hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ku fôr til hest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Ku fôr til hest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 29/10/2005 :  03:09:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Heizann...
Da jeg fikk hoppa mi var hun kjempeslapp på stallen.
Men da jeg red var hun vilter og energifull som bare det.
Jeg ga henne champion komplett da. Men så spurte jeg dyrlegen om hva jeg skulle gi henne og da sa han at jeg godt kunne prøve kukraftfôr på henne da det inneholder mye bygg som gir hesten mer energi. Jeg prøvde det en måneds tid og hun forbedret seg MYE! Var ikke slapp på stallen i heletatt etter at jeg gikk over til dette fôret så jeg bruker det nå. (Pleier å blande det ut med vann så hun ikke skal få kolikk når det eser ut og det går kjempebra). Før jeg begynte å bruke det så hun direkte syk ut på stallen. Hang med hodet og ørene og øynene var matte. Det hendte et par ganger at hesten også "knakk sammen" og falt på kne. tydelighvis pga. for lite energi. men syntes det var litt rart at hun var så ivrig på tur. Men nå har jeg en energifull og livsglag og etter at jeg startet med kukraftfôr har hun ikke "knekt sammen" en eneste gang. så det er brae tull å si at hester ikke kan få kukraftfôr!
Men når jeg skal begynne å starte med henne til høsten skal jeg muligens gå over til champion gull...

!Noen skapninger hører bare sammen!

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 29/10/2005 :  11:22:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men så spurte jeg dyrlegen om hva jeg skulle gi henne og da sa han at jeg godt kunne prøve kukraftfôr på henne da det inneholder mye bygg som gir hesten mer energi

Og utsagn som dette får meg til å nok en gang stønne høylydt over de aller aller aller fleste veterinærers kunnskaper om fôring. Så oppfordring til hesteeiere; dropp dyrlegen når du lurer på noe med fôring. De har ikke utdannelse til å svare deg. De få som vet hva de snakker om har satt seg ned å lest om fôring for egen interesse, og de er det jaggu ikke mange av. Trenger du hjelp med fôrplan, spør de som KAN, ikke de som bare svarer noe fordi de føler de må gi et svar
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.