hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Homeopat-midler?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Homeopat-midler?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

TORHILD

» VIP

Skrevet - 05/10/2005 :  12:43:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen som bruker/har brukt homeopat-medisiner til hesten sin? Og hva var årsaken?

Bustetrollet

Skrevet - 05/10/2005 :  13:18:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker det ikke på hesten, men på meg selv :) Det er såå utrolig bra ! Funker noe så innmari..
Før så plagdes jeg med mage vondt og dorenning.. Og nå er det helt over ! Disse sukkerkulene er fantastiske..

Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 05/10/2005 :  14:32:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Yepp, jeg har brukt Traumeel mot trå-sår i kronranden. Det fungerte sinnsykt bra. Problemet var at hesten ble tråkket på av en anne hest, og gikk med dette såret i tre dager før jeg kom i stallen og fant ut av det (hestepasseren min hadde hatt hesten og hun mente at det var fint - heh... lang historie, det skjer ikke igjen for å si det slik). Såret burdet trolig vært sydd. Jeg vasket det åpent og behandlet med fucidin, men det grodde langsomt og jeg var redd for at hesten skulle få varige skader på hoven. Vasket det "åpent" hver dag slik at dte skulle gro innenifra, men det tok tid og det væsket. Så fikk jeg tips om Traumeel fra den ene av de to "Hundehomeopatene". Gav tre piller morgen og kveld, og såret grodde i rekordfart. Ny hov har nå vokst ned og det eneste synlige arret er en mørk strek ned langs hoven, ingen sprekker eller groper ingen ting.

Jeg har gitt kaninen min Symphytum (valurt) for å få et stygt brudd i foten til å gro fortere. Det fungerte så bra at veterinæren ville vite hva jeg hadde gitt ham da vi kom på kontroll. Det skulle, i dette tilfellet, ikke være mulig at bruddet skulle gro så hurtig og med så bra beinsubstans

Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

Supermaja

» VIP

Skrevet - 06/10/2005 :  10:48:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har brukt en type på den ene hesten jeg hadde før til å roe henne ned. Hun slet mye med nerver før i og etter løp. Om det funket eller ikke veit jeg ikke. Men jeg har troa..
Ei på stallen bruker no homeopatpiller til hesten sin for å styrke høvene. Har troa på at det meste heles bedre innvendig ut enn utvendig inn.

Prøvde noen urter på hoppa mi for å gjøre henne mer lettvin til å bli drektig, men hun tok seg ikke.......

>Tror homeopatmidler er mer skånsomt og naturlig enn medisiner. Så jeg prøver alltid det før jeg går hardere til verk...
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.85 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.