hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Selvtilitt?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Natural Horsemanship
 Selvtilitt?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Tonje_

Norway

Skrevet - 25/09/2005 :  17:58:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
Hvordan bygger man opp selvtilitten til en hest?
Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-

Eikdokka

Norway

Skrevet - 25/09/2005 :  18:41:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Jeg har erfart at Eikdokka er blitt mye mer selvstendig og tør å prøve nye ting etter jeg lærte henne å knele. Tror 'sirkusøvelser' er veldig bra for de fleste hester, både jeg og Eikdokka er storfornøyd med utviklina etter at vi startet med litt slik trening i allefall.

Ellers er det vell mange,mange ting som kan hjelpe på selvtilliten til hesten. Vær flink å rose når hesten gjør riktig, og vis den veien til hva du ønsker fra den. Gjør ting du vet hesten kan klare, så vet du at du kan få belønnet den.

Prøv på bittersmå utfordringer, tren på skumle ting osv..

Therese
Gå til toppen av siden

Supermaja

» VIP

Skrevet - 04/10/2005 :  12:47:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.

Jeg tror i utgangspunktet at det er viktig at du som hestens nærmeste venn er trygg på deg selv og hvordan du håndterer hesten. Når hesten fester tiltro til deg og det du gjør, først da bygger den sin egen selvtillit.
Et eksempel, leier du hesten og hopper over en bekk, hopper hesten etter. Vasser du uti vasser snart hesten også. Når hesten ser at "lederen" gjør det, blir den trygg.

I krevende og ukrevende situasjoner, viktig med trygge handlinger som blir gjentatt hver gang.

Make sense?
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.58 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.