hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva er galt med drikkekaret?!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Hva er galt med drikkekaret?!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

DeeDee

» VIP

Skrevet - 01/10/2005 :  11:41:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisan!Når eg slipper hesten min ut i luftegården,så drikker han ALLTID av bøtten med vann som står der.Er det ikke vann i bøtta så må eg fylle oppi til han...og han drikker omtrent halve bøtten på en gang.

Eg tenkte først at det måtte være noe galt med drikkekaret i boksen,at det ikke gav nok vann eller noe..men neida,det funker helt utmerket og er rent og fint.
Så tenkte eg at eg sku teste noe..hang opp to bøtter med vann i boksen vsiden av drikkekaret.Og han foretrakk uten tvil vannet i bøttene.
Vannet kommer jo fra samme tanken,så det er det samme vannet han drikker enten det er i bøtte eller i kar.
Dette er noe han har begynt med nå nylig,i stallen han sto i før hadde han også drikkekar.Så han skal være vandt til å drikke av det hvertfall..
Noen som har synspunkter her?

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 01/10/2005 :  11:54:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tviler litt på at han ikke drikker av drikkekaret når dette fungerer og han vet hvordan det funker! Du får jo ikke til å følge med hesten døgnet rundt, så han drikker nok mer enn hva du ser:)
Hege Gå til toppen av siden

DeeDee

» VIP

Skrevet - 01/10/2005 :  12:35:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men han er jo så tørst når han kommer ut fra boksen!må jo være en grunn til det... Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 01/10/2005 :  12:43:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan jo være tilfeldigheter! Vet av mange hester som synes det er gøy å drikke av bøtte (en litt mer spennende opplevelse enn drikkekar!), og det kan jo være at hesten din ikke pleier å drikke i den tiden rett før du tar han med ut.
Du finner i allefall fort ut om han blir dehydrert!

Hege Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  10:03:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
For det første,hvis hesten din drikker bedre fra bøtte enn fra drikkekar,så synest jeg du skal sette inn bøtte med vann til han i boksen også,i tillegg til drikkekaret...han viser jo ganske tydlig for deg at det er det han foretrekker :)

Så til det du spør om... Mange hester fortrekker bøtte framfor drikke kar,og det kan det være ulike grunner til...

* Drikkekaret fylles gjerne ikke opp fort nok mens han drikker,og han har ikke tolmodighet til å vente mens det fylles opp igjen.

* Enkelte drikkekar bråker...noe endel hester ikke liker...

* Hvis ikke karet blir godt rengjordt hver dag,kan det legge seg belegg inni det,som jeg kan tenke meg ikke gir beste smaken på vannet(har ikke prøvd selv da... hi,hi,hi ;)

Takker for meg. Gå til toppen av siden

DeeDee

» VIP

Skrevet - 02/10/2005 :  12:28:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for svar!skal henge opp bøtter med vann inne i boksen nå fremover. Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  17:04:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Lene har nokre gode poeng her.

Har også hest som foretrekker bøtter og som eg derfor passer på får tilbud om vatn i bøtte også dersom ho står på stall med drikkekar.

Har bøtter i stallen heime.

Gå til toppen av siden

Anne_og_May

» VIP

Skrevet - 10/10/2005 :  13:24:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du bør sjekke at vannet renner fort nok i drikkekaret. Er det ikke 8 liter i minuttet som er minimum? Det kan du gjøre ved å holde en ti litersbøtte under drikkekaret og ta tiden med ei stoppeklokke. Er jo litt vesentlig at drikkekaret er helt fullt når du begynner sånn at det renner over kanten med en gang. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.