hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kilopris på høy
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Kilopris på høy
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 10/10/2005 :  21:14:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
forsatt helt sjokkert over den merkelige driften jeg. med snittvekt på 800 kg for en rundball med den prisen får du jo som tidligere nevnt en pris på 0,125 kr kg. Det er villt billig, og om dette stemmer så kan jeg ikke fatte at dere har en eneste balle igjen jeg. Men høy fra i fjor som er regnet på har dere.. Til 4 kr kg var det? Synes hele saken er skikkelig merkelig... Bilde av rundballen hadde vært fint.

Fått tak i analysen eller? jeg er alltid interessert i å se analyser.

Gå til toppen av siden

helene2

Norway

Skrevet - 14/10/2005 :  22:00:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehelene2  Svar med kopi av melding
3,2 inkl. moms
*helene* Gå til toppen av siden

T-L-G-CM

» VIP

Norway

Skrevet - 16/10/2005 :  14:12:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseT-L-G-CM  Svar med kopi av melding
Høyet vi kjøper betaler vi 25 kr bunten for.. med 10-15 kg i hver bunt..
Og det høyet er kjempefint:D

-Tine. Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 16/10/2005 :  14:36:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
! Ja, jeg er kanskje den personen som vil koste på hesten min når jeg har hest, så la meg lev med det !

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Så da regner jeg med at du har flere hodelag av Stubben til 2000 kr stk. Og selvfølgelig har du sal til over 25ooo? Det har vel folk som vil koste på hesten sin, når de har hest??

Beklager Kristine, det er ikke meningen og ta deg Jeg bare syntes det var litt rart sagt? Jeg vil også ha det beste til mine hester, men om jeg får H1 høy av beste kvalitet til 2,50. Så skjønner du vel at man kjøper det, i stedet for H1 høy av beste kvalitet til 7 kr?
Det har nok ikke noe med at folk ikke vil ha det beste høyet til hestene sine, men at det unødvenig å betale over dobbet så mye!

Jeg skal ikke si noe på prisen, bra dere selger masse høy

How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 16/10/2005 :  14:59:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
! Ja, jeg er kanskje den personen som vil koste på hesten min når jeg har hest, så la meg lev med det !

Så da regner jeg med at du har flere hodelag av Stubben til 2000 kr stk. Og selvfølgelig har du sal til over 25ooo? Det har vel folk som vil koste på hesten sin, når de har hest??

Beklager Kristine, det er ikke meningen og ta deg Jeg bare syntes det var litt rart sagt? Jeg vil også ha det beste til mine hester, men om jeg får H1 høy av beste kvalitet til 2,50. Så skjønner du vel at man kjøper det, i stedet for H1 høy av beste kvalitet til 7 kr?
Det har nok ikke noe med at folk ikke vil ha det beste høyet til hestene sine, men at det unødvenig å betale over dobbet så mye!

Jeg skal ikke si noe på prisen, bra dere selger masse høy

Opprinnelig postet av beat

Hehe .. Har sal til over 2500 kr ja, og hodelag spesiallaget fra salmaker til ca 1700 =p og arbeidssele til 5000 .. Så du traff ganske riktig, beat

Edit: 5000, hva er det jeg sier .. 5700 mente jeg =p

ehh beat (Beate) skreiv sal til 25000 da ikkje 2500 som er ganske lite for ein sal sjølv om ein sal til 2500 kan være heilt grei den også.

Gå til toppen av siden

Gomp1

» VIP

Skrevet - 16/10/2005 :  15:04:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm... 7kr kg...! Noen jg kjenner til tok 30kr KG! men 200kr for en hel stor rundball, er dt mye??? Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 16/10/2005 :  15:22:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hmm... 7kr kg...! Noen jg kjenner til tok 30kr KG! men 200kr for en hel stor rundball, er dt mye???

Enten lyver du eller så har du misforstått noe (f.eks 30 kr ballen). 30 kr kiloen for høy er usakelig og vil føre til at folk ville brukt 7000-10 000 bare på høy i mnd og det skjer ikke, sorry

Pris på rundball avhenger av rundballens størrelse og også kvalitet og ikke minst ts%
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 17/10/2005 :  00:22:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg betaler 2,50 for kg. Det er kvalitetsmessig rundt H1 og H2 høy i 20 kg. bunter. Det er høy fra første slåtten i år.
Har forøvrig aldri betalt mer enn 3 kr. kg. noensinne.Det var en sesong her for noen år siden hvor det var meget vansklig å få tak i godt høy pga. en dårlig sommer. Da betalte jeg drøye 3 kr. kg. og det var likt for de fleste rundt omkring.(Det var et middels bra høy i fra Sverige).

7 kr kg. er helt borti natta spør du meg.Sjekk mer rundt på markedet, er vel mitt råd da..

Redigert av - xxxx den 17/10/2005 00:27:08 Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 17/10/2005 :  09:22:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg betaler 2.50,- for topp kvalitet høy som også konkurransehester i området blir gitt.
Som Nancy måtte vi også kjøpe høy fra Sverige til i overkant 3 kroner, men jeg har aldri betalt mer.

Jeg hiver meg ikke på den med: "bra at dere selger så mye høy da...."
7 kr er en kilopris for høy som etter min mening er ren og skjer utnyttelse av at det lite tilgang på høy i området, eller så er høykjøperene rett og slett litt naive, sorry men det er min mening...

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Bentemor

Skrevet - 17/10/2005 :  11:46:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis vi fikk 7 kr kilo`n for høyet vi solgte, skulle jeg med glede fylla opp lastebilen og kjørt land og strand rundt.... Vi tar 2,20 for kilo`n med analysebevis, samme om det er H1 eller H2 kvalitet. Og enda så synes folk rundt her at vi er altfor dyre..... Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 17/10/2005 :  17:42:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
vi kjøper vel høy for 2,30+moms..og det høyet er helt supert...tunge høybunter men...
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 18/10/2005 :  17:34:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Jeg har hatt tørre rundballer på 500 kg, så det finnes sikkert større også...:) Men fryktelig uhåndterlige er de!

Nå har jeg fått tak i høy til 2 kr kg, og er meget fornøyd med den prisen. De kommer i firkantballer, enkle å stable og bære og veier 12 kg hver :)

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no

Redigert av - Anette&Ali&Aurello den 18/10/2005 17:39:39 Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 18/10/2005 :  18:19:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når jeg har kjøpt høy så har jeg aldri betalt mer enn 2kr kg, synes 7 kr kg er alt for mye. da hadde jeg heller kjøpt rundball til hesten min!

Kjøpte litt høy på sensommeren i år for at hesten min skulle få gå på stort beite en stund til, og det høyet betalte jeg 2 kr for. Og det var topp kvalitet og slått tidligere på sommeren! Har aldri vært borti finere høy jeg!!

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

helert

Skrevet - 19/10/2005 :  08:58:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hjelp for en debatt...7kr kg r noe av det dyreste jeg har hørt. Et sted går grensen på hvor bra høy kan bli og det er lenge før 7kr.
Ikke engang de sommerene der det har regnet mye er prisen så høy her på østlandet, meste jeg har hørt her er 3,5kr kg.
Vi derimot tar 2,20kr kg og 300kr pr rundball.
Gå til toppen av siden

Gomp1

» VIP

Skrevet - 19/10/2005 :  17:04:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jg lyver ikke!!! Enten var dt 30kr kg, (altså et sånt flak du får bra en firkantball) eller så var det hele kirkant ballen som kostet 30kr!!! Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.