hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvordan får dere tid?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hvordan får dere tid?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 04/10/2005 :  14:36:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Etter flere års pause fra hester, gikk jeg i fjor hestelinje på fhs, og har ikke særlig lyst på en ny pause nå igjen...savner å dra i stallen, savner å ri, savner å gjøre stallarbeidet; savner rett og slett nærværet med hester.

Men nå ser det likevel ut at det blir en ny pause...skjønner rett og slett ikke hvordan jeg skal få tid til det, uten å slite meg fullstendig ut. Jeg trodde liksom at det skulle gå greit dette året, i og med at jeg bare går på skole to dager (ettermidag/kveld) i uka. Men for å ha råd til å drive med hest (halvfôr og betaling er så og si eneste mulighet), må jeg ha jobb (og det har jeg), men skolen krever en del hjemmearbeid, og skal jeg jobbe og drive med hest har jeg knapt tid til skolearbeid. Og jeg har iallefall ikke tid til å ha venner...Jeg blir så frustrert...

Hvordan får dere tid? Er det bare mine prioriteringer som er helt feil? Er det virkelig nødvendig å gi avkall på alt som finnes av sosialt liv utenom stallen? Jeg syns nesten jeg ser ønsket om en gang å eie min egen hest fly avgårde ut vinduet...

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 04/10/2005 :  15:20:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har akkurat samme problemet selv, og det er vel til mange snakk om prioriteringer.. Jeg valgte å prioritere skolen nå, så får jeg se om det blir hestekjøp igjen når jeg er ferdig utdannet. Har kjempe lyst på ny hest etter at jeg er ferdig, men det spørs om hvordan jobb fra 8-16, mann, hus og etterhvert unger går sammen med hest opp til 7 dager i uken.. Jeg blir nok avhengig av forrytter, og en stall hvor ut/innslipp og eventuelt møkking kan gjøres av de på stallen!
Hege Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 04/10/2005 :  21:50:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jeg har hatt hesten min gjennom hele studietiden (gått siv.ing studiet), selvsagt har det vært travelt til tider (ihvertfall når man benytter seg av skippertaksmetoden før eksamen), men det har stort sett gått veldig bra, har også alltid passet på å få tid til andre interesser, og venner. Jeg har hatt hesten 4 dager i uka (men i perioder også 7 dager i uka, men da har kjæresten klagd fælt). Jeg har hatt hest siden jeg var 10 år, og fikk beskjed om at hesten skulle ikke gå ut over skolen, så jeg lærte vel tidlig å prioritere tiden riktig:)
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 05/10/2005 :  00:48:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke begynnt å studere enda, litt fordi jeg vil bruke mest tid på hestene mine(jaja, kanskje ikke det lureste sånn sett..). Men må finne utav ting, så jeg skal ikke studere før neste år. Så nå jobber jeg ca. hver dag, skal snart få opp den ene hesten min, så da blir det nok ikke tid til særlig annet enn hest og jobb pr dag. Må nok gi avkall på festing og andre ting når den tid kommer. Men det er verdt det! Absolutt! Kunne ikke levd uten hest rundt meg! Sier jo litt ;) Har 3 hester, og er i tillegg forrytter på en hest :)!
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 05/10/2005 :  15:17:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
For å være ærlig, så aner jeg ikke hvordan jeg får tid jeg! Men har jo da ikke jobb eller kjæreste nå for tida, og tror nok at det hjelper meg en god del! Men, ser meg nå nødt til å få meg en jobb, da det over tid ikke funker at pengene bare går ut fra konto, når det ikke kommer noe inn igjen..;P Er på skole fra 08.00- 15.00, før jeg drar på skolen, slipper jeg ut hester, og forer middag når jeg kommer hjem. Har jeg lekser eller prøver e.l. så går dette foran hesten, og da får hun fri den dagen, det er slik jeg må prioritere. Men, har langt bedre tid til ting nå, enn da jeg hadde både skole, kjæreste, og to hester som sto på forskjellige staller! *klør meg i hodet og lurer fælt på hvordan jeg orka* Samtidig bor jeg på gård, og har vesentlig mer ting å gjøre hjemme, både inne og ute, i forhold til de som bor i vanlige bolighus!
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 05/10/2005 :  15:48:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg flytter på hybel i August, så jeg lurer veldig på om jeg skal ta med meg Rosita i området hybeln er eller om jeg skal la henne stå hjemme..
Jeg skjønner ikke hvordan jeg kan få tid til dyret + at jeg har 8 Chinchilla som også skal ha stell(oh shitt).

Gå til toppen av siden

*Showjumping*

Skrevet - 06/10/2005 :  17:36:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
man er nødt til å ta seg tid når man har hest. De trenger jo omsorg de og!
Min normale dag er opp klokka 6.30 for å gå på skole 8, ferdig på skolen 4, og drar da direkte på jobb som jeg pleier å sitte til 8-9 , 4 ganger i uka, og drar rett ut til stallen etter jobb. Da er jeg altså sjeldent hjemme før nærmere 11 og har da "kjappa meg" i stallen. De dagene jeg ikke jobber bruker jeg god tid i stallen og koser meg.
Jeg får ikke tid til å gå ut med venner på kvelden, og sjeldent i helgene også i og med at jeg konkurrerer så mye.
I tillegg til hester har jeg 3 kaniner som skal ha stell, tur og omsorg.
Nå har det vært en periode uten så mye stall, siden hestene er satt bort en måneds tid.
De aller første dagene uten "kjørpå" dag som jeg har stått på hele tiden, var det sånn at jeg bare verka etter å dra til hestene, men etter en 2-3 dager kolapsa jeg helt. Jeg var utbrent og kunne ikke gjøre annet enn å ligge i senga flere "uker" i strekk. Det var vel først da at kroppen tok seg lov til å si i fra at nok var nok, før var det hjernen som nekta den å ta seg lov til det, når jeg visste at jeg måtte til de jeg elsket mer enn alt på jord.

Sånt kjør dag inn og dag ut har jeg holdt på med siden jeg var 13, gud hvor glad jeg er at jeg holder ut og får leve med hest! Og gud så mye jeg kommer til å få igjen for det også!

Handler om prioritering og ikke minst ekte VILJE!

Redigert av - *Showjumping* den 06/10/2005 17:39:29 Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 07/10/2005 :  00:33:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
anbefaler ikke å flytte bort, og bare la hesten stå hjemme.. Har gjort det selv, men nå skal jeg jo få opp hesten om en mnds tid, så det var bare snakk om 2-3 mnd hvor hesten stod hjemme. Men lengselen og savnet etter hestene når en er borte fra de, ble vertfall uutholdelig for meg.. Så jeg kan ikke klare meg foruten.

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 07/10/2005 :  01:02:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Savner sikkert den runden i stallen og ridninga, i hele tatt nerværet med en hest .. Jeg var borte i to dager og allerede da savnet jeg Rosita =/

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 07/10/2005 :  01:10:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
føler med deg! reiser hjem så ofte jeg kan, for å være med hestene mine.. Er jammen meg ikke lett, mye lettere å bo borte fra vennene mine enn hestene mine.. de er tross alt de beste, og mest trofaste vennene en kan få!!!

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 07/10/2005 :  19:16:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Har gått på en liten smell etter at jeg begynte på videregående, nå rir jeg på det minste 4 ganger i uken, mot hver dag på ungdomsskolen.....
Har heldigvis verdens greieste forrytter, som rir Don tre formiddager i uken.
Helgene og fredag+onsdag, er ikke noe problem, da har jeg kort dag på skolen, men de dagene jeg går fra 9 til fire er jeg rimelig sliten når jeg kommer hjem igjen, og i tillegg kommer jobb, lekser og venner.

Har flere ganger lurt på om jeg blir nødt til å sette hesten min ut på halvfôr til neste år, men har vel egentlig funnet ut at den ordingen vi har nå fungerer fint. Jeg orker kanskje ikke ri ham så mye som jeg hadde hatt lyst til, det går litt utover vennene og skolearbeidet, men jeg er samtidig helt overbevist om at jeg ikke hadde klart meg uten don'n min
Gå til toppen av siden

Liten_Lista

» VIP

Norway

Skrevet - 10/10/2005 :  14:07:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heheh.. Det siste året jeg gikk på vgs, hadde jeg hest, jobb 2gr i uka, og var russ på våren.. Hadde forrytter en gang i uka.

Tenker på det nå, ganske godt gjort. Fikk bra karrakterer, red på treninger 2gr i uka, og var ute og festa.. HEheheh..

Deretter hadde jeg heltidsjobb, leilighet og samboer, gikk faktisk det også, men det er jo klart det tar på. Var hjemme fra jobb 5, dro i stallen, var der til rundt kl 21.. HEhehe.. Typen ble ikke akkurat happy.

Uansett... Nå lever jeg bare gode dager i stallen, hest hele tiden. Det er digg, ville (nesten) ikke byttet det med noen annen jobb

Feltritt - Tre ganger så gøy!!! Gå til toppen av siden

Mary`s Hurricane

» VIP

Skrevet - 13/10/2005 :  13:30:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Halloen ja..

Æ har 2 onga på 3 og 6 år og full jobb i tillegg,og selfølgeli en mann og ett hus som skal taes..
jobbe 8-16 ,men d e jo bare og stå opp tidliere og springe ut og sleppe ut hestan og inn og gjøre sæ klar.
Måkker mens barna ser barnetv,og rir når de er lagt seg som regel.avogtil på ettermiddager og.
vet ikkje kordan men æ får no tid,d blir jo ikjje så mye tv seeing,men d e jo bare bra.. hehe
Gå til toppen av siden

Mary`s Hurricane

» VIP

Skrevet - 13/10/2005 :  13:30:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Halloen ja..

Æ har 2 onga på 3 og 6 år og full jobb i tillegg,og selfølgeli en mann og ett hus som skal taes..
jobbe 8-16 ,men d e jo bare og stå opp tidliere og springe ut og sleppe ut hestan og inn og gjøre sæ klar.
Måkker mens barna ser barnetv,og rir når de er lagt seg som regel.avogtil på ettermiddager og.
vet ikkje kordan men æ får no tid,d blir jo ikjje så mye tv seeing,men d e jo bare bra.. hehe
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 13/10/2005 :  13:42:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvordan får dere tid? Er det bare mine prioriteringer som er helt feil? Er det virkelig nødvendig å gi avkall på alt som finnes av sosialt liv utenom stallen? Jeg syns nesten jeg ser ønsket om en gang å eie min egen hest fly avgårde ut vinduet...

Min hverdag består av studier ( bachelor i sosialantropologi), mann og en sønn på 7 år og hesten min, jeg har ikke tid til noe annet.
De vennene jeg har er også mennesker som driver med hest så da blir det ofte til at man kombinerer hest/ venner.
Men jeg klager ikke, jeg har selv valgt dette og trives så lenge jeg slipper å stresse.
Man må selvsagt gi avkall på en del ting for å få timene til å strekke til men det blir som du selv påpeker snakk om prioriteringer både tidsmessig og økonomisk.

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 13/10/2005 :  16:44:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
lurt å ha venner som driver med hest. da er det også mye lettere å komme seg ut hvis definitivt ikke er turvær(regn og kulde er det verste jeg vet...)
et godt råd hvis du må slippe ut og ta foringer selv er å gjør litt stallarbeid hver gang du er innom.
da blir det mindre når du kommer for å stelle og trene hesten.
syns iallfall sjøl det er lurt:) og godt å slippe å måke boks seint på ettermiddagen/kvelden.
har jobb, hus og samboer, men er veldig heldig med at jeg bor ca 300m unna stallen og 500m unna jobben:o

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.