsliknende greie med litt trening (sett Marit Delebekk tømmekjørelongere, og det tror jeg hun har lært av Paul Fielder, og det ser utrolig kult ut. Nå som ikke Paul Fielder underviser i longeringskurs lengre så kunne det kanskje vært interessant å hatt dette som et kurs som kunne få folk til å se hva man f.eks. videre kan bruke dette til). Å gi folk inntrykk av at "lang tøyledressur" fint kan kombineres med andre ridegrener er kanskje ikke folk klar over. Folk driver med sprang eller dressur, og det er liksom det. Dessuten forbinder kanskje mange dette med Lipizzanere, Knabstrupere, Andalusier og Lusitano hester. Og hvis man ikke har en slik rase, så kanskje de ikke "bryr seg"? Nå har jeg faktisk sett at raser som fjordinger har vært vist på bilder og video på Oslo Horse show på standen for akademisk ridekunst, men tror veldig mange tror det er "rasesport", og kanskje ikke passende for sin flotte sprang- eller dressurhest. Eller rett og slett for trekkhesten.. Blir litt feil å trekke folk ved å omdøpe kurset til "Longeringskurs", for det er jo ikke det heller. Men prøve å presentere det som en "almenn-kjekt-å-kunne-greie" faktisk for alle og en hver. Kanskje enklere sagt enn gjort.. Har igrunn ingen ide til hvordan man klarer det..

--
Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 02/06/2003 :  01:08:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Til Destrier:
Et slikt nettsted hadde vært kjempeflott, men hvordan gjennomføre det?

Til spoff:
Takk for i dag ja, det var hyggelig. Fint at du kunne komme!
Blir enda mer spennende neste gang når du kommer med egen hest

Piet Bakker er bare helt utrolig flink, og han har virkelig fått meg til å åpne øynene for noe som for meg er helt nytt. Ingen tvil om at jeg kommer til å praktisere mye lang tøyle-dressur i fremtiden!
Som Destrier sier så er dette noe for alle, og slett ikke i veien for konkurranseridning. Tvert imot!
Dressur-trening fra bakken gir også et mye bedre utgangspunkt for en unghest, og vil gi den et godt forsprang til den dagen den skal utøve de forskjellige øvelsene under rytter.

Jeg er iallfall utrolig glad for at jeg ble med på dette kurset med min unghest! Fra å 'ikke kunne noe', kan han nå (etter 4 dager med Piet) både gå i holdning med støtte på bittet og gå øvelser som travers i skritt og trav + mye mye mer!
Jeg er veldig fornøyd, og vil i fremtiden gjøre alt for å få med meg ethvert kurs med Piet Bakker!

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.