hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Jeg har begynnt å miste så mye hår,hvorfor?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Jeg har begynnt å miste så mye hår,hvorfor?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 14/10/2005 :  22:00:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
jeg har aldri vært gravid, så jeg vet ikke noe om disse hormonforandringene...

men en annen ting å tenke på... hvilken shampoo bruker du...?

jeg hadde MYE håravfall en periode, frisøren min spurte meg dette spørsmålet, og jeg svarte at jeg brukte herbal essences (skrives det slik?) og hadde brukt det i en lengre periode... hun svarte at jeg umiddelbart burde styre unna dette merket pga at det tettet porer eller noe slikt i hodebunnen (tror det var det) som igjen førte til mye håravfall... jeg begynte med ny shampoo og balsam, og merket stor forskjell... så jeg har sluttet å bruke dette merket... vil jo ikke ha blankpolert topplokk heller...;)

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 14/10/2005 :  22:02:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
jeg mistet også mindre hår når jeg skiftet shampo! gikk fra well til l'oreal.. mye bedre virket det som..
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 14/10/2005 :  22:25:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Denne essenses(riktig skrevet?) sjampoen mister du MYE hår av !

Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 14/10/2005 :  22:32:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt vanlig å mister hår etter fødsel

Helsenett.no:

Mange kvinner har et forbigående stort hårtap i en til seks måneder etter en fødsel.
Gå til toppen av siden

remina

Skrevet - 14/10/2005 :  23:12:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg å.. hater sprøyter.
får se om det blir bedre før jeg går til lege.
er det farlig å ta jern tabletter hvis man egentlig ikke må da??
ja er vel det,dumt spørsmål kanskje..??..
Gå til toppen av siden

Selameyjan

Skrevet - 14/10/2005 :  23:34:08  Vis profil  Svar med kopi av melding

Hvis det at du mister håret er det eneste problemet kan det jo kanskje skyldes shampo e.l.
Jeg var kanskje litt kjapp, men jernmangel er MEGET VANLIG i forbindelse med graviditet og amming. Jeg har mistet hår både i forbindelse med graviditet og amming. Jernsprøyer = problem borte.

Men hvis du har jernmangel vil du nok i tillegg til å miste hår ha hodepine, være svimmel, trøtt, etc. i tillegg.
Det er ikke vanlig å være trøtt selv om man ammer, så hvis du har noen andre plager i tillegg ville jeg gått til legen og fått jernsprøyter; det gjør ikke det minste vondt.
Mulig at jerntabletter fungerer for noen, teoretisk varierer dette fra person til person, men jeg har aldri hørt om noen det har funket for før. Uansett vil det ta veldig lang tid før de har noen effekt.

Det er faktisk veldig lurt å gå til en lege og sjekke det; det kan jo hende du mangler b-vitamin eller noe annet som det går an å sjekke også. Det er veldig vanlig å mangle slikt etter graviditet. Da er det like greit å finne ut av det, og få gjort noe med det.
(Og husk at for å finne ut om man har jernmangel måler man ferritin-nivå. Det tar 4 timer ca. å få resultatet. Noen leger måler noe annet i forbindelse med jern, hvor man kan få resultatet med en gang, men den prøven vil ikke vise om du har jernmangel før du er redusert til zombie-nivå)

Men hvis du bare mister hår kan du jo prøve å spørre en frisør først, kanskje det er noe de kan fikse.

Lykke til, uansett

www.selkie.no Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 14/10/2005 :  23:51:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg var hos legen og tok blodprøver.
Tok en uke før jeg fikk svar.

Resultatet var at jeg måtte ta jerntabletter i 3 mnd + b vitaminer.
I tillegg tar jeg hår-pantoten.
Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 14/10/2005 :  23:54:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Legen sa det var vanlig å miste hår etter graviditet. Hormonforandringer. I tillegg tar barnet mye næring. Den tar det den skal. Så du får fylle opp med tilskudd til deg selv Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.