hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - høyre bakfot river!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Sprang
 høyre bakfot river!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

*prime*

» VIP

Norway

Skrevet - 13/10/2005 :  15:15:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*prime*  Svar med kopi av melding
Har en nydelig fullblods på for... Og han er kjempe flink og hoppe! Men han river med høyre bakfot når han blir sliten!

Er det noen som kan hjelpe meg??

X-er er ikke gode å ha!

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 13/10/2005 :  16:08:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis hesten er sliten, så sier det seg kanskje selv?
Hege Gå til toppen av siden

*prime*

» VIP

Norway

Skrevet - 13/10/2005 :  16:22:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*prime*  Svar med kopi av melding
ikke sa sliten da.. og han river ikke alltid.. men de er jo greit at han river... men hvorfor bare med den foten?
X-er er ikke gode å ha! Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 13/10/2005 :  16:28:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Kanskje hesten er sterkere i venstre side og dermed har en tendens til og rive med høyre bakfot?
Mitt råd er og avslutte treningsøkten før hesten blir trett, kjekkere for hesten også ;o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

*prime*

» VIP

Norway

Skrevet - 13/10/2005 :  16:56:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*prime*  Svar med kopi av melding
Okei... ja det var et fornuftig svar! Har ikke falt meg inn engang..TUSENTUSEN TAKK!! ...ehh men kan noen nå fortelle meg hvordan jeg får hesten like sterk på begge sier?? hihi

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 14/10/2005 :  11:59:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har egentlig aldri vært borti hesten som er like sterke på begge sider, og dette kan blant annet komme av at vi mennesker heller ikke er like sterke i begge sider (feks høyrehendt va venstrehendt). Men med bakkearbeid og riktig ridning, vil man i allefall kunne optimalisere det.

Men om dette spiller noen rolle for om hesten river eller ikke, er jeg ikke helt sikker på. Min forrige hest var ikke like sterk i begge sider, og jeg har ridd flere spranghester som har vært verre enn henne, men ingen av de har revet noe særlig, uansett høyde på hinderet!
At en hest river, kan komme av så mangt- som du selv sier at den er sliten, at rytter forstyrrer hesten på ulike måter, at hesten ikke har god nok teknikk eller at hinderet er for høyt.

Så hvor mye og hvor høyt blir denne hesten trent i sprang?

*prime*

» VIP

Norway

Skrevet - 14/10/2005 :  14:02:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*prime*  Svar med kopi av melding
Trener hesten en gang i uken i sprang... Trener mest på ca 60cm for at hesten skal bli trygg og at den skal få god teknikk.. Jeg har prøvd og hoppe meteren med han bare for og se, det gikk faktisk bedre en når vi hopper lavt!! Undelig...
X-er er ikke gode å ha!
Redigert av - *prime* den 14/10/2005 14:03:52 Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 14/10/2005 :  15:40:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen hester gidder rett og slett ikke å løfte beina ordentlig når hinderet er lavt. Men da får de heller bare rive, for når man trener på teknikk og for å bli trygg, er det bedre med små og enkle hinder:)

*prime*

» VIP

Norway

Skrevet - 14/10/2005 :  15:43:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*prime*  Svar med kopi av melding
er 60 for stort da??

Han syns ikke det er artig vist det blir lavere.. da blir han sur! HIHI

Linn_1902

» VIP

Skrevet - 17/10/2005 :  21:04:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis du har hoppa bare 60 ei stund, kanskje han begynner å synes det er litt lavt og kjedelig....? Hvor gammel er hesten hva har den blitt brukt til tidligere? Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.