hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kilopris på høy
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Kilopris på høy
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Mari^_^

Norway

Skrevet - 01/10/2005 :  13:07:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Noen som vet slik ca. kilopris på vanlig, godt høy eller rundballe?
www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 03/10/2005 11:04:56

susanne

Norway

Skrevet - 01/10/2005 :  13:41:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
på vanlig høy så tror jeg prisen varierer veldig men den ligger vel på 2-5(6?)kr kg, varierer litt på markedet og kvaliteten tror jeg, er neimen ikke sikker på prisen på rundballe, men da er det vel vanelig å kjøpe en hel rundballe av gangen?!
www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 01/10/2005 :  14:05:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
7 kr kiloen! Ikke pokker om jeg hadde betalt det. Intet høy er verdt den prisen selv med analyse. Om det koster 7 kr kg å produsere høyet må du enten bo helt grusomt grisgrent til og måtte leie traktor og arbeidskraft hver gang eller så er det noe veldig galt. Høy kan forøvrig SE fantastisk ut uten å ha fantastiske verdier. Når dere selger så dyrt høy så håper jeg virkelig at dere har analysert det...

Jeg har kjøpt høy fra 1,30 til 3,50 kr kg. det til 3,50 var på gjestie uten analyse. det til 1,30 var fra valdres, men stort sett har jeg fått til rundt 2,50 inkludert analyse. Dette er på det sentrale østland.Kjenner til at mange kjøper ensilage fra sverige men vet ikke prisene.
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 01/10/2005 :  14:20:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Eg kjøpte høy no nyleg. Det kosta med 3,10 pr kg + mva. Uten analyse.

Bur jo ikkje akkurat sentral så her må vi rekne med priser rundt 3 kr. Skal man ha billegare høy blir det med dårleg kvalitet.

Skal ta analyse sjølv av mitt høy.

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 01/10/2005 :  14:51:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
7 kr kiloen! Ikke pokker om jeg hadde betalt det. Intet høy er verdt den prisen selv med analyse. Om det koster 7 kr kg å produsere høyet må du enten bo helt grusomt grisgrent til og måtte leie traktor og arbeidskraft hver gang eller så er det noe veldig galt. Høy kan forøvrig SE fantastisk ut uten å ha fantastiske verdier. Når dere selger så dyrt høy så håper jeg virkelig at dere har analysert det...
Opprinnelig postet av xxxoooxxx

Det høyet blir brukt til konkurranse hester, og høyet har så god kvalitet at man trenger ikke gi stort med kraftfôr til..

Jeg hadde selv ALDRI kommet til og kjøpt høy med kilos pris på 1 - 4 kr.. Det kan hende det er katta i sekken. Vi kjøpte høy før, og der kunne vi finne jord og småstein!

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Uansett så var det dyrt!!! Tenk da å gi fri tilgang, man blir ruinert! Vi betaler fast 3,5 pr kilo på vår stall for høyet. Og det er sånn cirka normal-pris i vårt distrikt (fra 3 til 4,5) Og det er god kvalitet, UTEN jord og småstein som du skriver

Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 01/10/2005 :  16:01:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
jeg vet om folk som har H1 høy med høye proteinverdier jeg som gir under 3 kr/kg... 7 kroner er faktisk det værste jeg har hørt..

Mitt høy har ikke hatt småstein eller jord i mine baller selv om det har vært rimeligere. Og med høyanalyse kjøper man ikke katta i sekken dersom er litt oppegående

2000 kr i mnd i høy liksom...

synes faktisk det er rart noen vil kjøpe det.
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 01/10/2005 :  18:54:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Er enig i at 7kr pr kilo er i dyreste laget, vi betaler 3,50kr/kg (eks moms), og det er dyrt i forhold til mange andre steder (er høy av god kvalitet, og når man kjøper høy har man krav på en høyanalyse, så man kjøper ikke katta i sekken).
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 01/10/2005 :  18:56:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Hvorfor betale dobbelt så mye for akkurat den samme kvaliteten sier nå jeg... Da sparer jeg heller rundt 1000 kr i mnd og bruker det på andre ting for hesten. 7 kr kiloen er regelrett idioti. Du sier selv at dere har igjen høy fra i fjor (som dere selger for 4 kr) og da sier det seg kanskje selv at dere ligger høyere i pris enn hva de fleste hesteeiere gidder å betale. Ikke har jeg fått noe svar på om dere analyserer heller Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 01/10/2005 :  19:23:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
sier nei selv om dere enda har høy fra i fjor???

og ENDA har du ikke klart å svare på dette med analyse

Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 01/10/2005 :  19:40:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
reagerte bare på at dere har høy fra i fjor enda dersom etterspørselen er så stor. Men samme det

Bra dere har analyse da? hvordan er det klassifisert?

rart ingen har spurt om å få se den når de skal betale 7 kr kg.. synd så mange hestefolk ikke ser viktigheten av dette

Men til debattstarter; du trenger ikke å kjøpe høy til 7 kr kg for å ha godt høy. Som igrunn var mitt hovedpoeng
Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 01/10/2005 :  23:57:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
det er vel kanskje en del av de som er stinne av gryn der hvor du bor, jeg for min del kommer nok aldri til å betale 7,-kg for høy når det går ann å få høy med god kvalitet for halve prisen..det er jo greit nok at noen har råd til det, men som sagt av noen andre her før, jeg ville heller brukt pengene på noe annent til hesten da altså!

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  10:41:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Jeg synes også 7 kr kg var dyrt... Jeg betaler 2,5 kr kiloen nå, men har kjøpt høy til 3,5 kr kiloen også.

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

rohna

» VIP

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  13:22:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesiderohna  Svar med kopi av melding
Her hvor jeg bor er 3 kr det dyreste. Da er det 'first class' høy med bra analyseverdier. (denne bonden selger til store hestesportsentre)
For høyet vi kjøper betaler vi 2,30 for kiloen.
Hadde jeg måtte kjøpe høy til 7 kroner kiloen hadde jeg ikke hatt råd å hatt hest!

Apropo rundballe etc. Vanlig pris rundt her er 50 øre til 1 krone kiloen.
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  14:30:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
For rundballe betaler eg 265 pr stk. Har litt spesialavtale der da. For dei selger vel desse til ca 350 kr stk. Ca 4-600 kg i dei.

Desse er tørre og fine rundballer. Ikkje analyseverdi på dei da, men eg skal ta ei sjølv no så eg har ein peikepinn å gå etter.

Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  18:31:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
skal si dere har prisforskjell på høy og det som egentlig også er høy bare ikke tørket fullt så lenge og pakket i plast.. Tunge var de og... Gå til toppen av siden

Tico_og_Enya

» VIP

Skrevet - 02/10/2005 :  19:22:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
7 kr var rått..*grøsse* aldri hørt om noen som har tatt så mye for høyet...
Gult er kult;) Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.