hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ridesenter brant ned
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Ridesenter brant ned
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  13:19:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Ufattelig, har heller ikke ord...
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  14:42:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hørte at noen hadde tent opp fyrverkeri i stallene.. Hørte mange historier da jeg var på KM (trøndelag) i helgen; en hest hadde visst fått dekkenet smeltet inn i huden, i allefall en som ikke hadde død i brannen, lå for døden nå osv. En solskinnshistorie hørte jeg også, en shettis hadde blitt funnet igjen i godt behold opp på et fjell!
Uansett så håper jeg de skyldige blir tatt og får en streng dom, for dette er skikkelig kvalmende!!

Hege Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  14:50:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff, så trist :( Særlig at brannen ble påsatt. Stygge folk som gjorde d!
Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

SøbergPrinsen

» VIP

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  15:15:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSøbergPrinsen  Svar med kopi av melding
Har nesten ikke tenkt på annet siden jeg hørte om brannen på nyhetene... Min dypeste medfølelse til alle som mistet hestene sine. Kan ikke forestille meg hvor fælt de har det.

Håper gjerningsmannen blir tatt, og får en streng straff!!

Gå til toppen av siden

LilleMint

» VIP

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  15:28:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
enig med deg SøbergPrinsen!
- Jasmine og Ponniene - Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  16:37:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
http://www.hest.no/news/?func=show_news&news_id=2285

Unnskyld om jeg uttrykker meg litt for sterkt, men jeg synes disse folka burde bli satt i et hus, uten mulighet til å komme seg ut, og så burde noen tenne på huset, og de idiotene kunne ha brent ihjel.

Jeg forstår ihvertfall ikke meningen med å tenne på en stall full av hester.. Hvilken liv har egentlig de folka da? De sliter noe sinnsykt tror jeg..

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 03/10/2005 :  16:46:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
noe som fortsatt rulerer rundt i hodet mitt er brann varsligs anlegg!
Som blir satt i alle rom og varsler når det blir varmere en så og så mange grader og som varsler når det blir for mye røyk..

Jeg kan ikke se for meg hvor hardt det er og miste hesten i en brann..!

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  16:49:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Ja, dette var vel kanskje en tankevekker når det gjelder brannsikring?

Sørg for at stallen er brannsikret!!!!!!!!!!!

Dette gjelder ikke bare staller, men også fjøs. Det finnes så mye ny teknologi nå, at det burde ikke være noe problem.

Bustetrollet

Skrevet - 03/10/2005 :  16:59:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei..
Jeg bor jo på gård, og her er det brannvarslere i alle hus + de fleste rom som blir mest brukt.. Om det begynner og pipe, så kan vi bare springe til gangen åpne et lokk og der står det forskjellige tall fra 1 - 7.. Om lyset blinker ved 3 tallet feks. så betyr det at det er i fjøset det kan være brann eventuelt noe annet som skaper røyk/varme..
Så det trenger jo ikke og være brann, men også noe annet som ikke er i orden feks. varme ol.
Flere ganger det har begynt og pipe når vi steker ting i panna på kjøkkenet.. Men da er det jo røyken den reagrerer på, og vi får virkelig bevist at det fungerer helt fantastisk :)

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  17:03:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
En sånn ordning er veldig bra, men dessverre er det svært få som har noe sånt. Om varslingssystemet skal være "perfekt" kan man i tillegg innstallere slik at det ringes brannalarm, både til fasttelefon og mobiltelefon.

Bustetrollet

Skrevet - 03/10/2005 :  17:10:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jepp, men slikt varslingssystem skal da være påbutt i nyere byggninger?

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  17:35:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg har vært borti at folk har fått oppført stall/fjøs uten noe sånt. Men de fleste eldre bygninger mangler også dette.

Embla_Avaldia

» VIP

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  18:09:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEmbla_Avaldia  Svar med kopi av melding
Nei å nei... Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort hvis noe sånt hadde skjedd i stallen jeg holder til... Men noe slikt gir kanskje en påminnelse om hvor lett det er å miste noen! Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 03/10/2005 :  18:36:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå spurte jeg mamma når det gjald dette med brannvarslings anlegg. Hun jobber i Landbrukets HMS tjeneste, så hun vet det meste om lover og slikt..
Hun var ikke 100% sikker på det med staller.. Vertfall i fjøs så må det være slikt annlegg om det er over 30 dyr. I staller så trodde hun det var et mindre antall dyr, kanskje rundt 10 - 15..

Kopi av melding:
Jeg har vært borti at folk har fått oppført stall/fjøs uten noe sånt. Men de fleste eldre bygninger mangler også dette.

Vi har et slikt anlegg i både fjøs, stall og hus/gammlere hus.. Mine besteforeldre bor jo også på gården, så de har også en egen boks nede i gangen sin.. Så vi har en/flere slik(e) boks(er) i taket i både huset vårt, bestemor og bestefar sitt hus, et stabur, ei mastue/stall, arbeidsgarasje, fjøs og i et annn garasje der vi oppbevarer høy og potet avlinga vår
Jeg føler meg kjempe trygg med denne oppføringa. I tillegg så har vi slike batteri drevede i soverom..

Gå til toppen av siden

**sofie**

» VIP

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  19:58:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://www.hest.no/news/?func=archive&id=2073

alle burde lese på denne her. prøver å få igang det meste av dette i vår stall. skal ta det opp i styret i stallen. synes dette er utrolig viktig, og dette bare minner på at det kan skje..

fatter ikke at det er mulig. det må være helt uvirkelig for de som opplever det. føler virklig med dem, og ønsker dem alt godt videre...

de som sier lykke ikke kan kjøpes, et ikke hva det vil si å eie en hest=)

www.sofieoglasso.piczo.com
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.