hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hack
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Sprang
 Hack
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 16/10/2005 :  22:59:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Siter å ser på OHS på tv her. Og her ser jeg Gerco Schröder starte en eller annen høy (150?) sprangklasse med hack.
Var det bare jeg som så feil, eller gjorde han faktisk det? Hvis han gjorde det, er det vanlig? Kan liksom ikke forestille meg at man har samme kontrollen med hack i såpass høye klasser, eller er det bare noe jeg tror?

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 17/10/2005 :  12:11:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
tror ikke du så feil... om du så feil må jeg og ha sett feil..
Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 17/10/2005 :  13:57:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Ja han red på hack.
Les innlegget om han på hest.no sin side. Der sier han noe om at det kun var denne klassen han red hesten på hack...

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 17/10/2005 :  16:44:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Han red hesten med hack ja, noe som er helt vanlig. Når man ser bedre etter så er det faktisk mange som starter hestene i GP og WC med hack.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 17/10/2005 :  18:00:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mange som gjør det.
Husker Morten Aasen brukte hack på Animo en kortere periode for flere år siden.

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 18/10/2005 :  12:37:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Jeg la også merke til en del ekvipasjer på OHS som brukte hack. Det så ikke ut som om disse hestene var mindre "styrbare" enn de andre, kanskje tvert imot? Rytterne tvinges kanskje til å gi klarere signaler om vendinger osv gjennom sete /sjenkler? Så dessuten svært mange ekvipasjer der det så ut som at hesten snudde på egenhånd og at rytteren bare "satt der". Utrolig fascinerede! Men det er jo toppidrett på høyeste nivå, så det er vel egentlig å forvente at det skal greie å ri hesten med hack på samme måte som med et hvilket som helst annet bitt. Ble forresten veldig fascinert over den ene danske ekvipasjen (kvinnelig, men ikke tina lund) som omtrent red hesten på lange tøyler over alle hindrene..
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 18/10/2005 :  13:03:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Det er endel kvinnelige ryttere som rir med lange tøyler. Mye fordi det ikke egner seg for små jenter på store hester å ha korte tøyler. De vil da bare miste grepet på tøylen hver gang hesten lander. Og derfor han mange små ryttere lært seg å ri på lange tøyler i stedet for å ta inn og slippe ut tøyle hele tiden..
Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 18/10/2005 :  13:40:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Lene23, det der stemmer så alt for godt. Litt OT, men jeg har -alltid- strevd med å få ridelærere og andre til å skjønne at jeg absolutt ikke liker å ri på den måten, og derfor heller vil ri en liten hest/stor ponni. Ikke er jeg så høy selv, heller :-s Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.