hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Være med og se på hest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Dine erfaringer!
 Være med og se på hest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

TORHILD

» VIP

Skrevet - 15/10/2005 :  17:26:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fikk spørsmål av noen jeg kjenner om å være med ei de kjenner å se på hest. Prøvde først å vri meg klar, men svarte til slutt ok. Men ble mer og mer oppgitt. Hun som skulle kjøpe hest var ca 23 år, men hadde null peiling. Stilte ingen spørsmål, og ville ikke prøve hesten engang. Dermed ville de ha meg oppå. En sinnsykt feit fjording på 15 år som kunne niks og ingenting. Klatra nå oppå og så spurte jeg hvor jeg kunne prøve den. Du kan jo skritte bortover veien sa de? Jammen svarte jeg, jeg kan jo ikke si om en hest er slik eller slik av bare å skritte, har dere ikke en grusvei el.l? Nei, det hadde de ikke. Tilslutt sa de at jeg kunne ri inne på et jordet, men hesten giddet ikke rikke seg. Fikk beskjed om å bruke pisk og sporer, men da svarte jeg neitakk, jeg orker ikke prøve den mer engang, ser allerede nå at dette ikke er noe for henne... En 15 år gammel hoppe, med vridd bakfot (hun var bare slik sa det. Er det medfødt da at hun kan gi det videre til eventuelle avkom spurte jeg, men det visste de ikke. De hadde aldri brydd seg om å sjekke....) som ikke kunne noe, og henne skulle de ha 10000,- for... Men tror dere ikke at jenta vil ha den likevel? (eneste setningen hun sa!) Hun skulle bare skritte med den likevel.... Herregud!!! Skjønner ikke hvorfor de skulle ha meg med for da, når de ikke gidder høre på råd likevel.... Synspunkter?

Ullsokken

Norway

Skrevet - 15/10/2005 :  19:22:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Noen folk bør ikke ha noe med hester i gjøre.

Verken selger eller kjøper virker her som de "kan sakene sine".
Selger bør kjenne hesten sin, for ikke å snakke om at han burde ha tilrettelagt visningen slik at det var mulig å prøve hesten på bane, tur, hva som helst den potensielle kjøperen ville.
Igjen så ser man et tilfelle på overprising av hester; 10.000,- er da altfor mye for en 15 år gammel fjording som kan null og niks, og i tillegg er i dårlig form òg har ivertfall en skade/misdannelse (foten) som trekker den i verdi!
Jeg ville også tenkt litt gjennom hvor erfaren denne potensielle kjøperen er siden hun sier bare skal skritte med hesten..
Kjøper burde spurt de spørsmålene som falt henne inn, evt gjort litt "hjemmearbeid", hun burde prøvd hesten selv siden det er hun som ska ha hovedansvaret og ikke du, så kunne heller du, som er en mer erfaren rytter, prøvd den etterpå og sagt din mening?

Hun burde også ha hørt på deg, siden hun faktisk ba deg være med. Syns faktisk det er ganske frekt å overse dine synspunkt ang hesten når det var hun som dro deg med, nettopp for at hun ikke skulle kjøpe "katta i sekken"!

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 15/10/2005 :  19:25:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Latterlig... Rett og slett!
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 18/10/2005 :  11:32:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Og nå var hesten kjøpt og betalt. Spurte om hun ikke kunne gå og se på noen andre også, men det ville hun ikke.... Galskap! Ikke har hun peiling, og ikke har hun noe form for utstyr til den. Ikke engang striglekoster....
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 18/10/2005 :  14:27:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Hvor idiotisk.. Hva var vitsen med at du skulle være med vis hun ikke vil høre på deg??
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 18/10/2005 :  15:12:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Dette høres totalt uansvarlig ut spør du meg..Det var sikkert umulig der og da, men noen bør prate med denne jenta om hva hun faktisk begir seg innpå..
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

*Showjumping*

Skrevet - 19/10/2005 :  17:22:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Var i samme situasjon selv, ei jente jeg stod på stall med før ville ha meg med for å se på hennes første hest. Hu hadde aldri hatt hest før og sitti å ridd daffe hester på tur hele hennes "rytter karriere".
Vi reiste i mange timer og kom fram til en hest som var alt for liten for henne, jeg sa det til hun med en gang, men hun ville da at jeg skulle prøve den. Hun hadde vært der å prøvd den en gang før, og var fornøyd med å ri den en gang!
Joda ponnien var fin den, men ikke en ponni som henne ville taklet.
Derfor sa jeg at jeg ville se henne på den, og det gikk jo ikke bra i det hele tatt. Hun begynte å piske den når den trava uten at hun ba om det, så jeg tok fra hun pisken, og da nekta hun å ri mer. (men fortsatte jo)
Hun fikk den over et lite hinder et par ganger, men måtte sparke og sparke for å få den igang og røska som bare det for å stoppe den.
Dette var en ung ponni som fort kunne bli ødelagt et par ganger til med sånn rytter, men tror dere ikke hun kjøpte den lell!
Jeg fortalte hun at hun burde ha en eldre og mer rolig hest, som hun kunne lære seg å ri ordentlig på som hun kunne ha noen år, for så evn. senere kjøpe en litt yngre som hun kunne prøve å "dressere". Neida..

Gruer meg til å se det paret igjen.. Stakkars ponni.. Alle på stallene i området bare rister på hodet av de to..
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 19/10/2005 :  18:04:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Var i samme situasjon selv, ei jente jeg stod på stall med før ville ha meg med for å se på hennes første hest. Hu hadde aldri hatt hest før og sitti å ridd daffe hester på tur hele hennes "rytter karriere".
Vi reiste i mange timer og kom fram til en hest som var alt for liten for henne, jeg sa det til hun med en gang, men hun ville da at jeg skulle prøve den. Hun hadde vært der å prøvd den en gang før, og var fornøyd med å ri den en gang!
Joda ponnien var fin den, men ikke en ponni som henne ville taklet.
Derfor sa jeg at jeg ville se henne på den, og det gikk jo ikke bra i det hele tatt. Hun begynte å piske den når den trava uten at hun ba om det, så jeg tok fra hun pisken, og da nekta hun å ri mer. (men fortsatte jo)
Hun fikk den over et lite hinder et par ganger, men måtte sparke og sparke for å få den igang og røska som bare det for å stoppe den.
Dette var en ung ponni som fort kunne bli ødelagt et par ganger til med sånn rytter, men tror dere ikke hun kjøpte den lell!
Jeg fortalte hun at hun burde ha en eldre og mer rolig hest, som hun kunne lære seg å ri ordentlig på som hun kunne ha noen år, for så evn. senere kjøpe en litt yngre som hun kunne prøve å "dressere". Neida..

Gruer meg til å se det paret igjen.. Stakkars ponni.. Alle på stallene i området bare rister på hodet av de to..

Opprinnelig postet av *Showjumping*

Uansvarlige selgere!
I sånne tilfeller er det helt klart at selgerene bare tenker på pengene, ikke på hesten!
Gå til toppen av siden

*Showjumping*

Skrevet - 19/10/2005 :  18:29:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt klart!
Jeg prioriterer rytteren og hvordan hest og rytter fungerer sammen foran ALT!
Men dette var jo tross folk som lever av å selge hest, så det er jo "klart" de bare tenker på pengene..
Gå til toppen av siden

Oxhovd Victoria=o)

» VIP

Norway

Skrevet - 24/10/2005 :  21:23:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOxhovd Victoria=o)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOxhovd Victoria=o)  Svar med kopi av melding
Off, heilt utruleg at det går and!

Alle gongane me har kjøpt hest har me sagt klart ifrå om at hesten skulle prøvast, men det var også noko dei forlangte. Me har handla hest med voksne, serriøse folk som er instruktørar og kan det dei helde på med.

Då eg skulle kjøpe hest, gav eg nesten opp for der var ikkje hestar som var "min smak". Plutselig dukka der opp ei annonse med eit kjennt navn (kona til skoaren, ho er lærar og oppdrettar). Dagen etter for me så eg fekk sjå hesten, og prøve henne. Det blei berre ein liten bit på ein ekkel vei, ned og opp ein bakke. Eg fekk trave litt på flata, men det var ikkje mykje. Ho sa at "neste helg" (blei ein torsdag i og med at me hadde fri alle sammen den dagen, merkelig sammentreff..:P). Då fekk eg prøve den på ei skikkelig bane, medan ho instruerte oss. Ho sette også opp små hinder så eg skulle få prøve litt ut det. Ho sa at den personen som skulle kjøpe hesten, skulle ho instruere for å sjå korleis den personen reid hesten, og ikkje minst at dei passa ilag.
Sida ho kjende meg og far min (+søstra mi), og såg at me passa ilag, fekk eg lov å kjøpe henne. Ho har skrytt veldig av at eg passar så godt ilag med ho, og får ho bra til. For Victoria var ødelagd av ei som ikkje hadde peiling, så denne dama tok over å trente henne opp at ( for victoria blei farlig til slutt).

Det burde vere påbudt at folk som skal kjøpe hesten skal prøve den, og at der skal vere skikkelige folk som kan det å ride for å sjå kor det går føre seg.!!

Ann Lajla

www.annlajlabrungot.piczo.com :)

Gå til toppen av siden

MonCherie

Skrevet - 05/02/2006 :  17:51:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Fikk spørsmål av noen jeg kjenner om å være med ei de kjenner å se på hest. Prøvde først å vri meg klar, men svarte til slutt ok. Men ble mer og mer oppgitt. Hun som skulle kjøpe hest var ca 23 år, men hadde null peiling. Stilte ingen spørsmål, og ville ikke prøve hesten engang. Dermed ville de ha meg oppå. En sinnsykt feit fjording på 15 år som kunne niks og ingenting. Klatra nå oppå og så spurte jeg hvor jeg kunne prøve den. Du kan jo skritte bortover veien sa de? Jammen svarte jeg, jeg kan jo ikke si om en hest er slik eller slik av bare å skritte, har dere ikke en grusvei el.l? Nei, det hadde de ikke. Tilslutt sa de at jeg kunne ri inne på et jordet, men hesten giddet ikke rikke seg. Fikk beskjed om å bruke pisk og sporer, men da svarte jeg neitakk, jeg orker ikke prøve den mer engang, ser allerede nå at dette ikke er noe for henne... En 15 år gammel hoppe, med vridd bakfot (hun var bare slik sa det. Er det medfødt da at hun kan gi det videre til eventuelle avkom spurte jeg, men det visste de ikke. De hadde aldri brydd seg om å sjekke....) som ikke kunne noe, og henne skulle de ha 10000,- for... Men tror dere ikke at jenta vil ha den likevel? (eneste setningen hun sa!) Hun skulle bare skritte med den likevel.... Herregud!!! Skjønner ikke hvorfor de skulle ha meg med for da, når de ikke gidder høre på råd likevel.... Synspunkter?

Opprinnelig postet av TORHILD

...eh

Utrolig uansvarlig.. Når jeg prøver hest, har jeg først med en foresatt, og hvis den virker interessant, tar jeg med trener/ridelærer, og prøver minst 2-3 ganger..
Hva skal forresten hun med en hest hun bare skal skritte med? Kan jo likegodt melde seg på rideskole.. det er mye billigere også.

- Kathrine & ECL-Ranissimo<3 Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  01:46:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Den som selger hesten har også et visst ansvar å se til at hesten kommer til noen som faktisk klarer å ta vare på den, og gi den alt den trenger!

Greit at de trenger pengene, men hvis de ikke greier å sette hestens behov før pengene, synes jeg de skal finne seg en annen "jobb"!

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  15:03:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Haha, hun er dummere enn meg! *tragisk*
Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 25/02/2006 :  21:46:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Så mye rart man hörer om..
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Tonje-og-Czardasz

» VIP

Skrevet - 13/04/2006 :  13:25:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Off.. Tragisk... Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  16:25:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
er det mulig, ligner litt på en situasjon jeg har vært oppi selv, men skal ikke si noe om det for det hender hu er innpå her og kikker.

men at folk kan DRITE så mye i hvor hesten deres havner er over min fatteevne!
hadde noen kommet og ridd min hest på den måten der hadde jeg rett og slett bedt henne gå av hesten!

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.94 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.