hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hoste, hva kan det bety?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 hoste, hva kan det bety?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

ann-elen

» VIP

Skrevet - 14/10/2005 :  21:36:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
i dag begynte hesten min å hoste. noe han ikke bruker å gjorde til vanlig. han hadde ikke feber, så jeg ble enig me treneren min om å prøve å ri han å se om han hostet å ta treningen ettersom han var. han var helt normalt, og hostet ikke en eneste gang. men når vi kom inn i stallen etter at vi hadde ridd begynte han å hoste etter ca 15 min. han var ikke slappe eller noe sånt, han var helt normal. noe som har peiling på hav det kan være? å koffor han hostet? har tenkt på om han kanskje har begynt å blitt forskjølet, men han har ikke snørret noe.

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 14/10/2005 :  21:40:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kan ikke være at han reagerer på noe støv som er i lufta da? Har opplevd noen ganger at hestene på stallen har hosta litt når vi legger inn mye ny flis i boksene deres. Gå til toppen av siden

ann-elen

» VIP

Skrevet - 14/10/2005 :  22:00:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
neei, i tror ikke det. for i la ikke på nokka flis den dagen. å han bruke ikke å hoste når i legg på flis t vanli. å d vakke foringstid hel, så d kunne ikke vært støv i høyet. i tenkte også at det kunne være støv, men han hosta sikkert 5-7 ganga=( Gå til toppen av siden

Freaky Lady
» VIP

Skrevet - 15/10/2005 :  00:22:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du burde muligens vasket boksen han el stallen. Ta vekk spindelvev etc. Muligens det er sopp el lignende på taket. Har hørt lignede, da hestene som hostet fluttet stall ble hosten vekk. Du kan også få sån urter/tabletter el noe sånt mot hosten, virker ganske bra Gå til toppen av siden

Freaky Lady
» VIP

Skrevet - 15/10/2005 :  00:25:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjente til også en annen hest som hostet tiligere, hadde luftveisproblemer å fikk i seg alt mulig.. Se om du kan få veterinæren din til å ta en titt til el gjerne butt, veldig greit å få vite hva som er gale fortere en seinere, da det kan bli fort alvorligt... Gå til toppen av siden

ann-elen

» VIP

Skrevet - 15/10/2005 :  10:53:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
han hadde luftveisinnfeksjon/ forkjølelse i vår, å da hovnet lymfekjertlene opp. men de er helt normale nå. han hadde også høy feber, men den er normal. skal få fjernet litt støv rundt om kring i stallen i dag. Gå til toppen av siden

DeeDee

» VIP

Skrevet - 15/10/2005 :  13:44:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hester kan også begynne å hoste pga parasitter(lungeorm.)
Det er ikke så vanlig,men det er noe du bør få undersøkt for å utelukke det.Lungeorm kan gjøre veldig store skader,i værste tilfeller kan lungene og andre organer bli ødelagt kronisk.
Gå til toppen av siden

ann-elen

» VIP

Skrevet - 15/10/2005 :  23:48:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
dyrlegen va innom en tur å såg på han i dag, han fant ingenting så han sa at det va sikkert pga litt støv Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 16/10/2005 :  09:18:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ponnien min reagerer også på støv, det jeg pleier og gjøre for og hjelpe ham er og gjøre rent i stallen om fra morgenen av, når jeg slipper hestene ut. Og så vanner jeg alt høyet han får slik at alle sporene i høyet ikke kan irritere lufteveiene hans. ( I tillegg gir jeg ham spesielt fòr for og hjelpe immunsystemet og bronkiene hans ).

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

ann-elen

» VIP

Skrevet - 16/10/2005 :  11:02:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
takk, det kan i begynne me. hørt at hvitløk hjelper immunforsvaret. er det noen som har prøvd det? å virker det? Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 16/10/2005 :  22:02:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Det hjelper iallefall mot fluer.
Det er vanskelig å si om det funker eller ikke, for man vet jo ikke om hesten ville blitt syk hvis man ikke hadde brukt det. Men jeg har hørt det fra flere hestemennesker med lang erfaring at hvitløk skal være bra. Dessuten liker dyret mitt det, så jeg gir nå en teskje til hvert måltid. Det skader jo ikke så.
Gå til toppen av siden

LilleMint

» VIP

Norway

Skrevet - 23/10/2005 :  16:10:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
pleier å "vanne" litt i boksen etter jeg har fyllt nytt flis=) men det kan være støv i lutfta..
- Jasmine og Ponniene - Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 23/10/2005 :  16:55:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Er det stor forskjeld på inne og utetemperaturen? Har det vært noen form for væromslag? Gå til toppen av siden

ann-elen

» VIP

Skrevet - 23/10/2005 :  20:17:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
det e veldi stor forskjell på inne å ute temperatur, d va derfor han fikk luftveisinfluensa i vår. men han stoppa å hoste etter ca 2 daga no, så d kan godt hende at d va litt støv. no har han begynte å snørra litt, håper det ikke er noe alvorli
Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 24/10/2005 :  23:09:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Tipper det er pga. den brå forandringen i temperaturen mellom inne og ute. Lett å bli litt forkjøla da. Du kan prøve med Hilton Herbs Hackaway eller Freeway (bra for luftveiene) samt litt hvitløk for imunforsvaret. Gå til toppen av siden

lykkeluna

Norway

Skrevet - 11/11/2005 :  22:38:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
vet om en hest som hostet å harket vist ho drakk kaldt vann,
hanne Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.