hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - stressa alene på tur
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 stressa alene på tur
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

lykkeluna

Norway

Skrevet - 12/10/2005 :  12:11:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei! lure på om noen kan hjelpe meg. når jeg skal ri fjordingen min på tur må eg ha med meg en hest til som kompis,, rir jeg aleina stresser ho,skvetter å kan plutselig nekte å gå den veien jeg vil at ho skal gå.heilt forferdelig å ri på tur med aleina. hva skal eg gjøre for å venne ho til "alene på tur"? har jobba endel bakkearbeid å sånt,for å skape tilitt...ser ikke ut til at d hjelper!
kan noen hjelpe meg?

hanne

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 12/10/2005 :  15:48:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Jeg har/hadde omtrent det samme problemet med min hest. Kjempegrei å ri på banen, leie på tur, ri på tur sammen med andre hester, men alene? Skvette, bukke, steile og løpe hjem igjen.

Tillitstrening som horsemanship og annet bakkearbeid har i hvertfall hjulpet meg bra, i tillegg til å ta ting gradvis.
Tenk på hvordan du selv rir på tur. Er du rolig og avslappet, men samtidig bestemt, slik at hesten din ser på deg som en leder "Ok, her er det trygt å være"? Hvordan er hun når du leier på tur? Rir på bane? Respekterer hun ditt personlige rom, dvs. at hun ikke dulter borti deg, klør seg på deg o.l.? Er hun dominant i oppførselen?
Gå til toppen av siden

zenta
» VIP

Skrevet - 13/10/2005 :  14:46:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Inne på mappen "Naturale Horsemanship" er det en mappe som heter "7 games" der er det masse nyttig som kanskje kan hjelpe deg
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 13/10/2005 :  19:12:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
"7 games" er også beskrevet på www.parelli.com =) Gå til toppen av siden

Cinderella=)

» VIP

Skrevet - 14/10/2005 :  00:09:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har det samme problemet med hesten min. Men jeg gir bare ikke opp!! du må være bestemt!! eller så funker det ikke! samme om hesten min steiller, hopper til siden, bukker, stikker. osv så gir jeg meg ikke! om hesten stikker, så rir jeg bare tilbake og starter der jeg var. om der er noe skummelt så snakker jeg bare rolig til hesten mens vi rir rolig forbi! dette funker. men jeg rir korte turer enda. øker litt etterhvert med hvor lange de er. etter hvert om det går bra så traver vi litt også. men jeg avslutter somregel etter hesten har vert flink! det funker med meg i vært fall. ridde på tur i går, og det gikk supert!!! i skritt og trav, men avsluttet etter en halvtime da. Men denne treningen har tatt flere uker. du kan begynne med å skritte ned eller varme opp med å gå en tur. jeg annbefaler deg å skritte ned på tur, for da har hesten allerede jobbet fra før:)

Håper dette funker for deg også!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.