hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvordan overtale foreldre?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Hvordan overtale foreldre?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 8

lino

» VIP

Skrevet - 26/12/2005 :  00:43:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Du er myndig når man er 18 år, men loven sier at man har rett til å bestemme over egne penger fra man har fylt 15 faktisk.

"Du har rett til å bestemme over pengene du har tjent selv, men foreldrene dine kan sette grenser."
http://www.ung.no/art/?id=858&shw=ALDERSGRENSER

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  09:24:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Du er myndig når man er 18 år, men loven sier at man har rett til å bestemme over egne penger fra man har fylt 15 faktisk.

"Du har rett til å bestemme over pengene du har tjent selv, men foreldrene dine kan sette grenser."
http://www.ung.no/art/?id=858&shw=ALDERSGRENSER

Opprinnelig postet av lino

Og mine foreldre har satt grenser og derfor kan jeg ikke kjøpe hest selv før jeg er 18. Jaja, bare 2 1/2 år til...

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Hunter_B

» VIP

Skrevet - 24/01/2006 :  15:50:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
At du ikke får hest engong til kan d være mange grunner til, for eks:
du grein sikkert når den andre hesten din ble avlivet, og så vil sikkert ikke foreldrene at du skal få oppleve når noe sånt skjer.
Og d kan hende at de har tenkt og kjøpe hest til dg at du for eks får dn på bursdagen!!ho know?!? i må sjøl jobb for at i ska få hest no te sommeren=)
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 24/01/2006 :  18:12:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
At du ikke får hest engong til kan d være mange grunner til, for eks:
du grein sikkert når den andre hesten din ble avlivet, og så vil sikkert ikke foreldrene at du skal få oppleve når noe sånt skjer.
Og d kan hende at de har tenkt og kjøpe hest til dg at du for eks får dn på bursdagen!!ho know?!? i må sjøl jobb for at i ska få hest no te sommeren=)

Opprinnelig postet av I_love_stegg

Klart jeg var lei meg, men en hest "varer" jo som oftest noen år da.

Har verdens beste ponnis på fòr, og maser ikke lenger

Goldkløv

Norway

Skrevet - 24/01/2006 :  21:32:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoldkløv  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoldkløv  Svar med kopi av melding
Jeg får lov bare jeg betaler selv jeg da.

" Når skal det bli hest på meg da?" Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 24/01/2006 :  21:42:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Tiara&Carina

Bra det da. Her står det mest på at foreldrene er usikre tror jeg.

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 24/01/2006 :  22:24:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Ser at du skriver andre steder at du har tanker om å skaffe deg hest. Hvis du må betale selv, og bar er 11 år, blir vel dette kanskje litt vanskelig?
Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 27/01/2006 :  23:20:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Tror du ender opp med en shettis eller noe sånt da :/ Hadde ikke fått rå til en gnager en gang jeg
Vanskelig å spare selv, men nå er man forskellige da

Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 28/01/2006 :  00:01:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Ser at du skriver andre steder at du har tanker om å skaffe deg hest. Hvis du må betale selv, og bar er 11 år, blir vel dette kanskje litt vanskelig?

Opprinnelig postet av batta

Kjæresten min hadde hest på for da hun var 11, og betalte alt selv, så det er mulig. Det var vel ikke store utgiftene, siden hesten bodde hjemme hos dem, men dog. Hun hadde spart siden hun var fem

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 28/01/2006 :  11:16:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg HADDE hest selv når jeg var 11, og alle sparepengene mine gikk med til det ;) Pappa betalte stall-leien, mens jeg betalte resten. Ikke de helt store summene, men for en 10-11 åring var det ganske mye penger, ihvertfall for meg. ;)

Torpedo

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  01:50:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Om det er sånn at man må overtale foreldrene, så synes jeg du bare kan glemme hele greien. Har funnet ut at det er VELDIG viktig at foreldre og er engasjert!
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  11:14:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Om det er sånn at man må overtale foreldrene, så synes jeg du bare kan glemme hele greien. Har funnet ut at det er VELDIG viktig at foreldre og er engasjert!

Opprinnelig postet av Åssmo

Jepp. Nå er det også sånn at jeg ikke kan ri p.g.a. skade, og da er hest uaktuelt akkurat nå p.g.a. det, dessverre.

Ylvah
» VIP

Skrevet - 23/02/2006 :  18:13:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da jeg kjøpte hest, var det slik:
Jeg: Mamma, kan jeg kjøpe meg hest? Skal ta alt ansvaret selv, altså! Betaler alt selv!
Mamma: Ja, det kan du sikkert.

Og det var det:)
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  20:24:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Da jeg kjøpte hest, var det slik:
Jeg: Mamma, kan jeg kjøpe meg hest? Skal ta alt ansvaret selv, altså! Betaler alt selv!
Mamma: Ja, det kan du sikkert.

Og det var det:)

Opprinnelig postet av Kazimo

Heldig du da..

Har innsett at egen hest er umulig nå, p.g.a. skaden min. Skal prøve å få en snill hest på fòr, som jeg kan ri litt på, i tillegg til Miss.

Side: av 8 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.06 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.