hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Mus i stallen
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Mus i stallen
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 05/11/2005 :  00:18:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Me too
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 05/11/2005 :  01:06:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eg å!

Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 05/11/2005 :  15:57:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Jeg også....
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 17/11/2005 :  11:39:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Hum, jaja. Har bygget helt ny stall i år, så håper den holder seg musefri ihvertfall denne vinteren! Har ikke sett noe til de små jævlene enda, så tror nok de holder seg unna.. Men til neste år er nok sjansen så mye større. Mus og rotter er ekle skapninger. Syns det er helt greit å fange dem mi musefeller, eller legge ut rottegift. Men ville aldri livet ha gått på ei mus/rotte med fysisk makt for å prøve å drepe den, men det har aksnkje litt med min angst for mus å gjøre også;) Kommer aldri til å se på mus og rotter som kjæledyr. Hadde en hamster en gang, men det var bare fordi jeg fikk den i bursdagsgave, ville egentlig ikke ha den, men kunne jo ikke gjøre så mye med den heller, siden den var en gave=P Syns forøvrig ikke no særlig om å gi bort dyr i gave før man har hørt med vedkommende om det er greit...
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 17/11/2005 :  14:41:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff, nå her musene kommet i stallen igjen. De sitter som vanlig oppå salen ..

Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 17/11/2005 :  16:39:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Hvis du kjøper ett helt glatt trekk og legger over salen din, så klarer de kanskje ikke å komme seg oppå den? Skjønner godt at det er irriterende!
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 17/11/2005 :  16:46:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det henger Et fleece trekk og ei lita rye oppå. men de kommer seg under alikevell

Redigert av - Bustetrollet den 17/11/2005 17:42:12 Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 17/11/2005 :  17:18:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding

MAsse mus i stallen, og det er SÅ irriterende. de spiser opp pledd og dekkener. skjønner godt at kristine gjør det hun kan for og bli kvitt dem. syns det blir for dumt å kalle dette dyremishandling, som andre i debatten har gjort.

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 17/11/2005 :  17:44:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja! Om jeg ser ei mus, så gjør jeg hva som helst for å ta knerten av den!

Gå til toppen av siden

Ellbell

Norway

Skrevet - 19/11/2005 :  14:39:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEllbell  Svar med kopi av melding
Massemordmetoden.

Fyll en bøtte med vann og strø havre oppi. Sett deretter bøtta slik at musene kommer oppi men ikke ut. Tar hvertfall fem av gangen.

Ja, det er bestialsk og grumsomt og fælt på alle måter, men musepest er verre!

I stallen vår har vi tatt 100mus siden august. Begynner å minke nå.

Ellbell&þyrladyret

Gi meg en vrengt polvott - any day! Gå til toppen av siden

*Jane*

Norway

Skrevet - 19/11/2005 :  15:48:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har faktisk aldri sett en mus i stallen jeg rir. Vi har nok noen veldig flink stallkatter =) En annen har faktisk sett en rotte da. Det er nok noen av de i møkkakjelleren... Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 19/11/2005 :  15:49:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
wow .. Det skal jeg gjøre idag ! Jeg finner vell noe havre frø.. UUh .. dette var smart!

Gå til toppen av siden

Gomp1

» VIP

Skrevet - 20/11/2005 :  10:51:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Stallen jg var i for 3år siden hadde 2-3 rotter krypende rundt i stallen hele tiden, og de var ikke små heller! Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 25/11/2005 :  14:38:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
Jeg har veldig lite til overs for mus og rotter... de må gjerne pines i hjel for min del etter all skaden de påfører mine ting... i stallen spiser de opp vegger og lager seg ganger.. de har tatt kverken på flere kaniner med div dritt de drar med seg... kattene våre får mark av de små jævlene og jeg grøsser ved tanken hver gang en mus springer forbi i veggen over senga mi... når vi pusset opp badet og rev det gamle taket dusjet jeg i muse møkk.... fy så ekkelt... de gnager på allting og lager bol..... gift, feller, hammer... hva som helst... bli kvitt dem... jeg anbefaler en vass felle... en bøtte med vann og noe som lokker dem ut så de detter nedi... mus kan holde seg i skogen der de hører hjemme...

folk kan mene hva de vil... vil ikke akkurat DU kverke mus så lar du vær!!!! vil du så bare gjør det....

mvh Mia..... Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 25/11/2005 :  15:03:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
He,he,he...her er en liten "dags-rapport"
fra min dag i dag...

Som noen vet så er jeg da dagmamma til fire barn i alderen 15 mnd til 3 år... Og i dag er jeg redd jeg har påført dem "evig skade"...
Jeg stod på kjøkkenet og holdt på å kle på kjeledresser og støvler så de kunne få ta seg en tur ut og leke...
Så hører jeg masse bråk fra søppelspannet under vasken. Hadde nettopp kastet en tom chipspose som jeg hadde krøllet sammen,og regnet med det var den som "krøllet seg opp igjen",og gikk bort for å ta den ut,og heller brette den. Tar neven ned i det omtrendt tomme spannet...og der kommer jeg ani noe mykt..og varmt...
Og før jeg får sukk for meg klatrer den lille musa som var fanget i søppelspannet opp langs armen min i en veldig fart,opp til skulderen,rundt nakken og hoppet bort til vasken,derfra langs benken og ned,og inn under vasken...og vekke var den...sammen med resten av min fornuft og tankegang...

"Oh,my Gooood!!!! Iiik...!!!"
Hoppe rundt og lage krigsdans,grimaser og generellt være vettskremt...
Helt til jeg oppdager åtte store øyne som stirrer forskrekket og heller skeptisk på meg...
Så var det til å forklare disse søte,fire små at "neeeida,musen er ikke farlig den!? Det bare kilte sånn når den løp opp langs nakken til Lene...så derfor lo jeg og danset sånn...."

Så nå er de ute i hagen,og leker "mus og Lene"-leken...og hopper,spretter og hyler høyt i kor...
Og ser heldigvis ut til å ha tatt det med stor ro...

Takker for meg. Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.