hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - En sokk; kjøp den...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 En sokk; kjøp den...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

TORHILD

» VIP

Skrevet - 02/10/2005 :  23:56:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ler! Behold den resten av livet! Stakkar hesten min som har hatt uendelig mange eiere. Ikke mye lykke i henne visst, selv om hun har tre brune føtter og en hvit, OG den hvite er faktisk en bakhov som reglen sier... Jaja, får håpe hun kommer til å bringe meg litt lykke da =)
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  00:37:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Knekten har en hvit bakfot også...så da får jeg vel beholde ham,da...

Seriøst...så har han alltid litt mugg i koden på den hvite foten,uansett hvordan jeg behandler det så er det der...
Så at det er noe i det at mindre pigmenter= tåler mindre,det er jeg overbevist om!

Takker for meg. Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  00:53:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
er jo sånn med oss mennesker også, de som har lys hud blir lettere solbrent enn de med mørk hud! ;)
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  10:10:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

Det er faktisk ingen ting som heter "hvite pigmenter". Det er slik, at der som det er hvitt er det ikke pigmenter i det hele tatt.

At hvite hover er dårligere en mørke er derfor bare tull, for den eneste forskjellen er pigmentene. Og pigmentene har ingen ting å si på om hoven er sterk eller ikke;-P

Selv har jeg ei hoppe med 3 hvite sokker, og en hvit "knestrømpe", og hun skader seg noe så sykt masse, hele tiden har hun alltid ett eller annet sår.

~Finn årsaken, Da har du løsningen~ Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  12:58:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

At hvite hover er dårligere en mørke er derfor bare tull, for den eneste forskjellen er pigmentene. Og pigmentene har ingen ting å si på om hoven er sterk eller ikke;-P

Opprinnelig postet av Sassy69

Vel,der er jeg ikke enig med deg...

Har også hørt at hvite høver ikke har noe dårligere kvalitet enn mørke,og akkurat ang det kan jeg ikke uttale meg... Men de årene jeg har jobbet på travstall har jeg sett at hester med hvite koder oftere har mugg og såre koder enn de med svarte. Så min teori,sammen med mange andre,er at hud som har mindre pigmenter,tåler mindre... Samme ser man jo også med hester som har hvit mule...om sommeren må dette partiet smøres godt med solkrem for at det ikke skal bli brent og sårt... Hester med farge på mulen derimot,blir sjeldent brent...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  13:03:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Jaja, var iallefall det veterinæren sa til meg om min hest utpreget dårlige høver.

Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 03/10/2005 :  22:35:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hadde ikke hørt sokk-regelen. men har hørt ordtaket:

"Rød hest med hvit man & hale-alltid noe gale!"

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 04/10/2005 :  09:39:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

Lene, jeg skjønner hva du mener.
Men jeg snakka om hovene, ikke kroppen.

Helt enig med deg, at hud uten pigmenter er svakere enn hud med mye pigmenter.
Men er ikke enig i at dette gjelder for hovene.

~Finn årsaken, Da har du løsningen~ Gå til toppen av siden

Lyngen

Skrevet - 04/10/2005 :  14:02:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Begge bak kodene til Lyngen er hvite, og han har hvit rett over ene hoven på frambenet. Men han har aldri hatt noe problem for det. Aldri hatt mugg eller noe mer sår på noen av de bena.
Men har også hørt det at hvite ben er mer utsatt.
Gå til toppen av siden

Linn_1902

» VIP

Skrevet - 04/10/2005 :  21:44:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mitt føll har 4 hvite bein, men har noen små svarte flekker helt nederst. Dette gjør hovene stripete el svarte. Noe jeg er glad for, da jeg er helt sikker på at hvite hover er dårligere. hehe...
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 07/10/2005 :  20:14:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har hørt en litt annen variant:
En sokk for bonden
To for adelsmannen
Tre for kongen
Og fire for slakteren.

"Hesten i mitt liv" har ikke et eneste lite hvitt hår på noen ben,så den faller helt utenfor.En av de forrige jeg hadde har fire hvite ben og lever i beste velgående etter en tøff karriere som feltritthest uten så mye som en bitteliten hovsprekk...Skal ikke være lett nei.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.