hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Artic Equestrian Games 2006
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Konkurranseridning/stevner
 Artic Equestrian Games 2006
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  22:10:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Noen som kjenner til Artic Equestrian Games? Ser det står en annonse om dette i nyeste katalogen til Horze. Arrangeres av WarBer, som er Eirik Berntsen og Siv Gunhild Waldeland. Står svært lite på hjemmesidene deres nå. Dato er satt til 16.-25. februar 2005, og det står: "Show Jumping · Dressage · Mountaed Games · Voltige". Høres jo ut som et "nytt" Horse show. Kanskje mer på linje med Norway Grand Prix og Bergen Horse show, men med dressur. Dressuren som tenkte min interesse Vet de arrangerte noe i år, men da var det vel bare sprang..
dressurblogg.no

*Showjumping*

Skrevet - 02/10/2005 :  16:58:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Linken virker ikke.. Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  21:33:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Det stemmer så visst.. Nytt forsøk, uten dyslektiske innfall: WalBer

Per dags dato er det ikke noe info om dette arrangementet på disse sidene, men dette er linken det henvises til i Horzekatalogen.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

*Showjumping*

Skrevet - 03/10/2005 :  17:17:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm, jeg får absolutt ingen av linkene der til å fungere. Er det helt nyoppstartet side?
De burde vel kanskje ha en ordentlig side med ordentlig informasjon når de annonserer om den i et blad..
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  19:38:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Det er ikke noe info om stevnet nei. Derfor jeg etterlyser Er egentlig oppgitt en annen URL også, men det var til et konferansesenter elns, og det var ennå mindre informativt enn den URLen jeg har klippet inn.

*Showjumping*

Skrevet - 06/10/2005 :  17:41:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kom opp med mer om du får vite noe mer info om dette arrangementet da! Gå til toppen av siden

Trude H

» VIP

Skrevet - 06/10/2005 :  21:53:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg gikk inn på FEI kalenderen og der sto det oppført CDI2*, CDI3*, CSI2*, CSI3*, CSIOJ og CSIP-A på Melsomvik, NOR denne datoen. Melsomvik er stedet dette konferansesenteret ligger (utenfor Tønsberg). Begynner å ane noe stort her...?! Konferansesenteret så veldig flott ut og utifra FEI kalenderen er det snakk om et stort internasjonalt stevne! Høres veldig spennende ut! Desverre er det ingen annen info å finne. Har til og med prøvd å google det! Skal prøve å finne ut mer. Kanskje huke tak i Eirik eller Siv Gunhild på Spektrum.
Redigert av - Trude H den 06/10/2005 21:57:54 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 29/10/2005 :  10:34:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kom over litt mer info..

«Tidenes hesteshow» (Tønsbergs Blad).

Ellers reklamerte Horze stor om dette i Spektrum. Fikk jo program og greier. Spennende.. Det er i skolens vinterferie (på Østlandet iallfall, hørte Bergen hadde uka etter), og flere dressurklasser tyder på at man må skaffe seg fri fra jobb da

Guro
» VIP

Skrevet - 29/10/2005 :  20:09:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Oi, dette blir jo spennende, hvis miljøet rundt er "hestevennlig" og det ikke krasjer med store stevner andre steder, så kanskje det går ann å bygge opp Norges tredje store stevne? (Ser på Lier og Oslo som de to andre, jeg vet at det eksisterer andre, men disse kommer vel i en kategori lavere??).

Ble ganske nysgjerrig jeg nå Men jeg tror jo personlig at det hjelper å ha med folk som har arrangert store ting før, i god kombinasjon med folk som kan litt om hest, slik at de skjønner hvordan hestefolk tenker Og når man har arrangert store ting i andre idretter vet man jo hvordan man skal behandle menneskene, så da gjenstår bare dyrene

Den mest spennende delen er i mine øyne at de ønsker å arrangere på vinteren, i Norge. Jeg har jo vært med to OHS nå, og sett hvor mye klær mange av hestene har på, når det er oktober (og ikke egentlig spesiellt kaldt inne i Spektrum iallfall), så da spørs det vel om det ikke blir ganske kaldt til dem midt på vinteren (jeg er nå ikke ute etter å starte en debatt om dekken/barbering/konkurransehesters (u)naturlige liv osv. jeg bare nevner det, fordi det må kunne sees på som en utfordring for arrangørene). Gleder meg til å se hvordan de løser dette *spent*

mvh
Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 29/10/2005 :  21:42:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Dette tror jeg at jeg har hørt ganske mye om, da dette ikke er langt fra der jeg holder til. Det lille jeg har hørt er at de skal bygge stor, stor bane og at det blir noe ala HorseShow. Veit iallefall at jeg nok blir å dra dit en tur :) Men etter hva jeg har hørt skal dette stevnet vare i 10 dager! Så det kan bli spennende å se hva de får til. Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 29/10/2005 :  21:56:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
På OHS var det snakk om 550 hester på AEG. Og i år var det "bare" 189 hester på OHS..

Guro
» VIP

Skrevet - 30/10/2005 :  09:23:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
550 hester *sperrer øya opp* Det var da voldsomme mengder? Men samtidig, om stevnet skal vare såpass lenge er det jo kanskje ikke så rart om man satser på at hver enkelt rytter skal få stille med noen flere hester. Samt at det sikkert fort blir masse hester om man skal ha flere grener enn på OHS. Der er det jo tross alt svært begrenset hvor mange dressurhester som deltar blant annet :)

Vel, vi får vel bare følge med og se hvordan det hele "sparker av sted" og om det er mulig å komme seg dit en tur for å se litt dressur iallfall..Det er jo _noen_ mil fra Trondheim, men ingenting er jo umulig så det så:)

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

** Marthemoor **

» VIP

Norway

Skrevet - 30/10/2005 :  22:09:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside** Marthemoor **  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse** Marthemoor **  Svar med kopi av melding
Vi på stallen har tenkt til å dra dit å se en eller to dager :) Blir morsomt å se litt mere enn bare sprang og dressur liksom..
~*MaRtHe*~ Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 30/10/2005 :  23:15:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Dere kan sove hos meg. Jada, hele bunsjen! *har iaffal 40-45 kvadrat leilighet (pluss et kaldt loft og en kjeller for de som ikke er kresne)*

Men hvis OHS får 189 hester på 3 dager, så blir det 378 på 6 dager, 567 på 9 dager. Så sett i forhold til OHS' lengde på show og antall hester så er vel ikke 550 hester på 10 dager så urimelig.
Gå til toppen av siden

*Showjumping*

Skrevet - 30/10/2005 :  23:23:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Med så mange forventede hester ser jeg for meg lavt nivå og "lokal påmelding" mange av dagene ?
Blir nå spennende å se hva dette ender opp som når det nærmer seg!
Kan aldri få nok av store heste arrangement!
Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 30/10/2005 :  23:34:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har funnet litt mere informasjon: http://www.bcc.no/AEG/
Dette blir gøy! Endelig fint å bo i Tønsberg også..

Renate
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.