hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - er jeg på rett spor?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Natural Horsemanship
 er jeg på rett spor?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

LivogZara

Norway

Skrevet - 01/10/2005 :  12:39:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
hei ...
i går prøvde jeg å få hesten til å følge etter meg og sånn i hallen i går, og det gjorde han med og uten line....stoppet når jeg stoppet, stod stille når jeg sa stå, og kunne gå litt unna, og han kom når jeg smattet...
prøvde å se om han ville rygge litt oxo, det gjorde han til slutt, når han skjønte hva det dreide seg om..han flytter seg for press, men flytter seg ikke til siden enda, men flytter bakparten sin begge veier...

er dette en god start?

ja jeg innrømmer jeg er grønn på dette området

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 01/10/2005 :  12:47:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Høres jo ut som du er på rett vei ja! Men husk at du ikke trenger å sett deg som mål at hesten skal gjøre alt gående løs til å begynne med, du får lov til å bruke taugrime og tau:)
Hege Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 01/10/2005 :  12:55:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
skulle bare prøve jeg...tau grime har jeg ikke men....setter jo ikke noen store krav enda, begge er så ferske på område, men ville bare prøve på det, siden jeg ikke orket =)
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 01/10/2005 :  13:03:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Okei! Bare vet at mange tror de skal få til alt uten taugrime og tau helt til å begynne med! Men du virker jo fornuftig:)
Hvordan bruker du NH'en ellers forresten?

LivogZara

Norway

Skrevet - 01/10/2005 :  13:05:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
som sagt grønn som bare det =) så jeg prøver bare det jeg har lest...
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 01/10/2005 :  13:16:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sagt litt "fint", er jo ikke NH noe man trener på, men noe man "utfører" i all sin omgang og kommunikasjon med hesten:) Så alle disse øvelsene kan du gjøre i alt det du gjør med hesten- når den står i boksen, når du steller den, når du leier den til luftegård/ridehus. Vet jo ikke om du gjør det, men det er noe du kan tenke over:)
Å trene jevnlig på konkrete øvelser i feks ridehus, er noe som er fint å gjøre i tilegg.

LivogZara

Norway

Skrevet - 01/10/2005 :  13:21:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
akkurat det vet jeg =) vet jo at respekt forholdet ikke er helt på plass...han hører ikke når det kommer til mat, mens ellers har jeg hans oppmerksomhet
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 01/10/2005 :  21:57:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
hehe, det er en fjording. Mat står som regel høyt i kurs der :P Høres ut som du er godt på vei :)

Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 01/10/2005 :  23:34:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
hehe,du sier noe der =) han kaster seg heldigvis ikke over meg, jeg bare knipser så flytter han seg, så det er vel bra =)
Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  01:50:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Syns også du høres ut som du er på god vei. Han er ganske ung, er han ikke? Så hvis dere fortsetter med et like godt forhold som det virker som dere har, så kommer han nok til å bli en skikkelig godgutt:) Til å være "helt grønn" syns jeg du har fått til ganske mye, jeg. Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  02:16:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
stemmer det, han er bare 3 år...
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.