hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Markkur?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Markkur?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Beauty
» VIP

Malaysia

Skrevet - 29/05/2003 :  09:02:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeauty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeauty  Svar med kopi av melding
Naa er det paa tide med markkur! Men da lurte jeg paa dette: Skal hesten hvile litt etter/foor den faar kuren? I saafall hvor lenge?

Husker ikke helt jeg... er mulig jeg blander opp litt med vaksiner og saann...

*NiNa*
» VIP

Norway

Skrevet - 29/05/2003 :  19:03:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*NiNa*  Svar med kopi av melding
Vet ikke om jeg blander jeg også, men jeg tror vi gir vaksine og markkur omtrent samtidig og da står hestene i 1-2 dager hvis jeg husker riktig..., men som sagt er jeg en smule glemsk på dette området ettersom det er hun som eier stallen som fikser med alle vanksiner og ormekurer!

Husk å besøke min VIP

Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 30/05/2003 :  00:49:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Har aldri praktisert hvile i forbindelse med markkur. Gir som regel markkur en liten stund før kveldsmaten. Er en fordel om hesten ikke har kjeften full av mat når man gir den, og en liten stund etterpå.

Gå til toppen av siden

*NiNa*
» VIP

Norway

Skrevet - 30/05/2003 :  15:52:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*NiNa*  Svar med kopi av melding
Jeg gir hesten min markkur ved å lure sprøyta inn i sida på kjeften og deretter, mens jeg sprøyter det inn, putter jeg er brødskalk i munnen hans slik at han ikke får spytta det ut... Er hesten veldig vanskelig gjør jeg det samme, bare at jeg holder hodet til hesten opp mens jeg venter til den svelger.

Husk å besøke min VIP

Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 30/05/2003 :  21:19:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten bør ta det rolig et par dager etter vaksinering (ikke bli svett), men etter markkur er det ingen slik hvileperiode så vidt jeg veit.

Vedrørende hvilken teknikk som brukes for å få i hesten markkuren, så har jeg vært så heldig å slippe å bruke noen avansert psykologi, da jeg alltid har hatt hester som liker -elsker- markkur!

frik, (prøv gjerne min anatomi- og sykdomsquiz)
Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 30/05/2003 :  21:20:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten bør ta det rolig et par dager etter vaksinering (ikke bli svett), men etter markkur er det ingen slik hvileperiode så vidt jeg veit.

Vedrørende hvilken teknikk som brukes for å få i hesten markkuren, så har jeg vært så heldig å slippe å bruke noen avansert psykologi, da jeg alltid har hatt hester som liker -elsker- markkur!

frik, (prøv gjerne min anatomi- og sykdomsquiz)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.