hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kilopris på høy
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Kilopris på høy
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 02/10/2005 :  19:59:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg betaler 2,75-3,00 kr for høyet, fineste kvalitet, omtrent enghøy og grønt og fint.
Fjorårshøy får jeg nesten gratis, dessuten taper høyet seg etter så lang tid at jeg aldri hadde betalt 4 kr kiloen for det.

Rundballer betaler jeg 250-275 for de mer våte, og 350 for de som er nesten like tørre som høy. Ingen av dem inneholder syre.

En tørr rundballe på 700-1000 kilo?? Det må være stor den.., særlig med tanke på at en mer fuktig veier 600-800 kilo.

For 7 kr kiloen kan dere umulig ha særlig konkurranse i salget, og selv om vi selvsagt vil hestene det beste betyr ikke det at vi er en flokk sauer som betaler hva som helst.

Høy som er så bra at en høyt ytende konkurranse hest ikke trenger kraftfor har jeg aldri hørt om, for høy kan da umulig inneholde mer næring en grønt gress? Nytter ikke å få noe ut av en hest med gressvom hehe
Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  00:05:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
sorry at jeg sier det men de som evt kjøper høy til 7kr kg av dere når dere har så billige rundballer (hallo, for en vannvittig rimelig kilospris!!!) må jo faktisk være dumme som ikke velger ballene isteden... Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  11:06:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Må bare prike litt.. Overskriften: KiloRpris på høy =p

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

hehe, det går litt fort i svingene innimellom.. :P Det er rettet på nå, pirkeguri

www.hestene.no Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  11:49:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
lurer på om de som faktisk kjøper høy til 7,- kg vet at det går ann å kjøpe billigere høy..kanskje de ikke har sjekka markedet i det hele tatt=P isåfall så er jo egentlig det rimelig dumt, menmen
www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  12:52:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
men nå er det jo forskjell på å kjøpe det som er billigst og å kjøpe det somkoster over dobbelt så mye som vanlig:P jeg vil si at de betaler for mer enn det de får uanz hvor god kvaliteten på høyet deres er så er det fortsatt ikke verdt det..ikke personlig men altså.
www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 04/10/2005 :  14:33:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Takk for alle svar dere! Nå har jeg fått en liten oppfatning om hva som er sånn cirka pris!

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 04/10/2005 :  18:49:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
jeg synes bare det er så snodig at høyet skal koste 7 hos dere mens en balle på 600-1000 (!) kg skal koste 100 kr. Legger vi en snittvekt på 800 kg og som du hevder 100 kr ballen så er kilosprisen på dette 0,125 kr altså drøye 10 øre...Jeg får det bare ikke til å stemme.. Gå til toppen av siden

Aina_og_Herjutora

» VIP

Skrevet - 04/10/2005 :  21:50:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg betaler 2,50 + moms for H1 høy. Jeg foretrekker grovt høy, høgt trevle innhold, for en god vomstruktur. Gå til toppen av siden

Gledi:-)

» VIP

Skrevet - 07/10/2005 :  14:30:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
vanligvis ligger prisene pårundt 2 - 2,5 kr kg + moms. Syns ikke det er så galt. Jeg foretrekker også det litt grove høyet, aller helst låvetørka, men det er ikke et must. De siste årene har jeg ikke hatt låvetørka, og er storfornøyd med det jeg har nå:) det er en del grovere enn det låvetørka, og det er bare bra, syns jeg. Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 07/10/2005 :  15:28:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg betaler 3kr pr kg høy, og det er analysert. høyet i seg sjøl og er kjempefint!
for rundball på 500kg betaler jeg 250kr.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 07/10/2005 :  15:31:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
må legge til at det høyet jeg kjøper er også beregnet på konkurransehester for å kunne redusere på kraftforet. jeg bruker det for å holde vekta på hesten uten å måtte fore 20kg om dagen.

hva er galt i å betale 3kr for kiloen?
høyet er kjempefint det.
men jeg bor jo på bondelandet da så...:)

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Anne_og_May

» VIP

Skrevet - 10/10/2005 :  12:59:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
7 kr/kg var VANVITTIG dyrt. Vi betaler 2,50 pr kg for låvetørket høy med analyse. Det er TOPP hygienisk kvalitet og H2 iflg analysen. Om det hadde vært H1 hadde det vært samme pris. Vi bruker vårt høy til både konkuranse hester og unghester. De er blanke og fine og er passelig hold.

Hvor bor du som tar 7 kr/kg?
Gå til toppen av siden

Anne_og_May

» VIP

Skrevet - 10/10/2005 :  16:12:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvorfor får jeg følelsen av at du er en liten unge som har en pappa som driver med høy, og har snappet opp noen tall her og der ute av en sammenheng?

Er du helt sikker på at der ER 7 kr?

Jeg foretrekker også høy som er litt grovt, og det er det høyet vi har nå.

Skulle likt å se den veldig tørre rundballen på 1 tonn Morro hvis du hadde hatt bilde!
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 10/10/2005 :  18:56:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvorfor får jeg følelsen av at du er en liten unge som har en pappa som driver med høy, og har snappet opp noen tall her og der ute av en sammenheng?

Er du helt sikker på at der ER 7 kr?

Jeg foretrekker også høy som er litt grovt, og det er det høyet vi har nå.

Skulle likt å se den veldig tørre rundballen på 1 tonn Morro hvis du hadde hatt bilde!

Opprinnelig postet av Anne og Alm Inium

Jeg forsvarer Kristine her. Og det er fordi at flere steder som selger høy, tar faktisk mellom 7 og 9 kr. kiloen. Dyrt? ja, det synes mange - men det er pris og kvalitet, etter min mening.

Synes uansett at det ikke var pent skrevet av deg dette her. Kan ikke du bare betale det du gjør for høyet ditt - og la folk betale 7 kr. for sitt høy?

Anne_og_May

» VIP

Skrevet - 10/10/2005 :  20:33:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Joda, beklager at jeg var krass. Var absolutt ikke nødvendig av meg.

Kjempe fint at dere klarer å få 7 kr/kg, syns bare det er rart.

Veldig rart....

Spesiellt med tanke på at det har kommet regn på det.

Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.44 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.