hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - å legge høyet under forkrybba
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 å legge høyet under forkrybba
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

LivogZara

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  21:04:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
hei!
har gått å tenkt litt...og lurer på hva dere gjør...legger dere høet under forkrybba eller ved siden?
hvorfor /hvorfor ikke?

selv legger jeg aldri høyet under krybba...og det er fordi jeg ikke vil at hesten skal smelle hodet oppi krybba, og få eventuelle skader på hodet...og vi har skikkelig hardbarksete krybber, lagd av metall...

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  21:58:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Hmm, har aldri tenkt over det egentlig, men legger alltid høyet ved siden av forkrybba, av uviss grunn;) Men nå søler hesten min veldig med kraftoforet sitt også, og det står hun og knupper opp fra flisa etterpå, før hun gyver løs på høyet;)
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  22:12:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Jeg legger det under krybba,der er det helt rent også klarer hun ikke bæsje i det. Hun bæsjer i alt... Hun er smart nok til å vite det er noe over hodet.

Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  22:13:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
(håper jeg)

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 03/10/2005 :  22:35:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Forkrybben står i høyre hjørne og så legger jeg høyet i venstre hjørne. Liker ikke å ha det under...
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 03/10/2005 :  23:19:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ser ikke vitsen med og legge det under =S

Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  23:54:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Legger det ved siden av, for det er så tungvindt å gå helt inn i boksen for å legge det under krybba. Mye enklere å bare sette døra litt på gløtt og lempe inn. Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 04/10/2005 :  00:13:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
kristineogrosita, som sagt: da klarer hun ikke bæsje i det. Hun er nemlig større enn en elg og klarer neppe presse rompa innunder krybba om hun så prøver hardt. Hun bæsjer i krybba og hun bæsjer i vannet og hun skal IKKE få muligheten bæsje i høyet også :@

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 04/10/2005 :  00:16:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ler høyt!!! koselig hest..... =)
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 04/10/2005 :  00:20:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Isåfall den hesten som klarer å bærsje i høyet sitt er dom! Det var det værste jeg har hørt.. Akkurat som at vi skal sitte på do og drite samtidlig som vi spiser av talerkenen vår.. Ingen gjør det!

Ok, det finnes kanskje noen hester som kan gjør det.. Da er det isåfall kjedsomhet denne hesten plages med..

Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 04/10/2005 :  00:23:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
ja, hver eneste dag må man frem med gummihansker og pille ut hestebajs :P I førsten var det hvertfall iriterende, gikk inn og tømte forbøtta i krybba uten å se oppi den av gammel vane , ser etterpå at det ligger en haug med bæsj der og må pille ut både bæsj og for. Hun er en forferdelig gris, alle boksene i stallen er skikkelig hvite og lyse, mens hennes er svart. Tar ut all gammel og legger inn ny flis så er den mørkebrun i løpet av natta. *sukk*

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 04/10/2005 :  00:28:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Overlever du virkelig med en slik hest? =p Nå ble jeg sjokkert.. Hester er så renslige og... eeh..
Det eneste jeg har opplevd er at Rosita har bæsjet på slikkestenen sin, men den tok jeg bare og bærte inn i vakserommet og spylte den ;p

Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 04/10/2005 :  00:36:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Vet om mange hester som tisser i høyet, spesielt ute, av den enkle grunn at det ikke spruter på bena dems

Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 04/10/2005 :  07:47:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Legger foret under forkrybben(som forøvrigt er av hardplast) og vannbøtta(bygget inn i hjørnet av boksen)...rett og slett av gammel vane og fordi jeg liker å ha alt foret på samme plass...
Takker for meg. Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 04/10/2005 :  08:07:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg legger høyet i et hjørne på motsatt vegg av fòrkrybben. Kan jo være litt upraktisk da, hvis hesten må drite før han snur seg for og spise høyet, men det har gått greit til nå :o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 04/10/2005 :  09:48:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Har ikke fått krybbe opp i boksene enda.
Men i gammelstallen hadde jeg vannbøtta under krybba og høyet i motsatt hjørne. Funket fint..

Therese
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.