hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - DYREMISSHANDLING!!!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 DYREMISSHANDLING!!!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Gomp1

» VIP

Skrevet - 29/09/2005 :  17:32:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så noen hadde lagt ut annonse her om en nettside, der dt var en film om dyremisshandling!!!

Jg skal iallfall ALDRI gå på Sirkus mer!!! jg visste virkelig ikke at dt gikk ann å være såååååå slem mot disse sirkus dyrene!!!! Gå på http://www.dyrsrettigheter.no, gå inn på "Sirkus galskap" eller hva dt sto å se filmen "TVUNGET TIL Å UNDERHOLDE" Dt r en film tatt med skjult kamera. Varer i Ca. 1/2 time, mn dere burde ta dere tid til å se og få vite hva slags verden vi lever i!!!!!! Se filmen å si hva dere mener!!!

TORHILD

» VIP

Skrevet - 29/09/2005 :  20:12:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kom bare til -siden kan ikke vises....
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 29/09/2005 :  20:35:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
virker ikke her heller.. like så greit kanskje, så slipper jeg å bli enda mer sinna ;)
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Tonje_

Norway

Skrevet - 29/09/2005 :  21:42:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
Jeg så den..!
Hoff dette er noe av det verste jeg har sett..!!
Stakkar dyr..!!
http://www.dyrsrettigheter.no/?module=Articles action=Article.publicShow ID=1328
Her er adresse til filmen..!
Dakkar dyr..!
Kommer alrdi til å gå på sirkus mer
Tenk da.. hver person som går på sirkus støtter denne dyremisshandlinga..! Det blir aldri mer meg..
Håper dette gjelder flere enn meg..!
Oppfordrer alle til og ta seg tid til og se denne filmen..!

Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-
Gå til toppen av siden

Tonje_

Norway

Skrevet - 29/09/2005 :  21:43:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
ADRESSEN BLE RAR..
http://www.dyrsrettigheter.no/?module=Articles action=Article.publicShow ID=1328 br /

Her er den rette

-Tonje-
Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 30/09/2005 :  00:18:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
stakkars dyr! skjønner ikke at det ikke er ulovlig!
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 30/09/2005 :  01:03:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fy faen så tårene trilla for de dyrene... helt grusomt. Har samme holdning til pelsindustrien.
http://www.petatv.com/tvpopup/Prefs.asp?video=fur_farm
(ADVARSEL, sterke bilder)

Dette er helt grusomt, men for ekkelt til at politikere gidder gjøre noe med det... det samme gjelder vel også dyresex debatten. (som faktisk er helt lovlig i Norge..)

fy faen mennesker er GRUSOMME mot dyr!!!!!!
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 30/09/2005 :  01:06:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Joda, mye av det ER ulovlig, her i Norge iallefall! Om dere hørte etter på filmen ble det nevnt både Chile og Mosambic. Her i Norge har vi strenge regler både på hvilke dyr som får være med, hvordan de blir transportert, håndtert osv. Feks ser vi ikke neshorn, flodhester, kameler osv på norske cirkus, men vi har bl.a. hunder og hester, som er lette og lære, og ikke farlige for omgivelsene sammenlignet med de andre "ville" dyrene. Og når cirkuset ikke er på veien (faktsisk bare halve året) så blir dyrene mer eller mindre behandlet som vanlige dyr. Noen jeg kjenner har cirkus-hester til nabo. Og de har store beiter og gode forhold, akkurat som våre ridehester. Jeg har selv vært og hilset på disse hestene ved flere anledninger, og de lider absolutt ingen nød!

Nå skal ikke jeg forsvare dette som skjedde på filmen, men jeg vil igjen påpeke at dette er i andre land med helt andre styre-regler enn i Norge. Der er det også dyreparker med grusomme forhold, og "alle" kan ha et vilt "kjæle-dyr" hjemme uten at myndighetene bryr seg.

Så jeg har iallefall ingenting mot å gå på cirkus her hjemme (ps. om dere tenker på menneskene, så lever jo også de under de samme forholdene. Barna må reise fra sted til sted, ikke gå på skole, ikke få seg vanlige venner osv. Er nok ikke helt enkelt for de heller, men når foreldrene har valgt det yrket, så...)

Men selvsagt, det vi så på filmen var jo ABSOLUTT IKKE BRA....

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 30/09/2005 :  13:10:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det jeg refererte til som ER lovlig i Norge var dyresex. Loven opphørte på 70 tallet samtidig med lov mot homofili (ikke at jeg forstår hva de to har av likheter)
Når jeg blir kvalm av bilder av norske cirkus så kan jeg henvise til disse..
http://www.dyrsrettigheter.no/filestore/sirkusrapportWeb.pdf
Dette ER fra NORSKE cirkus og kan si for min egen del at det er siste gangen jeg har satt foten på sånne arrangement.
Om de så ikke er på veien 6 mdr i året er det 6 resterende som de klemmer dyrene inn i trange bur og ikke kom å si at disse dyrene ikke blir trent med pisk og krok i 6 mdr??
Uansett så er hard trening av hund, hest og elefant like mye mishandlig om end det hadde vært ville dyr som løver og zebra.
Jeg er gla for at norsk media tar dette alvorlig..
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 30/09/2005 :  13:19:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
For ikke å nevne at MANGE cirkus folk er fra østeuropa.. Mange kommer fra fattige land og tjener mer på norske veier end hjemme. Dette har foregått i flere hundre år. Her tenker jeg også på sigøyner og taterfolket. Gå til toppen av siden

Tonje_

Norway

Skrevet - 30/09/2005 :  14:20:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
å fyy F*an!
Så litt av filmen..!
Klarte ikke å se mye..!
Fy fa*n så forfærdeli..!
Dette er noe av det verste jeg har sett.! :'(
='( **buhuhuuuu**
Dakkar dyr..!!!

-Tonje-
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 30/09/2005 :  16:19:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Slike folk bør skaffe seg et liv!
Regner med at det er flest menn som gjør slik. De regner jeg med ikke har dame. de er bare bortkasta..

Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 30/09/2005 :  23:11:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vel, om dere trodde sirkus var fryd og gammen, dirster jeg meg til å si, at det var vel litt naivt. Jeg har vært på sirkus en gang i hele mitt liv, var 8 år, og aldri mer.
Når jeg jobber i barnehagen hadde de problemer med å finne noen andre til å dra med barna, for jeg nekta. Jeg syntes ikke det er underholdning for barn, når det har en slik tragisk bakside.

How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 01/10/2005 :  19:57:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
uff ja, sirkus er forferdelig.. Husker jeg løp rundt med "JA til sirkus uten dyr" og div andre slagord på lapper jeg hang opp på teltene til sirkusfolka da jeg var yngre, tenkte ikke på at de ikke kan norsk :P Er mye fælt desverre, dyreforsøk er også lovlig merkelig nok.

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 01/10/2005 :  20:03:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sirkus er ikke det værste da. Værre med folk som må skade dyra for og få ut agresjon.. Så at det var en mann som hadde drept flere katter for han måtte få ut agresjonen ved og brekke nakken på kattene..
Det er forferdelig!

Gå til toppen av siden

Gomp1

» VIP

Skrevet - 01/10/2005 :  22:31:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jepp:(

I Asia osv pleier de å flå dryra levende, de mener kjøttet blir bedre når dyrenedør en pinefull død pga. adrenalinet
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.