hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Uansvarlige ryttere
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 Uansvarlige ryttere
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

OzzyO

» VIP

Skrevet - 25/07/2003 :  19:17:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja,jeg var inne på lovdata å så etter jeg hadde skrevet innlegget.. å det var ingen lov mot det.
men her hjemme har det liksom alltid vært slik at det er en "lov" som sier det.. for det er flere ridesentere som har dette som regel,noen plasser må du til og med være 18 for å få ri utenfor "portene"!

Gå til toppen av siden

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 12/09/2003 :  22:51:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding

jeg syns ikke det er noen plikt å rydde stien etter seg hvis du eier skogen og det ikke er en ridesti der, men hvis det er tilrettelagt for hest og ryter burde det gjøres....
når jeg er ute og rir på tur, uansett hvor stor plass det er, så skritter jeg forbi! hesten kan plutselig løpe ut, klikke fullstendig...
ei jeg kjenner til, vil ikke si navn eller noe, men hun red fremst at ca 6-8 stk, vi skulle ri ved en trafikkert vei 15-20 meter, da hun stoppet på vegen for å vente på de bakerste, kom det en bil i stor fart!!!! bilen måtte bråbremse, for hesten nekta å gå fram, så den sto der midt på vegen og hadde litt "problemer", det syns jeg var uansvarlig!!!! og hun var "nånnogtjue"!!!!!

jeg syns heller ikke at man skal trave og galoppere på asfalt, hvis jeg rir på asfalt gjør jeg det jeg kan for å ri i grøfta....

på stallen "min" er det regler for ridning i skoen og sånt....

kommer ikke på hva resten jeg skulle skrive var, skriver det senere

koziz@

Laura på Trana, ikke Lø.... å hun er ikke i skyggen av noe annet en et tre!!!!!
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 13/09/2003 :  12:19:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jeg syns ikke det er noen plikt å rydde stien etter seg hvis du eier skogen og det ikke er en ridesti der, men hvis det er tilrettelagt for hest og ryter burde det gjøres....

alle stier skal ryddes uansett!! jeg går på en landbruks skole og der lærte vi at en skogbruker har som plikt å rydde stiene etter seg, uansett om der er en ride- eller gangsti... og hvis man setter opp hindre selv på stien så må man enten sørge for at det er nok plass til å ri/gå utenom eller rydde de vekk etterpå. det er faktisk noen hester som ikke ken hoppe, og kan skade seg på det...

Kopi av melding:
jg gikk av og brukte 3 timer på og rydde den haugen vekk, sånn at ikke unger skader seg...

si fra om det til kommunen! de kan ikke slippe unna med dette. særlig hvis det er en tilrettelagt ridesti!

samme med deg beauty, det er ikke sladring når du sier i fra om noe som kan være skadelig... som du sa, hesten din ble oppskaket, og tenk om du ikke hadde hørt dem før!

Kopi av melding:
Selv har jeg den meningen at ingen under 16 år skal ri på tur uten å ha med noen over 16 år.

tenk deg om... jeg har nettopp fylt 16, og i fjor var det ikke noe prob for meg å ri på tur... stalleieren er strict på dette, hvis vi oppfører oss slik på tur så blir vi kastet ut! og det er utrolig mange som er over 16, og ikke kan oppføre seg... når det kommer noen, uansett om det er bil, rytter eller en turgåer, det skal skrittes forbi!! jeg har en hest som er litt tullete på tur, og jeg skulle ri inn en annen vei for at den jeg red sammen med skulle få tatt igjen meg... det ville derimot ikke hesten, så da sto vi der da. akkurat da kom det noen gående, og hun stopped og spurte om det var trygt, og virket engstelig... noe som ikke var rart, hesten min sto og hoppet og skulle ikke gå... jeg måtte bare gi meg med å prøve å snu, og sa at ja, det var helt trygt... med tanke på hesten så var det kanskje ikke så smart, men det har allere vært et rideforbud her, og det var det som kunne ha skjedd igjen hvis jeg bare ignorerte henne! og det må dere få de andre til å tenke på når de er ute å rir!!!!!!

mvh lille meg

***hest er livet, ikke kast det bort***
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.47 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.